ایران نوشت:یک قاتل که پشت میله‌های زندان در انتظار صدور رأی دادگاه است هدایت یک شبکه کلاهبرداران فضای مجازی را بر عهده داشت.

اقدامات پلیس فتای مازندران برای به دست آوردن ردی از این شبکه کلاهبرداری با دریافت گزارشی از سرکیسه شدن یک زن توسط دزدان نامریی در دستور کار قرار گرفت.

این زن جوان در حالی که نگران و مضطرب بود با مراجعه به مأموران پلیس فتای استان مازندران و طرح شکایتی گفت:  یک ناشناس از طریق شماره خط ایرانسل پیامکی مبنی بر برنده شدن در طرح همراه اول به ارزش 15 میلیون ریال به تلفن همراه من ارسال کرد و سپس مرا به پای دستگاه خودپرداز کشانده و با فریب، رمز دوم حساب بانکی مرا فعال و 97 میلیون و 400 هزار ریال پول از حساب من سرقت کرده است. در بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی توسط کارشناسان پلیس سایبری مشخص شد تبهکاران بجز این زن، اقدام به سرقت از طعمه‌های زیادی با همین روش و شگرد کرده‌اند به همین منظور با تحقیقات تکمیلی و فنی به عمل آمده اعضای این باند در شهر ری استان تهران شناسایی شدند. کارآگاهان در این مرحله با هماهنگی قضایی تبهکاران را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند و آنان را تحت بازجویی گرفتند.
این کلاهبرداران نامرئی اعتراف کردند با همدستی یک قاتل که درحال حاضر در زندان به سر می‌برد، در تماس با صنوف مختلف اعم از آژانس‌ها و... . درخواست سفارش داده و سپس از آنان سرقت و کلاهبرداری می‌کردیم.بنابر این اعترافات، اعضای باند با شگردهای مختلفی از جمله ارسال پیامک مبنی بر برنده شدن در طرح همراه اول و سفرهای زیارتی به اشخاص مختلف برای واریز پول، ابتدا شماره کارت طعمه‌هایشان را دریافت کرده و پس از مدتی به بهانه واریز شدن پول به حسابشان و دریافت موجودی، آنان را پشت دستگاه خودپرداز کشانده و با ترفندی خاص رمز اینترنتی حساب آنان را فعال یا با فریب آنها، پول را از حسابشان سرقت و پس از چند انتقال، سرانجام به حساب‌های جعلی در اختیار خودشان واریز کرده و سپس از طریق دستگاه‌های خودپرداز و POS فروشگاه‌های مختلف، اقدام به خرج کردن پول‌های سرقتی می‌کردند.
در ادامه کارشناسان این پلیس با هماهنگی قضایی به زندان عزیمت کرده و در تحقیقات پلیسی از قاتل، وی به جرم خود به چند سرقت و کلاهبرداری اینترنتی از افراد به نام‌های مختلف در استان‌های گیلان، اصفهان، گلستان، البرز و تهران اقرار کرد. سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتای استان مازندران در تشریح این خبر اعلام کرد: روند رسیدگی و شناسایی سایر مالباختگان همچنان ادامه دارد و با توجه به اعترافات آنان، متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل شدند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =