بهره‌برداری از آب های زیرزمینی در 8 دشت خراسان شمالی ممنوع شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: برداشتهای بی رویه و غیرمجاز از منابع آبهای سطحی و زیرزمینی در این استان این منابع را با مشکلات جدی مواجه کرده و موجب شده است تا وزارت نیرو توسعه بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی در هشت دشت از 11دشت استان را ممنوع اعلام کند.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان شمالی، کاظم طاهریان در یک گفت و گوی تلویزیونی، مجموع حجم برداشت آب از منابع آب زیرزمینی را 520 میلیون متر مکعب و حجم برداشت آب از منابع آب سطحی را نیز 607 میلیون متر مکعب ذکر کرد.

وی تصریح کرد: بیشترین مصرف آب به مقدار حدود 94 درصد کل منابع آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

طاهریان با اشاره به ضرورت مصرف بهینه آب، افزود: راندمان آب در بخش کشاورزی استان حدود 35 درصد است و بقیه آب به صورت سنتی مصرف و از دسترس خارج می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی تاکید کرد: مفهوم صرفه جویی در مصرف آب و هدف از ترویج این رویکرد، بهینه و درست مصرف کردن است و هرگز به مفهوم کم مصرف کردن نیست.

طاهریان گفت: برداشتهای بی رویه و غیرمجاز از منابع آبهای سطحی و زیرزمینی در این استان این منابع را با مشکلات جدی مواجه کرده و موجب شده است تا وزارت نیرو توسعه بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی در هشت دشت از 11دشت استان را ممنوع اعلام کند.

 

وی افزود: تداوم خشکسالی در سالهای پیاپی نیز بر این مشکل دامن زده و شرایط خاصی را برمنابع آب استان حاکم کرده است که برون رفت از این شرایط به همکاری جدی مردم و بهره برداران منابع آب و توجه بیشتر به مصرف بهینه آب نیاز دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 431475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =