نمایش کاریکاتورهای زنده‌یاد ضیایی در خانه هنرمندان

نمایشگاه گزیده‌ای از آثار زنده یاد محمد‌رفیع ضیایی، پنجشنبه 30 دی ساعت 17 در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایشگاه گزیده‌ای از آثار زنده‌یاد محمد‌رفیع ضیایی، به همراه عکس‌ها و اسنادی از او، به عنوان بخش جنبی شصتمین نشست پژوهشی هنر از 30 دی تا 8 بهمن (زادروز این هنرمند) در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران برپا می‌‎شود.

در این نمایشگاه، طرح‌ها، کاریکاتورها، نقاشی‌ها، عکس‌ها و اسنادی از کار و زندگی این هنرمند برای مخاطبان به نمایش در آمده است.

محمدرفیع ضیایی، کاریکاتوریست، پژوهشگر، نویسنده و طنز پرداز متولد هشتم بهمن سال 1327 در اَوَز لارستان استان فارس از سال 1360 همکاری خود را با نشریات طنز و فکاهی آغاز کرد. از جمله این نشریات می‌توان به کارتون، هزارقصه، فکاهیون، خورجین، گل آقا، کیهان کاریکاتور اشاره کرد. کاریکاتورهای او برای دوستداران نشریات طنز و فکاهی آشناست. ضیایی در برگزاری مسابقات و نمایشگاه ها و همایش‌های بین المللی و داخلی کاریکاتور در ایران همکاری داشت.

وی مقالات فراوانی در زمینه تحلیل و تاریخ کاریکاتور ایران و جهان برای نشریات نگاشت. همچنین کتاب دوجلدی «پرونده کاریکاتور» که در انتشارات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به چاپ رسید در بردارنده مجموعه‌ای کم نظیر از تعاریف، تاریخچه و تحلیل کاریکاتور ایران و جهان است.

نشست پژوهشی نقد و بررسی کارنامه زنده یاد محمد رفیع ضیایی از سوی سازمان زیباسازی تهران و نشریه تندیس با همکاری خانه هنرمندان ایران و انجمن تصویرگران، جمعه 8 بهمن ساعت 16 با حضور رویا صدر، فرهاد حسن زاده، اسماعیل عباسی و امیر سقراطی برگزار می‌شود.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =