صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور به سخنان اخیر وی در نشست قوه قضائیه واکنش نشان داد.

در بخشی از این نامه آمده است: جناب آقای رئیس جمهور،صورت مسئله "جرم سیاسی"،نه چگونگی تعریف آن است و نه اینکه کدام قوه می بایستی آنرا تدوین و کدام قوه آنرا باجرا درآورد.پرسش اساسی آنست که آیا مسئولین حاضر به تحمل مخالفت با نظرات، دیدگاه ها و سیاست های شان هستند یا نه؟ اینجــا را ببینید.


ماشین سردار سلیمانی چیست؟

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران تمایل چندانی به حضور در رسانه ها ندارد. چندی پیش تصاویری از سردار سلیمانی در حال تردد عادی در شهر اصفهان ، بدون محافظ منتشر شد که در آن ماشین سردار یک خودروی سمند بود. اینجــا را ببینید.


همه ساله در ماه مبارک رمضان برخی چهره های سیاسی دور سفره افطار جمع می شوند و تصاویری از این افطاری ها در رسانه‌ ها منتشر می شود. اینجــا را ببینید.

 

نوذر شفیعی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اظهارات اخیر مهرداد بذرپاش در مورد انتقال پیام محرمانه اوباما به مقامات ایرانی در مورد پرونده هسته‌ای توسط یک کشور همسایه، تصریح کرد: واقعا اطلاع ندارم که آقای بذرپاش منابع خود را درباره چنین موضوع مهمی از کجا دریافت می‌کند. اینجـــا را ببینید.

 

چریکی که تیر خلاص به مغز کودک 11 ساله زد

هشتم تیرماه سالروز کشته شدن حمید اشرف، از رهبران سازمان چریک های فدایی خلق است. در تیرماه 1355 با کشته شدن حمید اشرف از رهبران سازمان چریک های فدایی خلق در درگیری با ساواک، عملا عمر جنبش چریکی مسلح علیه رژیم شاه پایان یافت. ینجــا را ببینید.

 

سر و صدای جدید ویکی لیکس

پس از افشاي اسناد جدید توسط ویکی لیکس که بيشتر آن ها مربوط به اسناد سفارت عربستان سعودي است، موجي از واکنش ها به وجود آمده است. اخيرا سند مربوط به پرداخت هزينه تحصيلي عطاالله مهاجراني سرو صداي زيادي به پا کرده بود. حالا آنگونه که تاريخ ايراني گزارش کرده است سند ديگري مربوط به يکي از اعضاي نهضت آزادي منتشر شده است. از جمله اسنادی که اخیرا منتشر شده، گزارش ویلیام سالیوان، سفیر ایالات متحده در تهران در ۹ نوامبر ۱۹۷۸ (۱۸ آبان ۱۳۵۷) درباره دیدار ناصر میناچی، عضو نهضت آزادی ایران با سفیر بریتانیاست. اینجــا را ببینید.

مهرداد لاهوتی ،از نمایندگان نزدیک به قالیباف در مورد امکان ورود شهردار تهران به انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات ریاست جمهوری گفت:قالیباف قبل از اینکه یک شهردار موفق باشد یک چهره سیاسی است و دردوره انتخابات ریاست جمهوری نیز حضور داشته است . اینجــا را ببینید.

 

وزیر کشور با استعفای استاندار فارس موافقت کرد. خلیل رضایی معاون استاندار پیشین سرپرستی این استانداری را بر عهده دارد. اینجــا را ببینید.

 

اقتصاد مقاومتی را درهر شرایطی ادامه می‌دهیم

حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی روز سه شنبه در ضیافت افطار با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به اینكه دولت یازدهم از روز اول به دنبال مقابله با تبلیغات منفی علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه ساخت سلاح كشتار جمعی و عدم تعامل با جهانیان بوده است، گفت: دولت و ملت ایران هیچگاه به دنبال تهدید دیگران و سلاح كشتار جمعی نبوده و نیست. اینجــا را ببینید.

 

212 / 17

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =