ایسنا نوشت:در نشست فعالان اقتصادی ایران و اروپا که با حضور بیش از ۴۰ شرکت صنایع غذایی اتحادیه اروپا در ایران برگزار شد، کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا گفت:ظرفیت‌های زیادی برای همکاری در بازار ایران در بخش‌های لبنیات، گوشت، سایر مواد غذایی، شکلات و ... وجود دارد.

 فیل هوگان، امروز (۲۰ آبان‌ماه) در نشست فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی تهران و هیات تجاری کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتحادیه اروپا اظهار کرد: بیش از ۴۰ شرکت بسیار خوب از ۱۹ کشور اتحادیه اروپا در این نشست حضور دارند و ظرفیت های بالایی برای همکاری در بازار ایران وجود دارد؛ به گونه ای که در بخش لبنیات، گوشت، سایر مواد غذایی، سبزیجات، شکلات و دانه های گیاهی برای خوراک دام نیز می توانند همکاری های خوبی داشته باشند.

کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا ادامه داد: ایران کشور بسیار جوانی است و مصرف کنندگان زیادی دارد که این فرصت خوبی برای اروپا است. ضمن اینکه دولت ایران به دنبال این است که برای بهبود صنایع غذایی ایران نیز گام بردارد. همچنین ایجاد مسیرهایی برای همکاری در زمینه صنایع غذایی ایجاب می‌کند که شرکت های ایرانی بتوانند نیازهای مشتریان را بشناسند و محصولات خوبی را در بخش پردازش و فرآوری صنایع غذایی گام بردارند.

هوگان گفت: در بخش ایجاد زنجیره غذایی نیز پوشش خوبی را فراهم خواهیم کرد. ضمن اینکه در اتحادیه اروپا، سختگیرانه ترین استانداردها برای کنترل صنایع غذایی اعمال می شود. البته ملاقات های رو در رویی نیز تدارک دیده شده است و اگر بخواهیم اهداف را در هر دو سمت به دست آوریم، باید همدیگر را خوب بشناسیم.

کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا اظهار کرد: در زنجیره فرآوری غذایی تلاش می‌کنیم همکاری مشترکی داشته باشیم. ضمن اینکه باید مطمئن شد که در مورد مواد غذایی حیوانی، خوراک سالمی مصرف می شود و در زنجیره حمل و نقل، برچسب و ردگیری محصولات غذایی باید دقت کافی صورت گیرد. البته ما در اتحادیه اروپا استانداردهای بالایی را در عرصه غذایی، دنبال می‌کنیم. 

وی همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که موضع اتحادیه اروپا در قبال تحریم های آمریکا علیه ایران چیست؟ اظهار کرد: اتحادیه اروپا فارغ از موضع آمریکا کاملا متعهد به برجام است. درهفته گذشته نیز جلساتی در این مورد برگزار شد و سران اتحادیه اروپا به طور مکرر پایبندی این اتحادیه به برجام را اعلام کردند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =