ایسنا نوشت:



مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی جدید در مناطق غربی کشور در یکشنبه ۹ فروردین خبر داد.

احد وظیفه افزود: از روز یکشنبه با ورود یک سامانه بارشی به کشور به تدریج در شمال غرب، غرب و تا اواخر وقت در دامنه‌های غربی البرز و جنوب غرب کشور ابرناکی، در مناطق مرتفع بارش باران گاهی همراه با وزش باد، در برخی نقاط رعد و برق و در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش بینی می‌شود. گستره بارش‌ها روز دوشنبه نیمه شمالی، دامنه زاگرس مرکزی و جنوب غرب کشور فرا می‌گیرد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از اوایل وقت امروز در شرق و جنوب شرق کشور ابرناکی، بارش پراکنده و وزش باد رخ داده که بتدریج از مقدار ابرها در این مناطق کاسته می‌شود.

وظیفه درخصوص فعالیت سامانه بارشی که در روز یکشنبه وارد کشور می‌شود، گفت: شدت بارش‌ها در روز یکشنبه در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، غرب کردستان و روز دوشنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران و دامنه‌های زاگرس در استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

وی تاکید کرد: این سامانه روز سه‌شنبه در دامنه‌های جنوبی زاگرس، شرق و شمال شرق کشور فعال خواهد بود. روز دوشنبه در جنوب غرب کشور نیز وزش باد شدید پیش بینی می‌شود؛ همچنین دریای خزر و خلیج فارس در این روز مواج خواهد بود.

وی افزود: همچنین هوای تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد پیش بینی شده است. بیشینه هوا در این روز 20 درجه و کمینه آن 10 درجه سانتی‌گراد است.

وظیفه ادامه داد: در روز یکشنبه نهم فروردین ماه نیز هوای شهر تهران قسمتی ابری از اوایل شب افزایش ابر و وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای شهر تهران در این روز 22 درجه سانتی‌گراد و کمینه آن 12 درجه سانتی‌گراد پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: هوای شهر تهران در روز دوشنبه نیز ابری بتدریج بارش باران و احتمال رعد و برق، در ارتفاعات بارش برف و در بعد از ظهر وزش باد شدید پیش بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز 16 درجه سانتی‌گراد و کمترین آن به 9 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =