ایرنا نوشت: بسیاری از جمهوریخواهان هنوز هم فکر می کنند که ترامپ قادر به شکست هیلاری کلینتون در انتخابات نوامبر نیست.

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه نوشت: با پیروزی نابهنگام دونالد ترامپ در میان نامزد های حزب جمهوریخواه، بسیاری از اعضای ارشد این حزب هم اکنون تنها به انتخابات های پارلمانی فکر می کنند تا با حفظ جایگاه خود در نظام سیاسی آمریکا، سال 2020 با یک نماینده دیگر وارد رقابت با دمکرات ها شوند.

 در این یادداشت به قلم ایوان کوآن روزنامه نگار و کارشناس سیاسی آمده است: بسیاری از جمهوریخواهان هنوز هم فکر می کنند که ترامپ قادر به شکست هیلاری کلینتون در انتخابات نوامبر نیست.

به همین علت است که می خواهند در روز انتخابات عمومی ( 18 نوامبر / 18 آبان ) هر آنچه که می توانند به دست آورند - حفظ اکثریت در مجلس نمایندگان و سنا - و سپس برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 برنامه ریزی کنند.

کنوانسیون ملی حزب جمهوریخواه هفته آینده در کلیولند برگزار و دونالد ترامپ به صورت رسمی به عنوان رقیب وزیر خارجه پیشین آمریکا (کلینتون) معرفی خواهد شد. با این حال به نظر می رسد که این گردهمایی صحنه اختلاف میان حزب جمهوریخواه با برند پوپولیسم (عوامگرای) ترامپ است.

البته که چهره های سرشناس جمهوریخواه در تلاش برای به حداقل رساندن نشانه های اختلاف میان اعضای حزب و نمایش یک جبهه متحد هستند که می خواهد به سلطه دمکرات ها بر خانه شماره 1600 خیابان پنسیلوانیا (کاخ سفید) پایان دهد.

اما غایب بودن برخی جمهوریخواهان در این رویداد از جمله خانواده بوش ( پدر و پسر / رئیسان جمهوری پیشین آمریکا) میت رامنی (فرماندار پیشین ایالت ماساچوست و از نامزد های مطرح انتخابات سال 2008) جان مک کین (سناتور ایالت آریزونا) و جان کیسیک (فرماندار اوهایو و رقیب پیشین ترامپ در رقابت های حزب جمهوریخواه) نشان دهنده روایت متفاوتی است.

رابرت بوترایت استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه کلارک در ایالت ماساچوست در این رابطه می گوید : این ( سطح از اختلاف ) در کنوانسیون های اخیر بی سابقه است.

وی می گوید که در کوتاه مدت، ترامپ باید به جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان و سنا دلیلی بدهد تا از او قطع امید نکنند ؛ اما سناریوی محتمل تر آن است که رهبران حزب و حامیان مالی همچنان ترامپ را نادیده می گیرند و تلاش خود را به کسب کرسی های پارلمان معطوف می کنند.

زمانی این گونه تصور می شد که انتخابات سال 2016 یک موقعیت خوب برای حزب جمهوریخواه است. آن ها سال 2010 اکثریت مجلس نمایندگان و در سال 2014 اکثریت سنا را به دست آورده بودند و پس از دو دوره ریاست جمهوری اوباما، فرصت کسب حمایت گروه های ناراضی از وضعیت فعلی را داشتند.

اما پیروزی نابهنگام ترامپ در انتخابات مقدماتی، تلاش آن ها برای بازسازی روابط با سیاه پوستان و بومیان آمریکای لاتین ( و پیروزی در انتخابات آتی) را ناکام گذاشت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 556026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش AU ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    1 0
    ترجمه بسيار خوبي بود.