ایسنا نوشت:

در حالی که نیروهای پیشمرگ کرد به محاصره شهر زمار واقع در شمال غرب موصل ادامه می‌دهند، منابع عراقی از پیشروی‌های نیروهای پیشمرگ در محور زمار و بازپس‌گیری پنج روستا از توابع این شهر خبر دادند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع نظامی کرد اعلام کردند که نیروهای پیشمرگ به محاصره شهر زمار ادامه می‌دهند.

نیروهای داعش نیز مرکز زمار را تحت کنترل خود دارند که این منطقه آماج توپخانه‌ها و همچنین حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی قرار دارد.

الجزیره گزارش داد که نیروهای پیشمرگ به سمت ورودی اصلی این شهر پیشروی کرده‌اند، اما نتوانستند به آن حمله ببرند.

این شبکه خبری گزارش داد که داعش همچنین میدان نفتی عین زاله را تحت تصرف خود درآورد.

کنترل پیشمرگ‌ها بر پنج روستا از توابع زمار


این در حالی است که خبرگزاری الشرق الاوسط مصر گزارش داد که نیروهای پیشمرگ روز جمعه به پیشروی‌های خود در محور زمار ادامه داده و توانستند پنج روستا از توابع زمار را تحت کنترل خود درآورند.

یکی از افسران نیروهای پیشمرگ با بیان اینکه این نیروها کنترل پنج روستا از توابع زمار را به دست آورده‌اند، اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ پس از درگیری با اعضای داعش آن‌ها را مجبور کردند به سمت موصل عقب‌نشینی کنند.

درگیری‌ها در جلولاء


در استان دیالی واقع در شمال شرق عراق نیز نیروهای عراقی و کرد شهر جلولاء را از چند روز قبل محاصره کردند که این اقدام به عنوان مقدمه‌ای برای یورش به این شهر و بازپس‌گیری آن از اعضای داعش است.

الجزیره گزارش داد که نیروهای کرد از یک هفته پیش مستقر شده‌اند و در انتظار دستور حمله به این شهر هستند.

حملات جنگنده‌های عراقی به پایگاه‌های داعش در آمرلی

در استان صلاح‌الدین نیز جنگنده‌های ارتش عراق پایگاه‌های داعش را در سه روستای نزدیک به منطقه‌ آمرلی از توابع طوزخرماتو هدف قرار دادند و این در حالی است که نیروهای عراقی آماده حمله‌ای گسترده برای پایان دادن به محاصره‌ای می‌شوند که اعضای داعش از بیش از دو ماه بر این شهر تحمیل کرده‌اند.

مصطفی البیاتی، فرمانده نیروهای محافظت از آمرلی اعلام کرد که جنگنده‌های عراقی روستاهایی از توابع آمرلی را هدف قرار دادند که بر اثر آن ده‌ها تن از اعضای داعش به هلاکت رسیدند و دست کم هشت خودرو آن‌ها آتش گرفته شد.

در همین حال سلمان البهادلی، از رهبران جریان صدر اعلام کرد که افراد داوطلب از تمامی گروه‌های مسلح منتظر دستور حمله برای آزادسازی آمرلی و پایان دادن به محاصره آن و بازگشایی مسیرها هستند.

یک مقام نظامی آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: آمریکا امکان ارسال هوایی کمک‌ها در آمرلی و حملات هوایی به اعضای داعش در آمرلی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

حملات جنگنده‌های آمریکایی به مواضع داعش در الانبار


از سوی دیگر، احمد خلف دلیمی، استاندار الانبار اعلام کرده که جنگنده‌های آمریکایی حمله به پایگاه‌های داعش در مناطق مختلفی از شهر الرمادی، مرکز استان الانبار را آغاز کردند.

یک منبع در استان الانبار خاطرنشان کرد که حملات جنگنده‌های آمریکایی به مواضع داعش در پنج کیلومتری غرب الرمادی و مناطق جنوبی این شهر باعث شد که خسارت‌های زیادی به اعضای داعش وارد شود.

داعش سر یک سرباز کرد را برید

همزمان گروه تروریستی داعش فایل ویدئویی را منتشر کرد که در آن سر یکی از نیروهای پیشمرگ کرد را در مرکز شهر موصل برید که این اقدام هشداری برای نیروهای پیشمرگ کرد بوده است که با این گروه تروریستی در شمال عراق می‌جنگند.

در این ویدئو که با نام "پیامی با خون" منتشر شده است افرادی با لباس نارنجی حضور دارند که گفته می‌شود آن‌ها نیروهای کرد هستند. در این فیلم مردی در نزدیکی مسجدی در شهر موصل به زانو زده که داعشی‌ها کمی بعد وی را می‌کشند.

افراد مسلح داعش در این فایل ویدئویی تهدید کردند که در صورتی که رهبران کرد به حمایت از آمریکا ادامه دهند افراد دیگری از کردها اعدام خواهند شد.

همچنین این افراد بازداشت شده که با لباس‌های نارنجی هستند شبیه جیمز فولی خبرنگار آمریکایی هستند که داعش اخیراً وی را سربرید.

درگیری‌ها در جنوب بغداد


از سوی دیگر سربازان عراقی در درگیری‌ها با اعضای داعش در جنوب بغداد کشته شدند.

یک منبع در پلیس عراق اعلام کرد که درگیری‌هایی میان نیروهای عراقی با افراد مسلح وابسته به داعش در منطقه اللطیفیه (سی کیلومتری جنوب بغداد) به وقوع پیوست که بر اثر آن چهار سرباز کشته شدند.

در این درگیری‌ها دستکم 14 فرد مسلح به هلاکت رسیده و افراد دیگر مجبور به عقب‌نشینی شدند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =