ایرنا نوشت: رسانه های پاکستان روز جمعه گزارش دادند دولت باراک اوباما در واپسین ساعات کار خود، آخرین اسناد باقیمانده مربوط به 'اُسامه بن لادن' رهبر پیشین سازمان القاعده را هم آشکار کرد.

به گزارش روزنامه 'داون' پاکستان، آخرین اسناد آشکار شده توسط دولت اوباما درباره بن لادن، در واقع بخشی از اسناد و مدارکی است که در علمیات سال 2011 نیروهای آمریکایی برای کشتن بن لادن، از محل اختفای وی در شهر اَبیت آباد پاکستان بدست آمده بود.

به هرحال، هنوز هم درباره اینکه آیا محل اختفای بن لادن را منابع امنیتی پاکستان به آمریکا نشان دادند یا اینکه خود آمریکایی ها آن را شناسایی و عملیات کشتن وی را طراحی کردند، اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد و در واقع ماجرا کشته شدن بن لادن، هنوز هم یک ماجرای رمزآلود است.

باراک اوباما مدعی است علمیات نیروهای آمریکایی در شناسایی محل اختفای بن لادن و کشتن او، یکی از افتخارات بزرگ او در دوران ریاست جمهوری آمریکا بوده است. این اتفاق قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رخ داد که اوباما برای دومین بار به ریاست جمهوری این کشور برگزیده شد.

اسنادی که به تازگی از سوی دولت اوباما درباره بن لادن آشکار شده، شامل نامه هایی است که بن لادن به اشخاص مختلف از جمله مادر و دستیارانش نوشته و یا از آنها دریافت کرده بود. در میان این اسناد، همچنین سندی وجود دارد که حاکی از عدم موافقت بن لادن با شاخه وقت القاعده عراق است؛ شاخه ای از القاعده که گفته می شود بعدها به گروه تروریستی داعش تبدیل شد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =