آب اکسیر زندگی است و البته ۸ لیوان آب روزانه کافی نیست/ آقایان ۱۵.۵ لیوان،‌ خانم‌ها ۱۱.۵ لیوان

خیلی از ما به اندازه کافی آب نمی‌نوشیم هر چند شاید بدانیم که میزان آب بدن انسان برای نجات و ادامه حیات بستگی به میزان رطوبت و آب دریافتی دارد. شاید به همین دلیل است که آب را گاهی اکسیر زندگی می‌نامند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سی بی اس، آب 60 درصد بدن را تشکیل می‌دهد و هر ارگان، سلول و بافتی در بدن بسته به میزان آبی که دارد کاکرد خود را به شکل مناسب یا نامناسب انجام می‌دهد. نوشیدن آب کافی دمای بدن را نرمال نگه می‌دارد و کمک می‌کند تا باکتری‌های از طریق ادرار دفع شوند. همچنین کمک می‌کند تا مواد مغذی به سلول‌ها منتقل شوند.

با این حال هر روز بخشی از آب بدن به دلیل تنفس،‌عرق کردن و ادرار از دست می‌رود. در همین راستا بسیار مهم است که آب کافی دوباره جایگزین شود.

بارها شنیده‌ایم که باید روزانه 8 لیوان آب بنوشیم و این توصیه به یک عرف تبدیل شده حال اینکه اساس آن بر پایه اطلاعات جامع علمی نیست و پزشکان می‌گویند میزان آب مورد نیاز در بدن آفراد مختلف، متفاوت است.

بر همین اساس پزشکان می‌گویند میزان آب مورد نیاز هر فرد بر اساس فاکتورهایی همچون جنسیت، مقدار فعالیت، سن، وزن و زمانیکه بیرون از خانه می‌گذارند متغیر است.

بر اساس اطلاعات آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی امریکا، میزان آب مناسب برای بیشتر آقایان 15.5 لیوان یا معادل 3.7 لیتر تعریف می‌شود در حالیکه این رقم به طور کلی برای خانم‌ها به 11.5 لیوان یا معادل 2.7 لیتر کاهش پیدا می‌کند. 

42235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اهل منطق IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    10 1
    میترسم اون ذره خوراکی که خوردم غرق بشه
  • علی A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
    13 2
    با این اوضاع باید از صبح تا شب تو صف دستشوئی باشیم