اقتصاد مقاومتی بدون همراهی و مشارکت مردم راه به جایی نخواهد برد

ایرنانوشت:معاون استاندار و فرماندار ویژه بروجرد گفت: اقتصاد دانش بنیان اساس و پایه تحقق اقتصاد مقاومتی است

علی کورانی فر در همایش منطقه ای گیاهان دارویی و اقتصاد مقاومتی در سالن فرمانداری بروجرد افزود: اقتصاد دانش بنیان به این معنی است که صاحبان ایده و تفکر با صاحبان سرمایه به هم متصل شده و اساس اقتصاد مقاومتی را شکل دهند.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی در واقعیت تغییر جهت در حوزه اقتصاد کشور است و معنی و مفهوم آن این است که مسیری که تاکنون طی کرده ایم باید تغییر یافته و در مسیر دیگری حرکت کنیم.
معاون استاندار و فرماندار ویژه بروجرد همچنین گفت: اقتصاد مقاومتی که اقتصاد پیشرو ، ممتاز و مقاوم در برابر مشکلات اقتصادی داخلی و خارجی است امروز نیاز اول و اولویت اول کشور است.
کورانی فر تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی دارای نکات و الزاماتی است که ازجمله آنها عدم اتکا به فروش نفت خام است و امروز اغلب صاحب نظران اقتصادی بر این باور هستند.
به گفته وی این نکته را نیز مقام معظم رهبری مورد تاکید دارند که باید با اتکا به منابع روی زمین و ظرفیت هوش و استعداد جوانان و نیروی انسانی اقتصاد را پیش ببرد.
وی الزام دوم در اقتصاد مقاومتی را حداکثر استفاده از داشته ها دانست و گفت: باید ببینیم چه داریم و چگونه از هر آنچه داریم باید استفاده کرد.
فرماندار بروجرد مردمی کردن اقتصاد مقاومتی را سومین الزام در برنامه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: بحث اقتصاد مقاومتی بدون همراهی و مشارکت مردم راه به جایی نخواهد برد.
وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه مردم با رغبت از تولیدات داخلی استفاده و به خارج از کشور نیز صادر شود .
کورانی فر افزود: بروجرد به گواه همه جهانگردان و کسانی که از گذشته درسفرنامه های خود به آن اشاره کرده اند شهری نیکو ، مستعد و پرظرفیت است که هر حوزه از ظرفیت های آن مانند گردشگری، صنایع ، بناهای تاریخی ، کشاورزی، خدمات فنی مهندسی درصورت تغییر ساختار می تواند مشکل بروجرد را حل نماید و در توسعه ملی نقش آفرین باشد.
وی افزود: یکی از حوزه هایی که می تواند مشکل اشتغال بروجرد را به تنهایی برطرف کند و سطح زندگی مردم را تغییر دهد بحث گیاهان دارویی است این شهرستان از 96 هزار هکتار اراضی ملی و طبیعی حداقل پنج هزار هکتار قابلیت کشت گیاهان دارویی را دارد.
فرماندار بروجرد همچنین گفت: اکنون حرکت کل جهان به سمت گیاهان دارویی است و برخی کشورها وزارت خانه طب سنتی دارند و کشور های آمریکا، چین و هند با همه وجود محققان آنها در این حوزه فعال هستند زیرا آینده را می بینند.
کورانی فرادامه داد: برای استفاده از منابع ملی در راستای بهره گیری ازطب سنتی باید ضمن آشنایی کشاورزان با نحوه کاشت، داشت و برداشت محصول ، جوامع محلی و زنان روستایی رانیز دراین کار مشارکت داد.
همایش یکروزه منطقه ای گیاهان دارویی و اقتصاد مقاومتی با حضور پروفسوز عظیم زاده رییس بیوتکنولوژی انستیتو پاستور ایران در سالن همایش های فرمانداری بروجرد در حال برگزاری است

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 624945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =