ایسنا نوشت: رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با اشاره به نیت و اهداف بلند سازمان بهزیستی گفت: با تصویب اجباری شدن مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج در برنامه ششم توسعه، نیازمند گسترش مراکز مشاوره ژنتیک در کشور به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته هستیم.

فرید براتی سده در حاشیه مراسم افتتاح مرکز مشاوره ژنتیک بهزیستی قلعه گنج با بیان اینکه نرخ معلولیت ها در مناطق جنوبی استان کرمان و کشور بالا می باشد عنوان کرد: اجرای طرح غربالگری و مشاوره به کاهش و پیشگیری از بروز معلولیت ها منجر می شود.

براتی سده با اشاره به نیت و اهداف بلند سازمان بهزیستی گفت: با تصویب اجباری شدن مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج در برنامه ششم توسعه، نیازمند گسترش مراکز مشاوره و ژنتیک در کشور به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته هستیم.

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر آگاه سازی مردم گفت: با تبیین اهمیت پیشگیری از معلولیت‌ها و داشتن جامعه‌ای سالم و پویا باید آموزش‌های لازم در خصوص شیوه‌ها و روش‌های پیشگیری از معلولیت‌ها را به افراد جامعه به ویژه مناطق کمتر برخوردار ارائه کنیم.

عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان نیز در این مراسم با تقدیر و تشکر از افراد خیر که در راه‌اندازی مراکز مشاوره و ژنتیک این منطقه تعامل و همکاری داشتند عنوان کرد: در این مناطق به دلیل شرایط نامناسب بهداشتی، ازدواج های سنتی و غیر کارشناسی شاهد آمار بالای معلولیتها هستیم.

صادق زاده معلولیت زدایی را مهمترین هدف سازمان بهزیستی دانست و گفت: امیدواریم با اجرای طرح غربالگری ژنتیک و ارائه خدمات تخصصی به افراد جامعه شاهد کاهش آمار تولد نوزادان معلول باشیم.

47235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =