ایسنا نوشت: کارشناسان تسلیحاتی بین‌المللی می‌گویند، کره‌شمالی در طول سال ۲۰۱۶ مشغول تولید اجزای یک موشک بالستیک قاره‌پیما بوده است و به همین دلیل ادعای این کشور منزوی درباره نزدیک شدن به آزمایش چنین موشکی محتمل است.

به گزارش  خبرگزاری رویترز، کارشناسان می‌گویند کره‌شمالی موتورها و سپرهای حرارتی مربوط به یک موشک بالستیک قاره‌پیما را آزمایش کرده و همزمان در رسیدن به فناوری هدایت موشک پس از ورود مجدد به جو پیشرفت کرده است. گرچه پیونگ‌یانگ در آستانه آزمایش یک موشک بالستیک است اما احتمالا سال‌ها زمان لازم است تا به سلاحی عالی دست پیدا کند.

موشک‌های بالستیک غالبا تا ارتفاع بسیار بالایی اوج می‌گیرند و در مورد موشک‌های قاره‌پیما حتی از جو زمین خارج می‌شوند و مابقی راه را با استفاده از جاذبه زمین به سمت هدف می‌روند که مانند یک سقوط آزاد با هدایت صحیح است. بازگرداندن موشک به جو زمین و هدایت دقیق آن به سمت هدف از مهمترین و سخت‌ترین مراحل ساخت یک موشک قاره‌پیماست که به نظر می‌رسد کره جنوبی درحال عبور از این مرحله است.

چنانچه چنین موشکی تکمیل شود، می‌تواند تهدیدی علیه خاک آمریکا باشد که حدود ۹۰۰۰ کیلومتر از کره‌شمالی فاصله دارد. به طور کلی موشک‌های قاره‌پیما برد حداقلی حدود ۵۵۰۰ کیلومتر دارند و برخی از آنها برای پیمودن مسافتی ۱۰ هزار کیلومتری و یا بالاتر طراحی می‌شوند.

رسانه دولتی کره‌شمالی غالبا ایالات متحده را با حمله هسته‌ای تهدید می‌کند اما پیش از ۲۰۱۶ تصور می‌شد که پیونگ‌یانگ فاصله زیادی با تولید و بهره‌برداری از چنین موشک‌هایی دارد.

ملیسا هانم، محقق ارشد موسسه مطالعات بین‌الملل میدلبری در کالیفرنیا گفت: مهمترین نکته این است که پیونگ‌یانگ بسیار بیشتر از آنچه مردم تصور می‌کنند به ساخت چنین موشکی نزدیک شده است. کره‌شمالی آوریل گذشته یک موتور بزرگ با سوخت مایع آزمایش کرد که می‌تواند یک موشک قاره‌پیما را حرکت دهد و این تحول مهمی بود. آزمایش چنین موتوری با سوخت مایع جای شگفتی داشت. سال‌هاست که می‌دانیم کره‌شمالی موتور موشک آر ۲۷ ساخت شوروی را دارد. آنها این موشک‌ها را بازطراحی کرده‌اند تا نیروی محرکه آن را دو برابر کنند.

جاشوا پولاک، سردبیر مجله آمریکایی "نان پرولیفریشن ریویو" هم می‌گوید: آنها دارند پاسخ نظرات کارشناسان آمریکایی را می‌دهند. بسیاری هستند که قابلیت آنها را در تولید سپر حرارتی موشک‌های بالستیک قاره‌پیما زیر سوال می‌برند. کره‌ای هوا می‌خواهند توانمندی‌هایشان را به ما نشان دهند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
    5 0
    دیکتاتور خپل خودش را به تنهایی به سمت آمریکا شلیک کنند با ان همه وزن و چربی بی شک یک شهر آمریکا را به کل نابود می کند.