بمب جاسازی شده در زیر یک پل در جاده شهید مزاری مقابل مسجد الزهرا در منطقه ششم امنیتی غرب کابل منفجر شد که خودروی سید جمال فکوری بهشتی٬ نماینده پارلمان افغانستان هدف حمله انتحاری قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، تا این لحظه گفته می شود این نماینده مجلس در این انفجار زخمی شده است، اما اطلاع دقیقی از وضعیت وی وجود  ندارد. تاکنون از تلفات و خسارات ناشی از این انفجار گزارشی منتشر نشده و مسئولان امنیتی افغانستان تاکنون در این مورد اظهار نظری نکرده اند.

 

 

اما در رابطه با این خبر وب سایت شبکه خبری بی بی سی در این باره گزارش مفصل تری داده است: صبح امروز چهارشنبه هشتم (دی) انفجاری در منطقه دشت برچی در غرب شهر کابل رخ داد که در نتیجه آن، یک نماینده پارلمان افغانستان زخمی شد.

شاهدان عینی تصاویری از این انفجار را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و گفته‌اند که هدف آن، سید جمال الدین فکوری بهشتی، نماینده ولایت بامیان در مجلس نمایندگان بوده است.

عبدالرئوف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان در جلسه عمومی این مجلس اعلام کرد که در انفجار روز چهارشنبه، آقای بهشتی همراه با پسرش زخمی شدند و به شفاخانه انتقال یافتند.

دز گزارش‌های اولیه، وقوع انفجار به عملیات انتحاری نسبت داده شده بود اما بعدا رسانه‌های محلی گفتند که در این انفجار بمب مغناطیسی به کار رفته بود.

مقامات امنیتی تاکنون در مورد این رویداد معلوماتی ارائه نکردند و از تلفات احتمالی دیگر این انفجار نیز جزئیاتی در دست نیست.

مسئولیت این انفجار را تاکنون کسی یا گروهی به عهده نگرفته است.

سید جمال الدین فکوری بهشتی از اعضای حزب وحدت اسلامی افغانستان است و در دو دوره گذشته عضویت مجلس نمایندگان را داشته است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 617191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =