جزییات روند برگزاری اولین مراسم اهدای نشان عکاس برتر سال با حضور رییس هیئت مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران برگزار و درباره نحوه انتخاب نامزدهای این نشان توضیح داده شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری اولین دوره اعطا نشان عکاس سال مطبوعاتی ایران با حضور  حمید فروتن رییس هیئت مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران روز سه‌شنبه ۲۴ مرداد در سالن امیرخانی خانه هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این نشست فروتن با ارائه توضیحاتی درباره انجمن عکاسان گفت: «انجمن عکاسان حدود ۱۹ سال است که تاسیس شده است و نشان عکاس سال هم با یاد سه تن از اعضای هیئت موسس بهمن جلالی، کاوه گلستان و حسین پرتوی اهدا می‌شود.»

فروتن درباره روند انتخاب نامزدهای دریافت این نشان توضیح داد: «ما در روند انتخاب برگزیدگان ۳۶ تن از اساتید حوزه رسانه، ارتباطات و عکاسی کمک گرفتیم و نامزدهای این هفت نشان که شامل هفت بخش مجزا هستند توسط این عزیزان انتخاب شدند. تفاوت این نشان و جشنواره های عکاسی در این است که ما در اینجا عکاس را داوری می کنیم نه عکس.»

رییس هیئت مدیره انجمن عکاسان درباره شاخص های انتخاب گفت: «هر یک از این بخش ها دارای یک شورای هستند که براساس شاخص های موردنظرشان به بررسی نامزد می پردازند. در هر بخش اساتید حرفه ای عکاسان را آنالیز کردند و براساس شاخص هایی نامزدهایی را معرفی کردند. ما حدود دو ماه است که این پروسه را شروع کرده ایم و نمی توانستیم در این زمان اندک بخش های بیشتری را پوشش دهیم.»

او سپس به معرفی بخش‌های مورد داوری پرداخت و گفت: «شش حوزه ای که مورد نظر است عبارتند از بخش های خبری، مستند اجتماعی، ورزشی، زنان، استانی و پیشگامان که  مربوط به بازنشستگانی است که همچنان هم در حال فعالیت هستند. نشان هفتم هم به روزنامه برتر اختصاص دارد.»

فروتن درباره نشان روزنامه برتر بیان کرد: «ما پیشنهادی از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد داشتیم که شاخص هایی را برای رتبه بندی ۱۸۰ روزنامه در حوزه عکس را استخراج کرده و داوری آن ها را انجام دهیم و ما در نهایت حدود 700 شماره روزنامه را بررسی کردیم که در این مراسم نشان روزنامه برتر را هم اهدا می‌کنیم.»

او در پایان درباره مراسم اهدای نشان که روز 28 مرداد برگزار می شود، توضیح داد: «در این مراسم از علیرضا سلطانی و وحید سهرابی عکاسانی که در سال گذشته به رحمت خدا رفتند یادی خواهیم کرد و از خانواده شان تقدیر می کنیم. همچنین از سایت انجمن رونمایی می شود و هفت نشان را اهدا می کنیم و از پنج پیشکسوت حوزه عکاسی هم تقدیر خواهد شد. حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، کمال خرازی و احمد مسجدجامعی هم مهمانانی هستند که در این مراسم حضور دارند. از دو انجمن استانی هم در پایان تقدیر خواهد شد.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =