این روزها که مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان در فرانسه در حال برگزاری است، بیش از هر زمانی عدم حضور تیم ملی هندبال ایران در این رقابت‌ها به چشم می‌آید و بیش از پیش درک می‌کنیم که چنین حضوری چقدر می‌توانست در دیده شدن هندبال ایران اثرگذار باشد.

احسان خزاعی: اتفاقی که هندبال ایران بسیار نیازمند آن است و البته از آن محروم. ناکامی‌های سریالی تیم‌های ملی هندبال ایران در رده‌های مختلف و کمبود اسپانسر برای حمایت از تیم‌های لیگ برتری، در شرایطی جذابیت و مقبولیت را از هندبال ایران گرفت که با صعود به مسابقات جهانی قطر و بازی‌های قابل قبول در انتخابی المپیک، می‌رفت تا به ورزشی محبوب در بین ایرانی‌ها تبدیل شود. حالا اما هندبال برند جذابی برای رسانه‌ها و مردم نیست و این کار را برای حضور اسپانسرها در این رشته سخت کرده است. پس از تمام این ناکامی‌ها، حالا هندبال دوباره مجالی می‌خواهد تا بیشتر دیده شده و جذابیت‌های خود را به رخ بکشد؛ تا این ورزش اروپایی بیشتر و بهتر شناخته شود؛ تا مردم بدانند این ورزش زیبا 11 لژیونر در اروپایی دارد که مهد هندبال جهان است. برای رخ دادن تمام این اتفاقات خوب، رسانه‌های جمعی و به ویژه صدا و سیما باید توجهی ویژه به این ورزش داشته باشند تا مردم بیشتر آن‌را ببینند و برای این مهم، هندبال باید تبدیل به برندی جذاب شود.
ایده سه‌شنبه‌های هندبالی، می‌تواند برای هندبال ایران فرصت بکری برای بیشتر دیده شدن باشد. برگزاری بازی‌های لیگ برتر هندبال در روزی که هیچ لیگ داخلی و خارجی در هیچ رشته‌ای برگزار نمی‌شود، دست رسانه ملی (به‌ویژه شبکه ورزش) را برای پخش زنده این بازی‌ها باز ‌می‌گذارد. اتفاقی که هندبال کم رمق ایران، این روزها بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز دارد.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =