تسنیم نوشت: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های وزیر علوم در جامعه اسلامی گفت: وزیر علوم نباید سرباز جریانات سیاسی باشد.

محمد مهدی زاهدی در هجدهمین نشست سالیانه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل سراسر کشور که در دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: درجا زدن و در یک موقعیت ماندن و اداره حکومت با یک ایده می‌تواند یک آفت باشد و ما را از آرمان هایی که برای انقلاب اسلامی تعریف شده دور کند؛ بنابراین باید به دنبال ایجاد تغییر و ساختار باشیم تا به اهداف خود برسیم.

زاهدی با اشاره به اینکه در وزارت علوم هم نیازمند یک تحول جدی در حوزه پژوهش، آموزش، فناوری و مسائل فرهنگی هستیم افزود: سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها در سال 92 ابلاغ شده است، اما متاسفانه عزم و اراده‌ای برای اجرایی کردن آن نبوده است.

رییس کمیسیون مجلس افزود معتقدم اگر این سند به نام تحول بنیادین دانشگاه نامگذاری می‌شد بهتر بود، چون برخی‌ها که با آن آشنا نیستند به دلیل اینکه انسان‌ها کج فهم و کج سلیقه‌ای هستند قضاوت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این افراد کج فهم و کج سلیقه تصور درستی از دانشگاه اسلامی ندارد، افزود: در سه چهار سال گذشته و در این دولت اثر و اراده‌ای برای اجرای این سند نبوده در سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها به مسائلی همچون آموزش، پژوهش، فناوری، مدیریت، ساختار و مسائل فرهنگی پرداخته شده در هر حال باید بگوییم نسبت به اجرای این سند غفلت کرده اند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ما کاری با برنامه وزیرپیشنهادی نداریم و تاکید ما اجرایی کردن سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها است افزود: اولین مطالبه ما این است که فرد پیشنهادی چگونه می‌خواهند سند اسلامی کردن دانشگاه را اجرا و روش‌ها و مکانیزم‌های خود را اعلام کند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه وزیر علوم نباید سرباز جریانات سیاسی باشد گفت در واقع وزیر علوم باید الهام بخش اساتید و دانشجویان و ارتقای علمی باشد.

وی با اشاره به اینکه وزیر علوم باید اقتصاد مقاومتی را براساس اقتصاد دانش بنیان پیگیری کند تاکید کرد وزیر علوم باید کسی باشد که بعد از پایان دوره وزارتش از او به خوبی یاد کنند با این وجود نباید فردی بیاید که مسائل سیاسی برای او اولویت داشته باشد البته وزارت علوم یک جایگاه سیاسی و وزیر علوم هم یک فرد سیاسی است و این با سیاسی کاری فرق می‌کند.

وی‌ درباره آخرین اقدامات کمیته رسیدگی به مدرک تحصیلی حسین فریدون گفت: مسئولیت کمیته پیگیری رسیدگی به مدرک فرد مورد نظر برعهده آقای قمی است. مدارک مختلفی از سوی اقای قمی و ابطحی در این باره تهیه شده است که کمی با یکدیگر متفاوت است. قرار شده است در حلسه ای با حضور هر دو نماینده موضوع بررسی شود و کمیسیون نظر نهایی خود را اعلام کند.

زاهدی در ادامه درباره وضعیت اتحادیه دانشجویی تادا گفت: اکنون که آقای سید ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم شده‌اند انتظار داریم ایشان مواضع نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را به خوبی بررسی و در این زمینه با نهاد مشورت کنند. ظاهرا وقتی رئیس نهاد مقام معظم رهبری در جلسه‌ صدور مجوز حضور نداشته و یا جلسه را ترک کرده‌ است قطعاً اتفاقی رخ داده که این مسئله صورت گرفته است. در هر حال وزارت علوم باید به نظر رئیس نهاد احترام می‌گذاشت.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =