دوشنبه 20 آذر 1396
شنبه 11 شهریور 1396 - 10:05:55 چاپ

یاس: ما روی عُمرمان ریسک کردیم

خشمگینانه نوشتیم و خواندیم | مخالفان دلواپس موسیقی ایران هستند یا خودشان؟

فرهنگ > موسیقی - یاسر بختیاری (یاس) می‌گوید این همه سال عمر ما صرف این شد که رپ فارسی شنیده شود؛ یعنی ما روی عمر خود ریسک کردیم.

نرگس کیانی: اگر انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت را دو عامل برای معرفی شدن اهالی موسیقی به مردم بدانیم، نوعی از موسیقی هست که اهالی‌اش به دلایلی نامعلوم از هر دوی این‌ها محرومند اما همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهند.

رپرها یا رپکن‌ها آنقدر با موانع مختلف مواجه شده‌اند که بخشی از آن‌ها در موضع اُپوزیسیون قرار گرفته و از ایران رفته‌اند اما عده‌ای هم هستند که با وجود همه بی‌مهری‌ها در ایران مانده‌اند و آن‌چه را به زعم خودشان باید انجام دهند، انجام می‌دهند؛ یکی از این رپرها، یاس (یاسر بختیاری) است که طرفدار هم کم ندارد.  

آن‌چه در ادامه می‌خوانید گفت‌وگویی است با او که از انگیزه‌هایش برای ادامه دادن این راه و اتهام‌هایی که به موسیقی رپ وارد می‌شود، گفته است. 

دو منبع درآمد اهالی موسیقی، یکی انتشار آلبوم است و دیگری برگزاری کنسرت که خوانندگان رپ از هر دو محرومند. با حذف شدن منافع مالی، انگیزه‌تان از ادامه دادن این مسیر چیست؟

ببینید، رپ در دنیا یکی از پول‌سازترین سبک‌های موسیقی است، با این حال در ایران این طور نیست. یعنی هیچ تعادلی میان شهرت هنرمندان رپ و درآمدشان نیست و همه جای دنیا به جز ایران این مسئله برایشان غیرقابل‌باور و غیرمنطقی است. حالا از این مساله بگذریم. این را عنوان کردم که به چیز دیگری برسم.

تصور کنید که این همه سال عمر ما صرف این شد که اصلا رپ فارسی شنیده شود؛ یعنی ما عمر خود را ریسک کردیم. چون ممکن هم بود که این سبک به این درجه از محبوبیت نرسد. پس چه چیزی انگیزه ما بود برای ادامه؟ فکر می‌کنم که اگر از 90 درصد از بچه‌های این سبک سوال کنید، جواب‌شان این خواهد‌ بود که می‌خواستند ناگفته‌‌هایی را فریاد بزنند که در درون‌شان تلنبار شده بود. نیاز به درک شدن در انسان مثل یک غریزه است و در روزگاری که به واسطه نیازها، خودخواهی در جامعه موج می‌زند، ما فریاد زدیم که اول خودمان از لحاظ روحی تخلیه شویم. انگار خودت داری خودت را نوازش می‌کنی و به خودت عشق می‌دهی و این انرژی به شنونده هم منتقل شد. خشمگینانه نوشتیم و خواندیم. امید که این سبک با حمایت مردم و مسئولین روشنفکر، نسل تازه‌ای بسازد و ادامه بدهد. چون عشق شرط اول است ولی اگر مادیات را به همراه نداشته باشد، بعد از مدتی بی‌انگیزگی سبب رها کردن خواهد شد و چه بد.

برخی از مخالفان رپ که بیشتر خودشان اهل موسیقی هستند، تاکید دارند این نوع موسیقی، هارمونی و ملودی ندارد و برای همین ارزشمند نیست. نظر شما در این باره چیست؟

این مسئله را باید از دو بُعد حلّاجی کرد. این‌که افراد از چه جهت مخالفت خود را اعلام می‌کنند؟ دلواپس موسیقی ایران هستند یا دلواپس خودشان؟ چون فکر نمی‌کنم با اضافه شدن رپ فارسی به موسیقی ایران، خدشه‌ای به کلیت داستان وارد شود. اتفاقا موسیقی رپ (لااقل تا الان) دارد خیلی واقعی‌تر به مسیر خود ادامه می‌دهد. چون رَپکُن‌ها خودشان شعر یا تکست‌هایشان را می‌نویسند و نوشته‌هایشان برگرفته از واقعیات و روحیات و تجربیاتشان است. ما حقیقت‌های پنهانِ ناگفته‌ای را عنوان می‌کنیم که به آن فکر شده ولی در قالب موسیقی به این صراحت عنوان نشده است. حقیقت، زمان نمی‌شناسد و ماندگار است.

به نظر می‌رسد شاید بهتر است در میزگردهایی، موافقان و مخالفان رپ به گفت‌وگو بپردازند. البته از نظر من، بسیاری از موسیقی‌های رپ تولید شده دارای آهنگسازی دقیقی هستند و حتی موسیقی تیتراژ سریال «اُوِ مثبت» اثر فردین خلعتبری نیز در سبک رپ بوده است. علاوه بر آن بسیاری از آهنگسازان رپ در ایران و خارج از کشور، به تحصیل آکادمیک موسیقی پرداخته‌اند و آگاهانه وارد این سبک موسیقی شده‌اند. با چنین میزگردی موافقید؟

در جواب نظر شما راجع به برگزاری میزگرد رجوع می‌کنم به همان مثال قدیمی که  یکی واقعا خواب است یا خودش را به خواب زده. کسی که خواب باشد با یک بِشکَن هم بیدار می‌شود و کسی که خودش را به خواب‌زده تحت هیچ شرایطی بیدار نمی‌شود. افرادی که مخالف هستند دیواری دور تفکرات خود کشیده‌اند و به هیچ قیمتی حاضر به پذیرش واقعیت‌ها نیستند که اگر حاضر بودند دیگر نیازی به میزگرد نبود.

کسی که از حرکت‌ها و سبک‌های جدید استقبال نکند یعنی دارد طبق سلیقه خودش عمل می‌کند و همین سلیقه‌ای عمل کردن‌ها بود که ما را عقب انداخت. 80 میلیون نفر با تفکرات و عقاید مختلف کنار هم زندگی می‌کنند و اگر چنان‌چه هر کسی طبق سلیقه خود تصمیم بگیرد و کسانی را که با او هم عقیده نیستند محکوم کند، طبیعتا باید برگردیم به عصر حجر و در غارها زندگی کنیم و این نه تنها در موسیقی بلکه در همه اصناف و شاخه‌ها صادق است. احترام به عقاید باعث پیشرفت می‌شود هر چقدر که باب سلیقه آدم نباشد.

پیرو آخرین بخش سوال شما این را اضافه می‌کنم که سواد با آگاهی فرق می‌کند. کسانی هستند که دارای بالاترین تحصیلات موسیقایی‌اند ولی آگاه نیستند. آگاهی از درکِ دلیلِ تجربه‌ها و تبدیل آن به شعر و موسیقی می‌آید. (با خنده) اینجا را باحال گفتم.  

کم بودن تعداد نت‌ها باعث شده موسیقی رپ را سرزنش کنند یا آن را موسیقی بَدَوی مربوط به قبایل بدانند. آیا کم بودن تعداد نت‌ها می‌تواند دلیل درستی برای مخالفت با رپ باشد؟

پرودیوسرها یا همان آهنگسازهای رپ، آهنگ را به صورت لوپ در اختیار رَپکُن‌ها می‌گذارند و این کار رَپکُن است که آن کار را مانند خمیری به اشکال مختلف درآورد. ذات موسیقی رپ این است ولی در همان لوپی که ساخته می‌شود، می‌توان بدعت‌هایی وارد کرد که شنونده را به وجد آورد. در سبک‌های مختلف از جنس‌های مختلف صدا استفاده می‌شود که به آهنگ مسیر بدهد و در رپ،  تِکستِ رَپکُن است که آهنگ را تنظیم می‌کند.

شعری که رَپکُن می‌نویسد بارها ضربش تغییر می‌کند. گاهی ضدضرب می‌شود. گاهی با تمپوی آهنگ هماهنگ است و گاهی روی همان تمپو، سرعت شعر دوبرابر می‌شود و همین باعث تمایزش از ترانه‌ها می‌شود. چرا که ترانه در آهنگ فقط یک وزن به‌خصوص را دنبال می‌کند. پس آهنگ طوری ساخته می‌شود که دست رَپکُن برای هر گونه بدعتی همانند محتوا، رایم، فلو و همخوان باز باشد و کم بودن تعداد نت‌ها نمی‌تواند دلیل درستی برای مخالفت با رپ باشد. لااقل من به چنین موردی برخورد نکرده‌ام.

به نظر شما سطحی دانستن اشعار رپ از طرف خیلی از منتقدان به چه دلیل است؟ آیا این مسأله بستگی به رپر و نوع بیان او دارد؟

اشعار عمیق از نبوغ و ذوق شاعر سرچشمه می‌گیرد و در آهنگ‌های رپ هم این طور است؛ حتی نوآوری‌ها و ابتکارهای نوشتاری در آن خیلی بیشتر از سبک‌های دیگر به چشم می‌خورد. به اعتقاد من اشعار رپ به خاطر این که امروزی سروده شده‌اند، سطحی به نظر می‌آیند ولی بسیاری از این اشعار محتوای عمیقی دارند. اصلا چه فایده که اشعار عمیق سروده بشوند و سطحی برداشت شوند. منظور من این است که مردم اشعار شاعران گذشته و امروز را در گفتمان‌ها استفاده می‌کنند ولی فقط گفته می‌شود و اِعمال نمی‌شود. با این تفاوت که اشعار رپ (از رَپکُن‌هایی که دارای خط فکری و آرمان هستند) شنونده را به فکر وادار می‌کنند که اغلب این افکار در زندگی روزمره به کار گرفته می‌شوند.  

 

57242

کلید واژه‌ها : موسیقی - موسیقی پاپ -
82 دیدگاه
  • بی نام
    شنبه 11 شهریور 1396 - 10:23:25
    پاسخ
    603 13

    یاس یکی از بهترین و صادق ترین هنرمندای کشورمون ، براتون آرزوی موفقیت داریم

  • بی نام
    شنبه 11 شهریور 1396 - 10:54:57
    پاسخ
    337 8

    حرف دلمون زدی داداش

  • بی نام
    شنبه 11 شهریور 1396 - 10:56:47
    پاسخ
    333 7

    ممنون که از یاس مصاحبه از دور گرفتید، دعوتش کنید بیاد کافه خبر

  • مجید
    شنبه 11 شهریور 1396 - 11:05:42
    پاسخ
    342 9

    حرکت لب یاس / برکت رپ پارس

  • بی نام
    شنبه 11 شهریور 1396 - 11:24:29
    پاسخ
    300 2

    شعرهای یاس دردهایی که در اجتماع از چشم پنهان است را به زبان می آورد. احتمالا یاس را کسانی که دوست دارند بگویند در مملکت همه چی گل و بلبل است و سیاه نمایی نکنید دوست ندارند در صورتیکه اینها سیاهی های جامعه هستند و باید درمانشان کرد و نه اینکه پنهانشان کرد. در همه جوامع هم هست و این یک مشکل فرهنگی ست که ما فکر می کنیم نباید هیچ ایرادی داشته باشیم

  • علیرضا
    شنبه 11 شهریور 1396 - 11:49:34
    پاسخ
    299 6

    یاس رپ خوند . و عفت کلام رو حفظ کرد . می توان گفت هم در الفاظ و هم در مفهوم این سبک موسیقی را ماهیتی احلاقی دادند. از خبر آنلاین متشکرم که با ایشون مصاحبه کردن مممون

  • بی نام
    شنبه 11 شهریور 1396 - 12:36:13
    پاسخ
    16 307

    شما خواننده نیستی

    • بی نام
      شنبه 11 شهریور 1396 - 19:04:58
      114 6

      ولی شما شاعر هستی، یه مصرع رو هم الان سرودی

    • بی نام
      سه شنبه 14 شهریور 1396 - 14:16:15
      19 0

      شما برو های و هوی گوش بده

  • omidss
    شنبه 11 شهریور 1396 - 12:43:55
    پاسخ
    167 3

    كاردان ، با ادب ، هنرمند

  • حامد
    شنبه 11 شهریور 1396 - 12:56:26
    پاسخ
    163 8

    سلطان رپ فارسی

  • بی نام
    شنبه 11 شهریور 1396 - 13:08:49
    پاسخ
    159 6

    ياس با دلي كه مثه دريايس

  • بی نام
    شنبه 11 شهریور 1396 - 13:42:14
    پاسخ
    237 10

    وقتی یه خواننده به سنگینی و رنگینی یاس مجوز نمیگیره اما های هوی های بی معنی و الکی شاد به راحتی مجوز میگیرن، چه معنی میده

    • بی نام
      شنبه 11 شهریور 1396 - 21:13:39
      38 26

      از موسیقی پاپ بیزارم

  • شنبه 11 شهریور 1396 - 13:42:36
    پاسخ
    92 5

    موافقم

  • الیاس
    شنبه 11 شهریور 1396 - 13:52:18
    پاسخ
    141 2

    مرسی یاسر.پرچمت بالاست.ولی چه فایده..

  • بی نام
    شنبه 11 شهریور 1396 - 13:59:25
    پاسخ
    116 2

    خوب است که خبر آنلاین به موسیقی رپ هم توجه و با یک رپر مصاحبه کرده است و خوب است که این نوع موسیقی هم در چارچوبی درست و منطقی به رسمیت شناخته شود.

    • بی نام
      شنبه 11 شهریور 1396 - 22:46:29
      15 2

      با کلی مجله مصاحبه کرده یاس بعد شما تازه فهمیدی؟

  • بی نام
    شنبه 11 شهریور 1396 - 14:22:11
    پاسخ
    147 3

    یاسر خیلی خیلی راحت میتونه بره کشورهای دیگه هم کنسرت بذاره هم آلبوم بده فوق العاده هم درآمد کسب کنه ... واقعا برای اشخاصی که رپ رو بی ارزش میدونن متاسفم ... آره قبول دارم شخصیت هایی مثل امیر تتلو به عنوان مثال عرض میکنم ، اومد و گند زد به تمام ارزش های رپ و باعث شد که مورد تمسخر همه قرار بگیره ... اما کسی مثل یاس لیاقتشو داره که بهترین جایگاه رو توی ایران داشته باشه .... مهم اینه که مردم این سبک رو دوست دارند ، نه اینکه مسئول 75 ساله خوشش نمیاد ... درک رپ ذهن باز میخواد که خیلی ها نمیتونن درکش کنن .... بهنام بانی که کلا 4 روزه اومده و اسم در کرده هر هفته کنسرت میذاره ... "یاس"ی که سالها خوند و مردم باهاش روحیه گرفتن از همه چی محرومه ؟؟؟؟ چرا آخه ؟؟؟ یکم وجدان داشته باشید دوستان

  • بی نام
    شنبه 11 شهریور 1396 - 14:23:43
    پاسخ
    122 2

    شمایی که رپ رو بی ارزش میدونید .. یبار اجازه کنسرت به یاس بدید و هجوم طرفدارنش رو ببینید .... مطمئن باشید کار بی ارزش طرفداری نداره ....... یاس میلیون ها طرفدار داره که با صداش خاطره ساختن

  • بی نام
    شنبه 11 شهریور 1396 - 14:28:38
    پاسخ
    93 1

    یاس واقعا خواننده ی بزرگی است که حرف دل همه ی ما رو میزنه

  • لیلا
    شنبه 11 شهریور 1396 - 14:34:22
    پاسخ
    107 1

    از معدود ادمای خووب روزگار

  • رضا
    شنبه 11 شهریور 1396 - 14:35:09
    پاسخ
    85 1

    💗💗💗💗💗💗

  • نیما
    شنبه 11 شهریور 1396 - 14:35:38
    پاسخ
    84 2

    همین الان داشتم با یه متعصبِ اهل پاپ در همین موضوعات بحث می‌کردم و همینارو بهش می‌گفتم 😃 عشقی یاسر جان ، حرف دل خیلیا بود

  • سپهر
    شنبه 11 شهریور 1396 - 14:36:26
    پاسخ
    118 4

    یاس به نظر من نه تنها بهترین رپر بلکه یکی از بهترین خواننده های ایرانه صاف و سادس و ادم به راحتی با کلامش ارتباط برقرار میکنه

  • شنبه 11 شهریور 1396 - 14:40:21
    پاسخ
    56 1

    عالی بود

  • مجتبي
    شنبه 11 شهریور 1396 - 14:45:16
    پاسخ
    71 2

    با رپ و كلمه ميشه دنيا رو تكون داد...

  • عرفان
    شنبه 11 شهریور 1396 - 14:46:26
    پاسخ
    80 0

    اولا مرسی از یاس عزیز که این مصاحبه رو انجام داد سپس از رسانه خبر انلاین پاپ یه سبکیه که اکثرا راجب عشق و عاشقی و رفتن یارو اینجور چیزاست ولی توی سبک رپ رپکن میشینه و روی تکست فکر میکنه و زحمت میکشه با این حال کار پاپ بیشتر شناخته میشه اما رپ نه چون اکثر مردم این سبک رو نمیشناسن حداقل خواهشم از رسانه ها اینه که اگه رپ رو به مردم معرفی نمیکنن لااقل تخریبش نکنن یعتی چی توی رسانه ملی مجری برنامه مستقیم رپکن ها رو مسخره کنه و بگه هیچی تو عمق رپ نیست برعکس یه خواننده پاپ که اهنگ رو با های و هوی پر میکنه ازش قدردانی بعدم میگن رپ معنی دار نیست¡

  • حسین
    شنبه 11 شهریور 1396 - 14:46:31
    پاسخ
    61 0

    عاشقتم یاس

  • بهنام
    شنبه 11 شهریور 1396 - 14:50:06
    پاسخ
    44 0

    سلطااان

  • بی نام
    شنبه 11 شهریور 1396 - 14:52:24
    پاسخ
    52 0

    تو حرف دل مردمو میزنی تکستات ادمو به تامل وا میداره... اگه روزی از رپ فارس خدافظی کنی ضربه بزرگی به رپ فارس میخوره... برات ارزوی موفقیت میکنم ❤️بهترین خواننده منی💙شنیدن اهنگای تو باعث شد به رپ علاقه مند بشم ...

  • آرش
    شنبه 11 شهریور 1396 - 14:54:31
    پاسخ
    52 0

    از نظر من یاس از خودش و سبک موسیقی خود صحبت نکرد یاس از رپ و دردهای مردم حرف زد سکوتش فریاد زد تا شنیده شه مگه موسیقی که درباره نرگس خوند را یادتون نیست ؟ وقتی خوند یک عالمه دکتر و جراح پیدا شد تا نرگس رو جراحی کنند یاس از سبک رپی که به اجتمامع و درد مردم هست دفاع می کنه و من با این کارش موافقم

  • امیررضا
    شنبه 11 شهریور 1396 - 14:54:48
    پاسخ
    38 0

    کار این به ظاهر دلسوزان موسیقی این بوده که فقط جامعه رو محدود کنه انتطاری از همچین ادمایی نیست مررسی اقا یاسر

  • سجاد
    شنبه 11 شهریور 1396 - 14:55:58
    پاسخ
    29 5

    تکسات ادمو به تامل وا میداره اگه روزی از رپ فارس خدافظی کنی ضربه بزرگی به این سبک از،موسیقی تو ایران میخوره...شنیدن اهنگات باعث شد به رپ علاقه مند بشم ❤️تو بهترین خواننده منی💙

  • شنبه 11 شهریور 1396 - 14:56:28
    پاسخ
    27 0

    دوست داریم

  • حسین
    شنبه 11 شهریور 1396 - 15:02:44
    پاسخ
    26 0

    یاس💗💚💙💜💟

  • حمید
    شنبه 11 شهریور 1396 - 15:03:35
    پاسخ
    55 0

    صادق ترین آرتیست موزیک ایران. اینو فقط به عنوان یه مخاطب یا طرفدار نمیگم.به عنوان کسی میگم که سالها با ارتیستای مختلف برخورد مستقیم داشته میگم.چرا همچین هنرمندی باید بعد از اینهمه سال فعالیت بی منت و با وجود حداقل 3 میلیون دنبال کننده ی واقعی،از طبیعی ترین حقش محروم باشه؟ این فقط توهین به نسلیه که با این سبک موزیک 20 سال از عمرشو گذرونده.افسوس

  • جواد پایان
    شنبه 11 شهریور 1396 - 15:14:03
    پاسخ
    36 1

    با رپ میشه در جنگ تاخت / با رپ میشه فرهنگ‌ساخت

  • یک رپر از دیار هیرکانیا
    شنبه 11 شهریور 1396 - 15:17:44
    پاسخ
    36 0

    بهترینی پسر سلطان و برکت رپ پارس فقط تویی مرسی . خبر آنلاین سپاس فراوان بابت مصاحبه سایتتون با یاس

  • احسان
    شنبه 11 شهریور 1396 - 15:24:26
    پاسخ
    44 0

    این باغ سر سبز ، عمیقا پر از کویره .. کشوره پر از هنرمند ، هنر فقیره امید که آرتیست به قدری پولدار شه .. که واسه هنر از کسی کمک نگیره عشق شرط اوله ، ولی پولم دخیله .. هر چند که وضعیت ، کلا وخیمه هنر حمایت میخواد ، دولت بخیله .. زمین خالی ولی رو نیمکت ، پر از ذخیره

  • شنبه 11 شهریور 1396 - 15:24:27
    پاسخ
    30 2

    افتخار بختیاری ها

  • فرهاددددددددددد
    شنبه 11 شهریور 1396 - 15:31:36
    پاسخ
    36 0

    سلام از سال 82 وارد رپ خوندن شدم با خیلی ها حرف زدم همکاری کردم پادویی کردم ولی با بی پولی 3 4 تا آهنگ بیشتر از 2 3 سال در نیومد تازه با وام و... موسیقی که پول نتونی در بیاری ازش یا بیت و تکس فروشی بشه منبع درآمد چند وقت بیشتر دووم نمیاره و نخواهد آورد. حالا سال 96 هست و من کیلومترها دور از پد میکروفن دیگه نیست جلوم هیچ راهی جز سازش با سرکوبهای ذهن خودم. من الان کارمندم

  • محمد
    شنبه 11 شهریور 1396 - 15:38:05
    پاسخ
    29 2

    تورو خودا به یاس مجوز بدین مگه چی کم داره به حمید صفت م مجوز بدین

  • بی نام
    شنبه 11 شهریور 1396 - 15:38:31
    پاسخ
    28 0

    کاش همه ی روزی بتونن از دید یاس و طرفداراش به "رپ" نگاه کنن و بفهمن رپ یعنی یاس

  • بی نام
    شنبه 11 شهریور 1396 - 15:45:28
    پاسخ
    30 0

    یاس بهترین خواننده ایران است وباید به رپ مجوز بدن نه فقط یاس دوست داریم یاس عزیز

  • ناهید
    شنبه 11 شهریور 1396 - 15:50:01
    پاسخ
    33 0

    یه اسطوره ی واقعی

  • نیلوفر
    شنبه 11 شهریور 1396 - 15:51:46
    پاسخ
    29 0

    تا دلم وابسته شد درایِ وا بسته شد بینظیری

  • نیلوفر
    شنبه 11 شهریور 1396 - 15:52:14
    پاسخ
    27 0

    بینظیری

  • مهدیار
    شنبه 11 شهریور 1396 - 15:56:00
    پاسخ
    29 1

    خیلی ممنونم از یاسر جان و خبر انلاین برای این مصاحبه.یه چیزی که کاملا معلومه و واضح اینه که یاس در حال حاضر بهترین و بی نقض ترین رپ رو داره میخونه نمونش اینکه عفت کلام کاملا حفظ میشه و همچنین بیت ها از دل مردم نشأت گرفته و رپ در واقع به معنای اعتراض به سیاهی های جامعست و یاس داره دقیقا این هارو رعایت میکنه و یک رپ کاملا سالم و پر انرژی رو به گوش مردم میرسونه .حرکت لب یاس برکت رپ فارس

  • نرگس
    شنبه 11 شهریور 1396 - 16:07:11
    پاسخ
    45 0

    یاس هر حرفی رو به زبون‌ نمیاره باهوشه همه جوانب رو می سنجه و بعد کلمه رو بیان میکنه چارجوب داره معیارهای لازم واسه اسطوره شدن داره در این روزگاره پر از سیاست و دغل کاری یه هنرمنده به تمام معناست یه بزرگمرد که لایق لقب سلطان رپِ

  • شنبه 11 شهریور 1396 - 16:11:40
    پاسخ
    36 0

    واقعا سرشناس ترین خواننده رپ ایران

  • مهیار
    شنبه 11 شهریور 1396 - 16:19:27
    پاسخ
    19 0

    مرد بزرگ ❤

  • شبنم
    شنبه 11 شهریور 1396 - 16:24:53
    پاسخ
    15 0

    ما قدر دان زحمتهایت هستیم یاسر جان💗

  • ناصر
    شنبه 11 شهریور 1396 - 16:27:03
    پاسخ
    16 0

    با قدرت ادامه بده سلطان

  • نگین
    شنبه 11 شهریور 1396 - 16:27:20
    پاسخ
    16 0

    یاس همون که در حقیقت رو باز کرد حسش کنن همه عمیقا😍👌👑

  • بی نام
    شنبه 11 شهریور 1396 - 16:47:09
    پاسخ
    15 0

    مرسی که هستی به امید موفقیت روز افزون شما در عرصه رپ .

  • محمدرضا
    شنبه 11 شهریور 1396 - 16:58:19
    پاسخ
    16 1

    یاس مثل یک رهبر برایه حرف دل مون دوست داریم من آرزومه یک وطن پرستی مثل تو بشم امید وارم موفق بشی 😚

  • امیر
    شنبه 11 شهریور 1396 - 17:03:19
    پاسخ
    13 0

    بهترین رپر فارسی

  • بی نام
    شنبه 11 شهریور 1396 - 17:48:29
    پاسخ
    13 0

    آتشفشانو نميشه با حرف بست سلطان

  • علیرضا
    شنبه 11 شهریور 1396 - 17:56:07
    پاسخ
    26 1

    سلام به نظر من وقتی یکی مثل یاس مجوز نگيره عادلانه نیست من 16 سالمه و بیشتر هم سنای من به قول دوستمون های و هوی الکی گوش ميدن یا موزیکی که رپ نیست و به اسم رپ شناخته ميشه گوش ميدن که بهش دیس لاو ميگن اينا که الکی های هوی را میندازنو هیچ معنی هم ندارن هي کنسرت میدنو برنامه های معروف دعوتشوت میکنن هم پول به جیب میزنن و شاید يه زره عشق توشون باشه ولی یاس نه یاس فقط واسه عشق کار کرده و بدون پاچه خواری بعضی از کار هاش مجوز گرفته اگه سرتون رو درد آوردم معذرت یا علی

  • سهیل
    شنبه 11 شهریور 1396 - 19:05:03
    پاسخ
    18 1

    فقط پدرمادر میگه پسرم دخترم بقیه که این حرفو میگن مفت بَرَن

  • بی نام
    شنبه 11 شهریور 1396 - 19:05:11
    پاسخ
    11 0

    عالی

  • Atena.Arb
    شنبه 11 شهریور 1396 - 19:33:19
    پاسخ
    16 0

    من يكي از طرفداراي ايشون هستم ايشون يكي از بهترين رپرها هستند ممنونم از خبر آنلاين كه با ايشون مصاحبه كردند اميدوارم موفق باشند

  • بی نام
    شنبه 11 شهریور 1396 - 19:55:31
    پاسخ
    16 2

    آدم این مطلب رو میخونه و احساس میکنه با یک فلسفه دان مصاحبه شده. متن آهنگ های یاس هم همگی در عین سادگی پر از فلسفه هست. واقعا رسانه هایی مثل خبرآنلاین باید بیشتر به افرادی چون یاس بپردازن تا حداقل یک حمایت معنوی انجام بشه و دلگرمی باشه. خبرآنلاین رو که دنبال میکنیم میبینیم متن های اینستاگرامی هنرمندانی به مراتب سطح پایین تر و بسیار کمرنگ تر از یاس پوشش داده میشه ولی در مورد یاس هیچ چیز خاصی نمیبینیم که این نشون دهنده محافظه کار بودن بی دلیل هست. کار رسانه هست که یاس و خط مشی ایشون و امثالهم رو از حالت تابو برای عده ای از جهان بی خبر در بیارن.

  • کاف.الف
    شنبه 11 شهریور 1396 - 20:10:06
    پاسخ
    12 1

    جدایی از اینکه اسم شخصی رو بگیریم ک فلاتی مقدسه یا فلان کس سطخی و بی شخصیته باید بدونین که هنر برای تکامل و پیشرفت هستش باید راهشو بره و میره چ‌بخاییم چه نخاییم.اموزش.اگر رپ یا هر هنر دیگه یا جریانی با اموزش جلو بره نه با غریزه و تقلید میشه خیلی کارا انجام داد

  • یامان
    شنبه 11 شهریور 1396 - 21:41:15
    پاسخ
    10 6

    من رپ و با یاس و مهراب شناختم

  • بی نام
    شنبه 11 شهریور 1396 - 21:57:39
    پاسخ
    24 1

    ب امید روزی که صف اول کنسرتات تو تهران باشیم داش یاسر❤❤👌

  • ياسر راد
    شنبه 11 شهریور 1396 - 22:19:08
    پاسخ
    21 0

    رپر باغيرت

  • بی نام
    شنبه 11 شهریور 1396 - 23:55:17
    پاسخ
    7 1

    پدر رپ ایران به معنای واقعی

  • نادر
    یکشنبه 12 شهریور 1396 - 02:31:24
    پاسخ
    6 0

    هنر میخواد اینکه تو رو عمیق شناخت عاشقتممممممممممممممممم💖

  • مینا
    یکشنبه 12 شهریور 1396 - 02:39:19
    پاسخ
    13 0

    آدمی که نیک سرشت باشه در بدترین شرایط و محدودیت ها اینجوری رشد میکنه... آدما در خلوت خودشون بد میشن ولی تو در خلوت خودت مقدس تر میشی کی قادر به درک حالته؟هیشکی...منم می فهممت

  • بی نام
    یکشنبه 12 شهریور 1396 - 13:30:58
    پاسخ
    1 49

    آقای یاس عددی نیستی برادر

  • علیرضا
    یکشنبه 12 شهریور 1396 - 21:27:23
    پاسخ
    5 0

    عالی بود

  • سعید باقری
    دوشنبه 13 شهریور 1396 - 15:51:19
    پاسخ
    6 0

    یاس همیشه به مشکلات جامعه اشاره دارد و همیشه دنبال صلح است چاکرشم هستیم.

  • بی نام
    سه شنبه 14 شهریور 1396 - 20:22:05
    پاسخ
    4 0

    عالی یه رپر بینظیر من زیاد آهنگ البته فقط رپ گوش میدم جزو خواننده هایی هست که فوق العاده میخونه و در عین حال عفت کلام رو هم رعایت میکنه خلاصه این بشر عشقه بینظیره

  • بی نام
    چهارشنبه 15 شهریور 1396 - 19:16:18
    پاسخ
    3 0

    همتا نداری داش دمت گرم

  • امیر
    چهارشنبه 15 شهریور 1396 - 19:16:40
    پاسخ
    3 0

    همتا نداری داش دمت گرم 😗

  • علیرضا
    پنجشنبه 16 شهریور 1396 - 17:18:26
    پاسخ
    6 0

    دمت گرم داداش لیاقتت بهترین هاس همین که مردم عاشقتن و ازت طرفداری میکنن یه تو دهنی به منتقدات

  • بی نام
    جمعه 17 شهریور 1396 - 11:33:32
    پاسخ
    4 0

    کانلا با نظر یاس موافقم چراکه یاس یکی از بزرگترین رپر های ایران است ولی متاسفم که حقوقی برای کار با ارزشمندش دریافت نمیکند ولی این مسعله خیلی ناراحت کننده است امیدوارم که یه روزی به موسیقی رپ مجوز داده شود و رپر هایی مانند یاس عزیز بتوانند کنسرت بدهند و کار های خودشان را در تیتراژ فیلماهای سینمایی اجرا کنند

  • بی نام
    شنبه 18 شهریور 1396 - 23:48:56
    پاسخ
    5 0

    یاس فقط یه خواننده برای طرفداراش نیس بلکه یه نوع عشق تو وجودشون .. اگه صدای یاس تو ایران شنیده نمیشد نود درصد اونایی که رپ گوش میدن نمیدونستن رپ چیه ....دمت گم سلطان رپ ایران

  • آرمان مبارز
    سه شنبه 21 شهریور 1396 - 17:29:49
    پاسخ
    3 1

    هر کی بم ضربه زد، بخشیدم بی شک/ هر چی زخمی تر، وحشی تر میشم برای رسیدن به هدفی که پی اش ام/ رپو میزارم کنار ولی به یه شرط/ وقتی رپ فارس رو بسازم و بمیرم سلطانی یاس... راستگو...حقیقت جو...یکتا پرست...مخالف ظلم....با اخلاق...با اخلاق....با اخلاق...

  • الناز
    جمعه 10 آذر 1396 - 22:56:30
    پاسخ
    0 0

    یاس فقط عشششقققهه‌عـشششششق

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

x