محمد نیازی: نبود امکانات هنرمندان را منزوی می‌کند

محمد نیازی درخصوص مشکلات تئاتر در شهر مشهد و کمبودهایی که وجود دارد توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش «یتیم خانه فونیکس» به کارگردانی محمد نیازی در روز پنجم جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه می‌رود.

نیازی در مورد تسهیلات جشنواره برای گروه‌های تئاتر شهرستان توضیح داد: «بخش اول کمک هزینه‌ای را که وعده داده بودند پرداخت کردند و امیدوارم که با توجه به جمعیت زیادی گروه، مبلغ بیشتری را به ما اختصاص دهند.»

او در خصوص اجراهای عمومی که در شهرستان داشته‌اند گفت: «ما در ماه تیر و مرداد اجرای عمومی در مشهد داشته‌ایم که با استقبال خوب مخاطبان هم همراه بود. با توجه به محدودیت‌های مالی و مشکلاتی که وجود داشت امیدوارم که در جشنواره هم اجرای خوبی داشته باشیم.»

این کارگردان درباره حمایت‌های مسئولین ارشاد استان از گروه‌های تئاتری توضیح داد: «متاسفانه هیچگاه حمایتی صورت نگرفته است و توجه خاصی به تئاتر نمی‌شود. نبود امکانات سخت افزاری و کمبود سالن‌های خوب اصلی‌ترین مشکلی است که ما با آن روبه‌رو هستیم. این مسئله باعث شده تا هنرمندان نتوانند فعالیت کنند، اگر این رویه ادامه داشته باشد اهالی تئاتر بی‌انگیزه شده و به اصطلاح منزوی می‌شوند.»

نیازی در همین زمینه گفت: «خوشبختانه هنرمندان در مشهد تئاتر را جدی گرفته‌اند و به شدت مشغول فعالیت و مبارزه با کمبودها هستند، در این دوره ما هشت نماینده در جشنواره داریم و این خود گواه بر خوب کار کردن گروه‌های تئاتر مشهدی است.»

او در مورد استقبال مخاطبان از تئاتر در مشهد گفت: «مخاطبان در مشهد در حال افزایش هستند و از نمایش‌ها استقبال می‌کنند، این یک امتیاز مثبت و مفید برای تئاتر مشهد به شمار می‌آید و باید از آن بهره برد تا مخاطبان دلسرد نشوند. امیدوارم که مسئولین هم کمی به فکر باشند و از این ظرفیت‌های موجود بهره ببرند و کمک کنند تا به تئاتر استان به چشم یک حرفه نگاه شود و اهالی این هنر مجبور نباشند که برای گذران معیشت خود از تئاتر به عنوان شغل ثانویه استفاده کنند، زیرا که این موضوع باعث می‌شود تا مشغله‌های ذهنی نگذارد که بر تئاتر و هنرشان متمرکز شوند.»

نیازی سپس درخصوص جشنواره فجر و رویکرد آن افزود: «متاسفانه همیشه نگاه از بالا به پایین پایتخت به شهرستان‌ها وجود دارد و امیدوارم که این مسئله برطرف شود. البته نسبت به شهرستان مشهد این مورد خیلی کاهش پیدا کرده است و دلیل آن هم حضور فعال و موثر گروه‌های تئاتری این استان در جشنواره است.»

نمایش «یتیم خانه فونیکس» روز سه شنبه پنجم بهمن در ساعت 19 روی صحنه تالار وحدت می‌رود.

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر فجر از یکم تا 12 بهمن به دبیری سعید اسدی برگزار می‌شود.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =