۰ نفر
۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵

ایرنا نوشت: نیکی هیلی نماینده ترامپ در سازمان ملل روز چهارشنبه گفت: ایالات متحده بهتر است به جای خروج یک جانبه از توافق هسته ای 2015 با ایران، به دقت در آن بازنگری کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، هیلی در نشست سنا برای تائید انتصاب وی به سمت سفیر آمریکا در سازمان ملل افزود: به نظر من آنچه در این هنگام مفید خواهد بود، بررسی همه جزئیات توافق (هسته ای) ایران (برجام) و رعایت واقعی آن توسط آنها (ایرانیان) است.
وی افزود: اگر ما دریافتیم که ایران این توافق را نقض کرده است، می توانیم بر اساس موارد نقض این توافق، اقدام کنیم.

به گزارش ایرنا، گزینه ترامپ برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل با تصریح این که همه نظرهای او لزوما منطبق با دیدگاه های ترامپ نیست، تهدیدهای رئیس جمهوری منتخب مبنی بر جلوگیری از ورود مسلمانان را رد و آن را رویکردی غیر قانونی و مغایر با ارزش های آمریکا دانست.

یکی از موارد اختلاف نظر صریح هیلی با ترامپ، موضوع تهدیدهای وی مبنی بر جلوگیری از ورود مسلمانان به خاک آمریکا است که هیلی چنین رویکردی را به وضوح غیر قانونی و مغایر ارزش های آمریکا خواند.

نیکی هیلی در نشست رای اعتماد سنای آمریکا، آشکارا در بسیاری از موارد مواضع خود را از ترامپ رئیس جمهوری متبوع خود و برخی دیگر از گزینه های دولت وی، جدا کرد.

در حالی که« رکس تیلرسون» گزینه وزارت امورخارجه ترامپ هفته گذشته در نشست رای اعتماد سنا از بکار بردن تعبیر «جنایتکار جنگی» در مورد روسیه و نقش این کشور در سوریه خودداری کرده بود نیکی هیلی در نشست روز چهارشنبه بدون کوچکترین تردید و مکثی در پاسخ به این سئوال سناتور «منندز» که آیا به نظر شما روسیه با کشتار مردم حلب مرتکب جنایت جنگی شده است؟ گفت: بله.

یکی دیگر از مواضعی که هیلی میان خود با رئیس جمهوری منتخب مرز بندی آشکاری کرد حمایت و احترام به ناتو و نیاز کشورش به چنین اتحادی بود که ترامپ قبل و پس از پیروزی در انتخابات تهدید به قطع عضویت کشورش از این پیمان کرده بود.

هیلی در بخش دیگری از سخنان خود قطعنامه 2234 شورای امنیت سازمان ملل در مخالفت با شهرک سازی های رژیم صهیونیستی و رای ممتنع آمریکا به این قطعنامه را نشانه ضعف آمریکا و گواه آشکاری از این که آمریکا به متحدان خود پشت کرده است خواند و گفت: چنین مواضعی در زمان تصدی او تغییر خواهد کرد.

وی در عین حال در پاسخ به این سئوال که آیا بر اساس گفته ترامپ، سازمان ملل نهادی بی خاصیت است، گفت: نظرهای او لزوما با ترامپ منطبق نیست و این موضوعی است که در گفت وگو با رئیس جمهوری منتخب بیان کرده است.

وی ادامه داد: بر خلاف نظر ترامپ، معتقد است آمریکا باید با حضور مقتدرانه به همکاری با این نهاد بین المللی ادامه دهد.
وی با بیان این که سازمان ملل در محکوم کردن دولت سوریه و بشار اسد رئیس جمهوری این کشور، شکست خورده است، افزود: کشورش در مقام میزبان این نهاد بین المللی باید از موضع قدرتی که دارد برای پیشبرد منافع خود استفاده کند.

گزینه پیشنهادی ترامپ برای تصدی پست نمایندگی دائم آمریکا در سازمان ملل، همچنین در مورد دیگری مواضع اش را با ترامپ جدا کرد و گفت که برخلاف پیشنهادهای ترامپ مبنی بر این که آمریکا باید برای به کرسی نشاندن حرف خود کمک های مالی به سازمان ملل را کاهش بدهد، گفت به چنین سیاستی اعتقاد ندارد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
    1 0
    همونطور که از پاره کردن به بازبینی رسیدید از بازبینی به اجرا خواهید رسید.