فیلم| جدیدترین تفریح آبی: پرواز با جت‌اسکی دو نفره «فلای‌راید»

قهرمان جت‌اسکی جهان با ترکیب واترجت‌پک، فلای‌بورد و جت‌اسکی، «فلای‌راید» را اختراع کرده است. این جت‌اسکی پرنده می‌تواند با ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت، دو سرنشین را با مجموع جرم ۲۰۰ کیلوگرم در ایمنی کامل به هوا بلند کند.

به گزارش خبرآنلاین، فلای‌راید (Flyride) تازه‌ترین اختراع «فرانکی زاپاتا» (قهرمان جت‌اسکی جهان) در مسیر بهینه‌سازی فلای‌بورد و هاوربورد به شمار می‌رود.

فلای‌بورد، سکویی است که به پاهای فرد متصل می‌شد و نیروی قدرتمند جت آب، آن را به هوا بلند می‌کرد. مهار قدرت فلای‌بورد و هدایت آن نیازمند قدرت بدنی فوق‌العاده زیادی بود و این ابزار بیش از ۹ متر ارتفاع نمی‌گرفت.

هاوربورد، محصول بعدی زاپاتا بود که با بهره‌گیری از «پیشرانش برداری» در انتهای سکویی شبیه به اسنوبورد، مانورپذیری بهتری را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کرد و با استفاده از آن می‌شد شبیه به موج‌سواران، حرکت‌های پیچشی در آسمان انجام داد.

زاپاتا سپس محصولی در قالب جت‌پک ارائه داد که به اهرم فرمان مجهز بود و به راحتی هدایت می‌شد. هر سه ابزار با استفاده از لوله رابط به موتور جت‌اسکی متصل می‌شدند تا فشار آب لازم برای پرواز را تأمین کند.

زاپاتا در تازه‌ترین محصول خود، «فلای‌راید»، ابزاری شبیه به کوادبایک‌های کوچک را با ظرفیت دو سرنشین طراحی کرده است. میله خرطومی رابط آن به تمام جت‌اسکی‌های موجود متصل می‌شود و آب پرفشار را به نازل‌هایی که در وسط و اطراف فلای‌راید نصب شده‌اند، منتقل می‌کند. فلای‌راید با تکیه‌بر موتور ۳۰۰ اسب‌بخاری جت‌اسکی می‌تواند تا وزن ۲۰۰ کیلوگرم را به هوا بلند کند و این در حالی است که کل آن فقط ۳۳ کیلوگرم وزن دارد.

مهم‌ترین ویژگی فلای‌راید، سیستم خودتعادلی آن است که استفاده از آن را حتی برای کودکان و نوجوانان ایمن ساخته است. مجموعه‌ای از حسگرها و رایانه‌ها پیوسته تعادل فلای‌راید را در هر وضعیتی زیر نظر دارند تا عموم مردم بتوانند به راحتی و در ایمنی کامل از آن استفاده کنند و لذت ببرند. البته مانند خودروهای اسپرت، در فلای‌راید هم می‌توان سیستم‌های کنترلی را غیرفعال کرد تا ورزشکاران و حرفه‌ای‌ها بتوانند به پروازهای نمایشی و چرخش‌های دوگانه در آسمان دست بزنند.

قیمت فلای‌بورد ۸۶۰۰ دلار آمریکا اعلام شده است.

منبع: نیواطلس

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =