ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری کهگیلویه ‌و بویراحمد برای محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی، حمایت از کارآفرینان و انجام امور زیربنایی و حمایتی در این استان و تحقق سیاست‌های «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، تفاهم‌نامه‌ی 3000 میلیارد ریالی امضا می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، این سرمایه‌گذاری در دو بخش توانمندسازی اقتصادی و هم‌چنین ساخت پروژه‌های عمرانی و زیربنایی از قبیل مراکز بهداشت، راه، مدارس و مساجد و موارد دیگر در مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد انجام خواهد شد.

 مدیرعامل بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ضمن اعلام این خبر گفت: در راستاي اهداف محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) جهت توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی مناطق محروم كشور و با توجه به اين‌كه كهگيلويه و بويراحمد از استان‌هاي هدفِ ستاد براي توسعه،‌ سرمايه‌گذاري، اشتغال‌زايي و اجراي برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي تعیین شده، در سفر روزهاي 5 و 6 بهمن ماه ریيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) به ياسوج، تفاهم‌نامه‌ی 3000 ميليارد ریالی سرمايه‌گذاري در استان منعقد خواهد شد. از این مبلغ، 2420 میلیارد ریال به طرح‌های توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی و 580 میلیارد ریال به اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی اختصاص دارد.

عارف نوروزی افزود: بخشی از استان کهگیلویه و بويراحمد با وجود برخورداری از ظرفيت‌ها و منابع سرشار طبيعي و خدادادي و نيروي انساني متعهد، متأسفانه هنوز جزو مناطق محروم است و به همين دليل در طرح‌هاي عمراني و زيربنايي در بخش‌هاي «چاروسا» و «دیشموک»، «لوداب» و «باشت» از مناطق محروم اين استان سرمايه‌گذاري انجام خواهد گرفت.

به گفته‌ی نوروزی، ساخت مساجد، مدارس، هنرستان، کتاب‌خانه، مراكز بهداشت و درمان، آب‌رساني، بهسازي و ساخت راه‌هاي روستايي،‌ و مجموعه‌اي از اقدامات عمراني در اين 4 منطقه انجام می‌شود و قرار است حداکثر تا دو سال آینده به بهره‌برداري برسند.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره‌ی نحوه‌ی شناسایی مناطق محروم و نیازهای مردم گفت: طي ماه‌هاي گذشته در جریان سفر مسئولان بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان کهگیلویه و بویراحمد، راه‌های توسعه‌ی‌ اقتصادی و محرومیت‌زدایی در این استان مورد بررسی قرار گرفت. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
    0 0
    رهبری در زمان معرفی رییس جدید بنیاد مستضعفان نیز فرموده بودند این بنیاد هم با توجه به منابعی که در اختیار دارد منبعد همین خدمات را به مناطق محروم بدهد. بنیاد تا حالا در این خصوص چه کار کرده است