۰ نفر
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام از موافقت شورای عالی مناطق آزاد تجاری کشور با تصویب محدوده اصلاح شده منطقه آزاد مهران خبر داد.

حشمت اله عسگری اظهار کرد: محدوده منطقه آزاد مهران در سطح 35 هزار هکتار تعیین و امروز به تصویب کارگروه ذیل شورای عالی مناطق آزاد کشور رسید.
وی افزود: در جلسه امروز محدوده پیشنهادی چهار منطقه آزاد مهران، بوشهر، اینچه برون و اردبیل که چند ماه پیش از مجلس به دولت برای اصلاح محدوده عودت خورده بود، بررسی شدند که با محدوده اصلاح شده همه این مناطق موافقت شد.
عسگری تاکید کرد: بزودی این چهار محدوده به منظور تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی فرستاده خواهند شد که امیدواریم با همراهی نمایندگان مجلس به تصویب نهایی برسد.
وی گفت: در نشست امروز همچنین ضرورت ایجاد منطقه آزاد مهران و ویژگی های منطقه پیشنهادی مطرح و مورد دفاع واقع شد که در نهایت منطقه پیشنهادی به رای گذاشته شد و با رای مثبت اعضا، مورد موافقت قرار گرفت.
عسگری ابراز امیدواری کرد که با تصویب نهایی منطقه آزاد مهران، استان ایلام از نظر اقتصادی و تجاری با توجه به ظرفیت های ویژه اسس که دارد به جایگاه واقعی خود در کشور برسد.

منطقه آزاد تجاری مهران چند ماه قبل توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی شد ولی برای اصلاح محدوده مجدد به هیات دولت بازگردانده شده بود.

مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام و در همسایگی کشور عراق واقع است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
    0 0
    با سلام. دوستانی که می داننداعلام کنند آیا شهر ایلام منطقه آزاد هست یا نه؟