دیدار دست‌اندرکاران دانشنامه فاطمی(س) با آیت‌الله نوری همدانی

خبرگزاری مهر نوشت:

در آستانه برگزاری آئین رونمایی از دانشنامه فاطمی(س)، دست‌اندرکاران و عوامل تالیف این دانشنامه با مرجع معظم جهان تشیع حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گزارشی از روند فعالیت‌های پژوهشی پژوهشگاه و پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی و همچنین روند نگارش دانشنامه فاطمی(س) و موضوعات این دانشنامه خدمت حضرت آیت‌الله نوری همدانی داده شد و ایشان نیز رهنمودهای لازم را برای غنای هرچه بیشتر آثار پژوهشگاه ارائه دادند.

لازم به ذکر است در آستانه میلاد با سعادت صدیقه طاهره‌(س) و همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیین رونمایی از «دانشنامه فاطمی(س)» روز شنبه 30 فروردین ماه از ساعت 16:30 تا 19:30 با حضور و افاضه مراجع عظام تقلید و استادان حوزه و دانشگاه در شهر مقدس قم برگزار می شود.

در این مراسم، مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه حضرات آیت الله رضا استادی استاد سطوح عالی حوزه های علمیه عضور شورای علمی دانشنامه فاطمی(س)، دکتر غلامعلی حداد عادل استاد دانشگاه و رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و سرپرست دانشنامه فاطمی(س)، دکتر کبری خزعلی استاد دانشگاه و رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و دکتر فریبا علاسوند استاد دانشگاه و عضو شورای علمی دانشنامه فاطمی(س) به افاضه و ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. در پایان این مراسم از دست اندرکاران این دانشنامه تقدیر و طی مراسمی از این اثر فاخر رونمایی به عمل خواهد آمد.

دانشنامه فاطمی(س) پس از ده سال فعالیت مستمر پژوهشی و به همت جمعی از پژوهشگران برجسته و نخبگان حرفه دانشنامه نویسی دینی در شش جلد با موضوعات حکمت و معارف، حیات، منزلت و شخصیت آن حضرت و همچنین مسائلی در زمینه حقوق زن و خانواده- مباحث حقوقی و مباحث اجتماعی منتشر شده و در دسترس علاقمندان به ساحت آن بزرگ بانوی بزرگ قرار می گیرد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =