تسنیم نوشت:

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در کرمانشاه با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند بودجه‌ای چند برابری است، گفت: اگر فرهنگیان از نظر معیشتی در وضعیت مناسبی قرار داشته باشند به طور قطع از نظر آموزشی بهتر عمل می‌کنند.

محمد‌باقر نوبخت در جشن آغاز سال تحصیلی که در دبیرستان استقلال کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: هنگامی که به یاد بمباران‌‌ها و مشکلات مدارس در دوران ۸ سال دفاع مقدس به‌ویژه در استان کرمانشاه می‌افتیم آرامش کنونی مدارس بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تأکید بر اینکه آرامش و امنیت موجود در مدارس کشور عنوان کرد: آرامش کنونی مدارس ایران در حالی است که در بسیاری از مدارس کشورهای همسایه همچون عراق و افغانستان به دلیل حملات غیر انسانی و جنایات گروهک‌های داعش و طالبان دانش‌آموزان در ناامنی کامل به سر می‌برند.

نوبخت با اشاره به اینکه امروز اگر قرار است درسی در مدارس تدرریس شود باید درس حق‌شناسی و قدردانی از شهدا و ایثارگران باشد خاطرنشان کرد: ما باید قدرشناس کسانی باشیم که با مقاومت و صلابت راه دشمن را سد کردند که ایران اسلامی این چنین پابرجا بماند.

وی با بیان اینکه امروز باید با همان واژگان، اصالت و غروری که از سرداران بزرگ ایرانی یاد می‌کنیم، از شهدا و ایثارگران یاد کنیم عنوان کرد: امروزه ما به صورتی عادی از جانبازان و شهدا قدردانی می‌کنیم اما کسانی هستند که جان‌فشانی شهدا و مجروحیت جانبازان را درک کرده و متوجه هستند که باید بیش از پیش از آن‌ها قدر دانی کنند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در مزار شهدا استان کرمانشاه، شهدا از سنین مختلف به چشم می‌خورد بیان کرد: در دوارن هشت سال دفاع مقدس بسیاری از کشورها با صدام بودند در حالی که کشور ما تنها در یک جبهه قرار داشت اما اعتقاد ما این بود که نصرت الهی نزدیک است و ناامید نشدیم.

نوبخت با بیان اینکه اکنون دشمنان جنگ را به گونه‌ای دیگر با ما آغاز کرده‌ا‌ند افزود: دشمنان اسلام که زمانی حامی صدام از نظر تجهیزات نظامی بودند به لطف خداوند متعال به جایی رسیدند که طناب را به گردن صدام انداختند.

وی با تأکید بر اینکه امروز ایران امن‌ترین کشور در منطقه است خاطرنشان کرد: اکنون ایران در حال مبارزه و مباحثه با ۶ قدرت جهانی است که با وجود اینکه ایران توانایی تولید ۴ میلیون بشکه نفت را دارد خواستار فروش تنها یک میلیون بشکه هستند و این حاکی از تحریم و مبارزه‌ای در نوع جدید است.

نوبخت با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند بودجه‌ای چند برابری است، عنوان کرد: اگر فرهنگیان از نظر معیشتی در وضعیت مناسبی قرار داشته باشند به طور قطع از نظر آموزشی بهتر عمل می‌کنند اما وضعیت کشور به گونه‌ای است که اختصاص بودجه‌ای‌ بیش از این به این بخش امکان‌پذیر نیست.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران با وجود مشکلات بسیار در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمن تسلیم نشد افزود: اکنون ایران با منابع بسیار نباید در مقابل دشمن کوتاه بیاید و با صلابت ایستادگی کند زیرا که طبق وعده الهی پیروزی از آن‌ کسانی است که طبق وعده الهی صبر و استقامت پیشه می‌کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    5 1
    آیا اختصاص بودجه های کلان وحتی درصدی از فروش نفت به شرکت نفتیها امکانپذیر نشد .یا حقوق های کلان به کارمندان نیرو و فولاد و بانکها و.... چگونه است که تنها سهام داده شده به کارکنان شرکت نفت 4 تا 5 برابر پاداش پایان خدمت معلمان فروخته میشود و ارزش دارد .. کارمندان بانکی که در دوران خدمتش متوسط 200 میلیون وام میگیرد چطور .چرا حقوق آنها 2تا 5 برابر معلمان است. اگر ارزش یک نخبه ایرانی 1 میلیون دلار است{طبق گفته وزیر سابق علوم} چقدرش سهم آموزش پرورش است . همان را بپردازید....شرح این هجران واین....
  • مهربان توسی A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    8 0
    معیشت و منزلت معلم امسال که خوب نشد سال یعد چطور؟؟
  • مهمان A1 ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    3 0
    امنیت و آرامش مدارس و جامعه ی کنونی حاصل فداکاری و جانفشانی شهدای گرانقدر جانبازان رزمندگان و غیور مردان ایران است . پس بیایید آنان را فراموش نکنید . گر چه آنان فراموش شدنی نیستند و در قلب تاریخ می تپند و این ماییم که فراموش می شویم.