هکرهای روس در انتخابات آمریکا: افسانه یا واقعیت

باشگاه مباحثه والدای در تحلیلی به قلم پاول شاریکوف رئیس مرکز مطالعات کاربردی انستیتوی ایالات متحده و کانادا، به بررسی نقش هکرهای روسی در رقابت انتخاباتی آمریکا را بررسی کرده است.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از باشگاه مباحثه والدای، این کارشناس دربارۀ نقش روسها در انتخابات آمریکا می نویسد: مجازات‌هایی که واشنگتن علیه روسیه در نتیجه رخنه هکرها به رایانه‌های حزب دموکرات به کار گرفت به آن بیشتر لطمه وجهه‌ای وارد می‌کند تا لطمه اقتصادی. اما مسئله نگران کننده این است که تصمیم به اتخاذ مجازات بر اساس شواهد فوق العاده مشکوکی اتخاذ شد؛ شواهدی که در نهایت علنی هم نشد.

این کارشناس روس می افزاید: انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 یک تحول عاطفی در روابط روسیه و آمریکا بود. دموکراتهای بازنده، مسکو را مقصر شکست خود اعلام کردند و در نهایت گفته شد مسکو مسئول رخنه به رایانه‌های کمیته ملی حزب دموکرات، ترتیب دادن عملیات اطلاعاتی علیه هیلاری کلینتون و حتی "توطئه" نمایندگان ترامپ به منظور بی‌اعتبار کردن نامزد دموکرات بود. در این بین هیچ شواهدی برای اثبات این ادعاها ارائه نشده و نمی‌شود.

شاریکوف می نویسد: متعاقباً علیه روسيه عملیات سیاسی تبلیغاتی آغاز شد که پس از دوران جنگ سرد بی‌سابقه بود. قانون جدید ضد روسيه که کنگره در آخر ژوئیه تصویب کرد و رئیس‌جمهور ترامپ در اوایل اوت 2017 آن را امضا کرد یکی از اجزاء این عملیات بود.

از آنجا که مسئله "رد روسی" و "هکرهای روس" به یکی از مهم‌ترین امور در روابط آمریکا با روسیه و کشورهای اروپایی و همچنین یکی از دلایل انحطاط کیفی روابط روسیه و آمریکا تبدیل شد پس بجا خواهد بود بدون غرض وقایع رخ داده در نوامبر 2016 در مورد به اصطلاح "دخالت" روسيه در انتخابات آمریکا و جریان تحول این امر در آمریکا و منتهی شدن آن به قانون ضد روسيه را بررسی کنیم.

واشنگتن کدام شواهد را برای اثبات دست داشتن سرویس‌های ویژه روسيه در امر ارائه می‌کند؟ اقدامات جدید ضد روسيه چقدر موجه است؟ در مورد ماهیت بازرسی "رد روسی" در آمریکا چه مي‌شود گفت؟ عملیات ضد روسيه اقدام دفاعی دموکراتها یا تلاش آنها برای تبرئه شکست سال 2016 است؟

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =