۰ نفر
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱

احمد مسجدجامعی، پنجشنبه دوم آذر را به عنوان روز چهارمین دوره از آیین کتابگردی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران با انتشار متنی در کانال تلگرامش نوشت: «در آستانه چهارمين دوره کتابگردی هموطنانمان در غرب كشور داغدار عزيزان خود شده اند و خانمان خود را از دست داده اند. دل همه ايرانيان به ياد آنان می تپد و ما نيز شريک دردهای آنان هستيم. كتاب يكی از پايدارترين ميراث‌های بشری و کتابخوانی يكی از مهمترين شاخص های توسعه است كه در فرهنگ و سنت دینی ما نيز جايگاه قابل توجهی دارد.»

او ادامه داده است: «به همين اعتبار نهادهای صنعت نشر نيز حائز اهميت است و در ميان اين نهادها، کتابفروشی به عنوان آخرين حلقه صنعت نشر جايگاه ممتازتری دارد. بنابراين، تقدير، پشتیبانی و حمايت از کتابفروشی، همزمان كه كاری اخلاقی است، حمايت از توسعه كشور عزيزمان، ايران است. يكی از موثرترين راه‌های پشتیبانی و حمايت از خدمتگزاران كتاب، حضور فعال و مردمی در کتابفروشی ‌ها و خريد كتاب است. رونق كتاب‌فروشی‌ها به عنوان آخرين حلقه از زنجيره صنعت نشر، به رونق كل نشر ايران منجر خواهد شد.» 

مسجدجامعی در ادامه آورده است: «از سه سال پیش، كتابگردی در آخرين پنج‌شنبه هفته كتاب، که روز کتاب‌فروشی نام گرفته، با استقبال مردم فهیم کشورمان، رو به‌رو شده است، امسال به دليل همزمانی آخرين پنج شنبه هفته كتاب با ايام سوگواری، کتابگردی به هفته بعد موكول شد. امسال نيز به سياق سال های گذشته از مردم فرهيخته و شريف سراسر ايران دعوت می ‌كنيم، به پويش کتابگردی پيوسته و روز پنج‌شنبه دوم آذر با حضور پرشور گروه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، خانوادگی و ... در کتابفروشی ‌های سراسر كشور و مخصوصا کتابفروشی های کوچک و خريد كتاب، به كتاب‌فروشان زحمت‌كش خسته نباشيد بگویند و از دست‌اندركاران، ناشران، نویسندگان، مترجمان و پدیدآورندگان كتاب ايران تقدير کنند. از اهل قلم، روحانيون، هنرمندان، اصحاب فکر، فرهنگ و اندیشه، شخصيت‌های سياسی و چهره‌های برجسته و مورد احترام مردم نيز دعوت می كنيم با پيوستن به اين حركت، به رونق و استمرار آن یاری رسانند.» 

او در پایان افزوده است: «از روزنامه‌نگاران، مديران رسانه‌های مكتوب، صدا و سيما و فعالان شبكه‌های اجتماعی نيز درخواست می ‌كنيم، با دعوت از مردم و فرهيختگان و انعكاس حضور مردم در کتابفروشی ‌ها به یاری اين حركت بیایند. از گروه های ترويج کتابخوانی، باشگاه های کتابخوانی، نهادهای غیردولتی فعال در حوزه كتاب در شهرها و روستاهای سراسر كشور دعوت می كنيم، با حضور در کتابفروشی ها به ترويج کتابخوانی كمک كنند. اميدوارم با تلاش همگانی حضور در کتابفروشی ها و خريد كتاب به جزئی مهم از سبک زندگی ما ايرانيان تبديل شود. هم چنين اميدوارم كه فعالان حوزه كتاب در طراحی برنامه های کتابگردی به هموطنان زلزله زده نيز توجه كنند و كتاب رساندن به كودكان و نوجوانان زلزله زده را فراموش نكنند. وعده دیدار ما، در روز پنج‌شنبه، دوم آذرماه، در کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور.» 

58242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =