انتشار شکایتی مبنی بر پیدا نشدن یک داروی نادر و گرانقیمت برای بیماری هپاتیت در شهرستان لاهیجان، باعث شد سازمان غذا و دارو اعلام کند مسئولان داروخانه ها مقصرند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از کاربران که به بیماری هپاتیت سی مبتلاست در سرویس مشکلات مردم نظر زیر را ثبت کرده است:


"بنده به دلیل بیماری هپاتیت سی نیازمند مصرف پگ اینترفرون و ریباورین هستم. اهل لاهیجان هستم. متاسفانه داروخانه های شهرمان این دارو را ندارند و بنده مجبورم جهت خرید آن به داروخانه هلال احمر تهران مراجعه کنم و از انجایی که این دارو یخچالی هست باید همراه خود کلمن یخ ببرم تا دارو خراب نشود که با توجه به گرمی هوا و دوری راه در این فصل و بخصوص نزدیکی تابستان نگرانم که به مشکل بربخورم.
به داروخانه هلال احمر شهر خودمان رفتم متاسفانه این نوع دارویی که من مصرف میکنم را ندارند. میخواستم از خبرآنلاین خواهش کنم تا به مسئولان اطلاع رسانی کنند تا این قبیل داروهایی که نادر و بسیار گران قیمت هستند را در شهرستان ها نیز توزیع کنند تا بیماران دچار زحمت گزاف نشوند. ممنون"

هر دارویی در تهران موجود است باید در شهرستانها هم باشد


دکتر کریمی، معاون فنی اداره کل دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرآنلاین در مورد این مشکل معتقد است که خود مسئولان داروخانه در این ماجرا مقصرند.


او می گوید: هر دارویی که در تهران وجود دارد، می بایست در شهرستان ها نیز باشد و اگر نیست، کم کاری مسئولان داروخانه است.


دکتر کریمی در تشریح دلیل اصلی این شکایت می گوید: دو دلیل می تواند وجود داشته باشد. یکی این که مدیر داروخانه کم کاری کرده باشد و دارو را برای ارائه تهیه نکرده باشد، دوم این که بدهی مالی به شرکت های پخش دارویی داشته باشند که شرکت ها از توزیع دارو در این داروخانه خودداری کرده باشند.


به گفته این مقام مسئول، در هر صورت کم کاری و کوتاهی مدیریت بیمارستان این شهرستان، موجب این اتفاق شده و گرنه هر دارویی که در تهران پخش می شود، می بایست در سایر شهرستان ها نیز توزیع شود.

17304

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =