از فردا ۴ دی نمایشگاه «سینما توگراف» در موسسه«اکو» برپا می‌شود. نمایشگاهی که در آن می‌توانید چهره گرافیکی ستاره‌های سینما از هدیه تهرانی گرفته تا خسرو شکیبایی را ببینید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کیانوش اسلامیه طراح و گرافیست ۵ سال بر روی این تابلوها کار کرده است. تابلوی چهره هنرمندان مطرح سینما که به صورت گرافیکی کار شده است.
اسلامیه تحصیل کرده رشته گرافیک در کشور انگلستان است و درباره نمایشگاهش می‌گوید: «من همیشه به کارهای اندی وارهول علاقه داشتم و دلم می‌خواست در حوزه سینمای خودمان چنین کاری انجام شود.»
او برای شروع به سراغ چهره عزت‌الله انتظامی رفت: «استاد انتظامی را بسیار دوست داشتم و به خاطر همین نخستین اثرم در این زمینه کار بر روی چهره او بود. من هیچگاه دوست نداشتم به عنوان یک نقاش فعالیت کنم یا از راه نقاشی کسب درآمد کنم اما به نظرم یک نفر باید این کار را می‌کرد و به نوعی از این هنرمندان تقدیر به عمل می‌آورد.» 
او با اشاره به رشد سینمای ایران طی دهه‌های اخیر می‌افزاید که کار بر روی چهره‌های مشهور سینمای ایران آن هم به شکل گرافیکی می‌تواند شروع کننده راه تازه‌ای باشد. 
اسلامیه ادامه می‌دهد:‌ «البته من امکان دسترسی به همه این افراد را نداشتم و خودم شخصا از آن‌ها عکاسی نکردم. هر کس برای خودش الگو یا اسطوره‌ای دارد و من هم به بعضی از این هنرمندان مثل آقای انتظامی یا کیانیان بسیار علاقمند بودم. تعداد این تابلوها باید بیشتر از این می‌شد اما متاسفانه فرصت نبود و در نهایت چهره ۵۷ هنرمند در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.» 
او می‌گوید که خودش دلش می‌خواسته این نمایشگاه برای افتتاح دوباره خانه سینما و در همان جا برپا شود اما خانه سینما با او همکاری نکرده است: «متاسفانه خانه سینما اصلا با من همکاری نکرد. اما موسسه اکو و آقای حیدری رییس این موسسه نهایت همکاری را برای برپایی این نمایشگاه با من داشتند.»
او به چهره‌هایی که از قلم افتاده‌اند مثل فاطمه معتمدآریا هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «آرزو داشتم که روی تصویر ایشان هم کار کنم ولی دیگر وقت نبود. قرار بود این نمایشگاه در بهمن ماه برگزار شود ولی به دلایلی زمان برگزاری جلو افتاد.»
نیمی از عواید این نمایشگاه که از فردا در موسسه اکو افتتاح می‌شود صرف امور خیریه خواهد شد که پریوش نظریه بازیگر سینما و موسسه خیریه برکت بر نحوه خرج شدن آن نظارت خواهند داشت.
۵۷۲۴۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لاله IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    22 17
    کم این بازیگرا به ما عوام فخر میفروختن. اینم اضافه شد بهش مشکلاتمون حله دیگه. البته بعضی هنرمندارو عشقه خدایی