درخواست استاندار از مدیران استان: ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی را جذب کنید

استاندار همدان گفت: 1500 میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی در اختیار استان قرار دارد که خواهش می کنم تلاش کنید این اعتبارات جذب شود.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ محمدناصر نیکبخت که در همایش تبیین و نحوه اجرای برنامه اشتغال فراگیر در استان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: مهمترین وظیفه، کار و ماموریت ما به عنوان نمایندگان دولت دوازدهم در استان ایجاد اشتغال فراگیر است.

وی با اعلام اینکه بیکاری می تواند پاشنه آشیل و آسیب اصلی هر نظامی باشد، تصریح کرد: برای حل مشکل بیکاری باید اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم که در استان این امر به خوبی پیگیری شده اما کافی نیست.

نیکبخت با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان تک رقمی است و رسمی ترین مرکز آمار کشور این آمار را اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: اما این دلیل آن نیست که بیکاری کم شده است چرا که مراجعه کننده برای کار همچنان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید 20 هزار شغل تا پایان سال ایجاد کنیم که تاکنون 11 هزار و 400 شغل ایجاد شده است، افزود: قول می دهم تا پایان سال به سهم 20 هزار شغل برسیم ولی آن را کافی نمی دانم.

استاندار همدان با بیان اینکه 1500 میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی داریم که امیدوارم بزودی این مبلغ جذب شود، اظهار داشت: این تسهیلات جدای از اعتبارات منابع داخلی بانک ها است.

وی با اعلام اینکه تا امروز 712 میلیارد تومان بانک ها تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده اند، گفت: در دیدار با وزیر صنعت، وزیر اعلام کرد که هر بانکی که استان اعلام کند بد عمل کرده، مدیر عامل آن برکنار خواهد شد که من به ایشان اعلام کردم که از بانکهای استان راضی هستم.

مهندس نیکبخت یادآور شد: این جلسه را تشکیل داده ام تا به همه مسؤولان شهرستانها و روستاها اعلام کنم که تسهیلات برای اشتغال هست و بیایید با اطلاع رسانی به مردم و جذب تسهیلات از این فرصت استفاده کنید.

وی با اعلام اینکه همه ظرفیتها را برای توسعه در استان داریم ، امنیت در استان هست، نماینده ها ، قوه قضاییه و دستگاه های نظارتی همراهی می کنند و باید از این شرایط استقاده کنیم، خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم تسهیلات را جذب و اشتغال بیشتری جذب کنیم، آیا مقصر نیستیم؟

وی افزود: دولت مقصر نیست زیرا اعتبار را داده، تنها ما باید بتوانیم آن را جذب کرده و اشتغالزایی کنیم.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =