۱۰ تا ۱۵ درصد کودکان مبتلا به اگزمای پوستی‌اند

اگزمای پوستی در همه کشورهای دنیا بسته به شرایط جغرافیایی و همچنین آب و هوایی رخ می‌دهد اما براساس آمارهایی که مرکز بهداشت آلمان منتشر کرده 10 تا 15 درصد کودکان به اگزمای پوستی دچار می‌شوند، کمپانی داروسازی ولف آلمان اخیرا محصولی دارویی را به بازار ایران معرفی کرده است که می تواند به بهبود علائم اگزمای پوست کمک کند.

پروفسور کریستف ابلز، مدیر بخش دارویی کمپانی ولف آلمان در حاشیه نمایشگاه محصولات بهداشتی و سلامتی پوست در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین با بیان اینکه این دارو محصولی برای زیبایی نیست و کاملا جنبه درمانی دارد، گفت: با چندین دهه تجربه علمی در زمینه درمان پوست خشک و اگزما توانستیم دارویی تولید کنیم که زمینه علمی دارد و واقعا برای کمک به بیماران در رهایی از معضل خشکی پوست کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سطح بیماری اگزما در ایران و اروپا تقریبا یکسان است، اضافه کرد: با توجه به همکاری که با پزشکان ایرانی داریم می دانم که در اصل شکل این بیماری در سطح ایران و اروپا یکی است و فقط موارد خاصی وجود دارد که به کشور و شرایط آب و هوایی بر می‌گردد. اینکه اگزما تا چه حد نیاز به بهبود دارد باید گفت خیلی زیاد. اگزما بیماری پوستی است که قابل رویت بوده و کودکانی که در سنین پایین دچار این بیماری می‌شوند معمولا به خاطر اینکه پوست‌شان شکل خاصی دارد در مدرسه ناراحت و تحت فشار روحی هستند و از طرف دیگر از خارش شدیدی رنج می‌برند، می‌شود.

پروفسور ابلز با اشاره به اینکه میزان شیوع این بیماری در ایران و اروپا ۱۰ تا ۱۵ درصد است و از هر ۱۰ کودک یکی این مشکل را دارد، ادامه داد: ادامه این بیماری باعث می‌شود تا پدر و مادر هم نتوانند خواب خوبی داشته باشند و گذشته از فشار مالی که برای درمان تحمل می‌کنند خیلی وقت‌ها پدر و مادرها نمی‌توانند به خاطر بیماری کودک به کارهای روزانه خود برسند، این چرخه بسیار وسیعی است که در اقتصاد جامعه نیز تاثیر می‌گذارد.

مدیر بخش دارویی کمپانی ولف آلمان ادامه داد: نخستین بار پنج سال پیش به دعوت همکاران ایرانی‌ام در کنگره پوست شرکت کردم و در آنجا زمینه آشنایی من با پروفسور فیروز، مدیر مرکز پوست و جذام فراهم شد، طی این آشنایی تصمیم بر این شد تا یک تست بالینی با همکاری کمپانی ولف و این مرکز در ایران انجام شود. به علت شرایط آب و هوایی خشکی پوست همیشه وجود دارد و ما با توجه به ارتباطاتی که در دنیا داریم می توانیم تست بالینی وسیعی را انجام دهیم، از طرفی می دانیم کیفیت پزشکان ایرانی بسیار بالاست و بر این مبنا تصمیم گرفته شد تا این کار با همکاری مرکز پوست و جذام ایران انجام شود.

مدیر کمپانی داروسازی ولف آلمان تصریح کرد: با این اوصاف تست بالینی انجام شد و به احتمال زیاد نتیجه آن تا دو هفته دیگر در یک نشریه معتبر پزشکی منتشر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این دارو به مدت دو سال است که در داروخانه‌های ایران ارائه و توسط پزشکان پوست و اطفال تجویز می شود، اظهارداشت: درمان اصلی بیماری‌های اگزما هیدروکرتیزون‎ها هستند ولی درمان پایه اگزما چیزی است که همیشه و همزمان باید به طور جدی انجام شود و از آنجایی که اگزما می‌تواند در جاهای مختلف بدن بوجود بیاید به تبع محصولاتی ویژه بخش‌های مختلف بدن مثل صورت، دست، پا و برای کل بدن ساخته شده که به درمان اصلی کمک می‌کنند.

وی با اشاره به تفاوت این دارو با مشابه خود، یادآور شد: فرق این محصول با عمده محصولاتی که در بازار وجود دارد در استفاده از اسید لینولیک برای کمک به بازسازی ساختار پوست که به علت اگزما صدمه دیده است. فاز اصلی اگزما درمان التهاب است که در این مرحله پوست نیازمند درمان داروییست و کرتیزون‌ها استفاده می‌شود و در فاز دوم و بعد از درمان التهاب محصولاتی مانند این دارو هستند که به سالم ماندن طولانی‌تر پوست کمک می‌کنند و مصرف درازمدت این محصول عوارض جانبی داروهای حاوی کورتون را نخواهد داشت.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =