ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه فرانسه از اظهارات اخیر تونی‌بلر نسبت به اعزام نیروی زمینی به عراق برای حمله به داعش انتقاد کرده و از وی خواست تا ایده‌هایش نسبت به حمله به عراق را برای خودش نگه دارد.

به نوشته روزنامه دیلی میل، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه اظهار داشت: تونی بلر باید توصیه‌هایش نسبت به حمله به تروریست‌های داعش را برای خودش نگه دارد.

فابیوس تصریح کرد: فرانسه از اظهارات تونی‌بلر نسبت به استفاده از نیروی زمینی علیه داعش استقبال نمی‌کند.

فابیوس در مصاحبه‌ای که از شهر نیویورک با تلویزیون بی. اف. ام تی. وی فرانسه انجام داد، خاطرنشان ساخت: تا آنجا که به عراق مربوط می‌شود من مطمئن نیستم که تونی بلر جایگاهی برای توصیه دادن نسبت به این حوزه را داشته باشد.

تونی بلر، نخست‌وزیر سابق انگلیس که در سال 2003 نیروهای این کشور را همراه با نیروهای آمریکایی برای جنگ به عراق فرستاد اخیراً در مقاله‌ای تاکید کرد: قدرت‌های غربی باید در صورتی که کاملاً لازم شود مسئله استفاده از نیروهای زمینی علیه داعش در آینده را بررسی کند.

این در حالی است که از هفته گذشته فرانسه بمباران هوایی نیروهای داعش در عراق را آغاز کرد و لوران فابیوس اظهار داشت که این عملیات یک مسئله بلندمدت خواهد بود.

وی متذکر شد اگر فرانسه همچون بسیاری از دیگر کشورها موضعی قاطعانه اتخاذ کرده به این دلیل است که ما از خودمان دفاع می‌کنیم.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =