عادل فردوسی‌پور گفت: کتابخوانی یک فرهنگ است و کاهش مطالعه به دلیل از بین رفتن این فرهنگ در جامعه است و هیچ دلیل دیگری ندارد.

به گزارش خبرآنلاین، عادل فردوسی‌پور، مجری و گزارشگر معروف تلویزیون با اشاره به اهمیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: همانطور که همه می‌دانند، سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است و شاید یکی از دلایل آن بی‌توجهی مردم به کتاب باشد. حال در چنین شرایطی ایجاد فضایی مانند نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تمام نظرها را به سمت این کالای مهم فرهنگی جلب می‌کند.

وی ادامه داد: بدون شک نمایشگاه کتاب بستری برای تشویق مردم به کتابخوانی است و می‌تواند عاملی برای آشتی مردم با کتاب و کتابخوانی باشد.

فردوسی‌پور با غیرمنطقی خواندن دلایل کاهش سرانه مطالعه گفت: کتابخوانی یک فرهنگ است و کاهش مطالعه به دلیل از بین رفتن این فرهنگ در جامعه است و هیچ دلیل دیگری ندارد، زیرا دلایلی مانند گران بودن قیمت کتاب غیرمنطقی است و قیمت کتاب از قیمت یک پیتزا هم ارزان‌تر است.

او ادامه داد: مردم به طور عادی در سال چندین‌بار برای غذاهایی مانند پیتزا هزینه می‌کنند، اما حاضر نیستند نصف این هزینه را صرف خرید کتاب کنند. همان طور که گفتم موضوع مطالعه نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و برای حل این موضوع همه ارگان‌ها مانند رسانه، دولت، مردم و آموزش و پرورش باید دست در دست هم دهند و این موضوع را حل کنند.

مجری و تهیه‌کننده برنامه 90 در بخش پایانی صحبت‌هایش با اشاره به حضور در نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: بدون شک امسال نیز مانند سال‌های گذشته در نمایشگاه حضور پیدا خواهم کرد و یک کتاب جدید برای نمایشگاه بیست و هشتم دارم که در طول برگزاری نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 16 تا 26 اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    63 9
    کاهش کتابخوانی به خاطر کاهش میل به کتابخونی است و هیچ دلیل دیگری هم ندارد از اون حرفاست
    • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
      8 1
      به قول اون اقای قاضی که رئیس کمیته انضباطی بود، مغالطه است.
  • عطا IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    26 24
    شما هم اگر مثل مردم از کله صبح با بوق شب کار میکردی علاقه ای به کتاب که هیچی هیچ علاقه ای به هیچی نداشتی
    • بی نام A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
      23 3
      همین مردمی که می گید چقدر از عمرشونو پای تلوزیون و فوتبال ودور همی و بساط تخمه و اینا می گذرونن
    • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
      8 0
      نه اقا عطا اینها بهونه هست. کسی که اهل کتاب باشه نیم ساعت یا قبل از خوابش رو میذاره کتاب مورد علاقش رو میخونه. گاهی روزی 5و6 صفحه و گاهی 1015 صفحه.از همون کودکی هم شروع میشه.زمانی که بچه ها قبل از خواب به جای اون وقتهای نوارهای لالایی و الان وسایل بچه خوابوندن دیجیتالمتاسفانه مادر یا پدر براشون کتاب بخونه.و بزرگتر که شدن جایزه برای کتاب خوندن.من دیدم که میگم بسیار هم موثره.
  • حسین A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    18 3
    بالا بودن قیمت کتاب یه بهونه ی الکیه. کتابخونه های کل کشور توی هفته ی کتابخوانی ثبت نام رایگان دارن. من خودم تو هفته ی کتاب رفتم سه تا کتابخونه ی بزرگ مشهد رایگان ثبت نام کردم.
  • پیام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    35 0
    دقیقا هیچ ربطی به قیمت و مسایل اقتصادی نداره . دوستان حاضرند خرج اینترنت و گوشی هوشمند آنچنانی کننید ولی دریغ از خرید یک کتاب حالا کاری ندارم دوست ندارم قیمت کتاب رو با قیمت یک بسته سیگار یا حتی هزینه قلیون کشیدن جوانان در یک هفته رو مقایسه کنم
  • بابك RO ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    9 3
    ميل به انجام كاري ميشود فرهنگ
  • بی نام A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    5 16
    آخه کی حال داره بخونه. خیلی کار حوصله سر بر و خسته کننده ایه.همین کتابو تبدیل کنن به فیلم و سریال همه میبینن
    • vahid A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
      11 3
      بدا به حال تو
  • کتابخوان زجر کشیده A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
    9 7
    ای آقا حالا اونایی که خوندن به کجا رسیدن در دنیای امروز هر چی بیشتر بفهمی بیشتر زجر میکشی پس همون بهتر که کتابخوان نباشی و کمتر بفهمی راحت
    • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
      13 2
      کسی که فکر میکنه بیشتر از همه میفهمه از همه نفهم تره.