۱۲ هزارو ۴۰۰ گردشگر خارجی در هشت ماه ابتدایی امسال از همدان بازدید کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: از ابتدای سالجاری تا آبان ماه 12 هزار و 400 گردشگر خارجی به استان همدان سفر کرد و برای بازگشت مجدد این گردشگران سعی شد خاطره خوبی در ذهن آنان ثبت شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ علی مالمیر، که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: سال گذشته 11 هزار و 300 نفر گردشگر خارجی از استان همدان بازدید داشتند.


وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 11 هتل در شهر همدان در دست ساخت است که با بهره برداری از این هتل ها، ظرفیت تخت های استان 2.5 برابر می شود.


مالمیر تصریح کرد: استان همدان با دارا بودن بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری،می تواند به بازار هدف گردشگری کشورهای خارجی تبدیل شود.

وی افزو: ظرفیت های همدان آن طور که باید به مخاطبان خارجی معرفی نشده است و با توجه به محدودیت اعتباری که برای تبلیغات در کل کشور وجود دارد باید به دنبال راه های خلاقانه و اثربخش بود تا با هزینه های کمتر ، ظرفیت های موجود را به بهترین شکل معرفی کرد.

وی ثبت جهانی آثار تاریخی و باستانی را از راهبردهای اصلی رونق گردشگری خارجی عنوان کرد و گفت: گردشگران خارجی با مطالعه و آگاهی، مقصد گردشگری خود را گزینش می کنند و ثبت جهانی آثار به عنوان برند می تواند محرکی برای افزایش تقاضای گردشگران خارجی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اظهار کرد: ثبت جهانی آثار فرهنگی، مطالبه عمومی استان همدان است و در این راستا هفته گذشته گام اصلی استان برای تکمیل پرونده دره ارزانفود برای ثبت جهانی انجام و به تهران ارسال شد.

مالمیر تولید محتوا در فضای مجازی را راهبرد دیگری برای رونق گردشگری خارجی استان عنوان کرد و گفت: با جستجو در فضای مجازی مطلب چندانی راجب به تاسیسات و آثار گردشگری و باستانی همدان یافت نمی شود لذا راهبرد تولید محتوا در فضای مجازی در آینده نزدیک مد نظر قرار می گیرد.

وی بیان کرد: راهبرد سوم رونق گردشگری خارجی برگزاری رویدادهای بین المللی است که از یک سو ابزاری برای معرفی استان در خارج از کشور و زمینه ساز حضور گردشگران خارجی است و از سوی دیگر می توان در برگزاری رویدادهیا بین المللی زیرساخت های استان را تست کرد.

وی در خصوص میزبانی پیش تور هفدهمین کنوانسیون بین المللی گردشگری اظهار کرد: در این کنوانسیون استان همدان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری فعالان حوزه گردشگری انتخاب شده است که می توانند
مخاطبان و مبلغان خوبی برای استان باشند چرا که حوزه کاری هیچیک از آنان با گردشگری غیرمرتبط نیست و شناخت این افراد می تواند مرجعی برای انتقال و گسترش فرهنگ استان باشد.

مالمیر با تاکید بر اینکه زیر ساخت های گردشگری استان باید توسعه یابد گفت: ما میزبان 143 نفر از 21 کشور مختلف اروپایی، آمریکایی و شرق آسیا هستیم که همدان را در ثبت نام خود انتخاب کرده اند.


وی با اشاره به برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری در همدان در ششم و هفتم بهمن ماه سالجاری گفت: این کنگره امسال در تمامی استان ها برگزار می شود و چکیده آن در یک کنگره ملی تجلی می یابد.

مالمیر خاطرنشان کرد: این کنگره پژوهشی در حوزه معماری، باستان شناسی، شهرسازی و عمران برگزار می شود و تاکنون 85 چکیده مقاله و 70 اصل مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده و 59 مقاله پذیرفته شده است.


وی در آخر گفت: جشنواره زمستانی از 6 تا 23 بهمن ماه با محوریت بخش خصوصی و با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی در همدان برگزار خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =