«خبرجنوب» نوشت: حدود 50 درصد سرانه فضای سبز شیراز را فضاهای سبز خانگی تشکیل می دهد.

مدير عامل سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري شيراز با اعلام اين مطلب گفت: برخي شهروندان در ايجاد فضاهايي سبز درون محيط زندگي خود خلاقيت هايي دارند كه اين موارد در فضاي سبز مطلوب شهري تغييرات خوبي را ايجاد مي كند و مي تواند الگويي براي ساير شهروندان باشد.
معصومي افزود: در زمينه توسعه فرهنگ ايجاد فضاهاي سبز خانگي سومين جشنواره برترين فضاهاي سبز خانگي ارديبهشت ماه سال آينده در شيراز برگزار مي شود.
وي ادامه داد: اين جشنواره در 9 محور از جمله پشت بام سبز، گياهان آپارتماني، نحوه آرايش و چيدمان فضاي سبز و برخي نوآوريهاي ديگر برگزار خواهد شد و در نهايت از هر بخش نفرات اول تا سوم شناسايي و به هر كدام از آن ها جوايزي اهدا مي شود.
معصومي اضافه كرد: مراحل برگزاري اين جشنواره از بهمن ماه كليد ميخورد و شهروندان ميتوانند براي شركت در آن از طريق سامانه مربوطه اقدام كنند و پس از ثبت نام، كارشناسان ما در محل زندگي آنها حضور يافته و بررسيهاي كارشناسي را انجام ميدهند. آن ها از فضاهاي سبز مربوطه تصوير برداري مي كنند و در نهايت ارديبهشت سال آينده 27 فضاي سبز برتر خانگي انتخاب و طي مراسمي از پديدآورندگان آن ها تقدير به عمل مي آيد.
وي افزود: در حال حاضر سرانه فضاي سبز شيراز 22 متر است كه اگر بتوانيم آن را به 25 متر برسانيم عالي است اما در كنار آن با توجه به شرايط جوي و خشكسالي چند سال اخير اگر بتوانيم اين سرانه را هم حفظ كنيم شاهكار است.
معصومي در خصوص تاثير فضاهاي سبز خانگي در سرانه فضاي سبز شيراز گفت: فضاهاي سبز خانگي از آن جهت داراي اهميت هستند كه از پراكندگي خوبي در شهر برخوردارند اين در حالي است كه حدود 50 درصد سرانه فضاي سبز شيراز را فضاهاي سبز خانگي تشكيل مي دهد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا سرانه فضاي سبز شيراز با ميزان جمعيت و مساحت شهر همخواني دارد يا خير؟ گفت: به طور كل فضاي سبز موجود در شيراز به نسبت ديگر كلانشهرهاي كشور در وضعيت بهتري است و اين كه ما در طول سال جاري علي رغم كاهش بارندگي حتي يك روز آلوده نداشتيم به دليل همين فضاهاي سبز است كه توسط مردم و شهرداري ايجاد و نگهداري شده است.
معصومي با اشاره به افزايش دماي هوا طي سالهاي اخير گفت: طبق آمار، دماي هواي كشور ما و جهان از سال دو هزار تاكنون 2 درجه گرم تر شده. براساس پيش بينيها دماي شهر شيراز در 10 سال آينده 5/3 درجه گرمتر ميشود و همين امر بر لزوم توجه بيشتر ما به فضاي سبز شهري مي افزايد.
مدير عامل سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري شيراز اظهارداشت: امسال نيز دماي هوا 2 درجه بالاتر رفت كه همين امر باعث بروز تنشهاي زيادي در فضاهاي سبز شهر شده به گونه اي كه به دليل افزايش حرارت، درختان نارون در شيراز مقداري خشك شده و به اصطلاح دچار پاييز زودرس شدند اما اوايل پاييز باز هم شاهد جوانه زدن اين درختان بوديم. با توجه به افزايش دما شهروندان نيز ميتوانند با انجام برخي اقدامات از جمله استفاده از وسايل نقليه عمومي و توجه بيشتر به فضاهاي سبز باعث كاهش اين مشكلات شوند.
معصومي اضافه كرد: چيزي كه ما بيش از ساخت بيمارستان به آن نياز داريم ايجاد فضاهاي سبزي است كه اكسيژن توليد كرده و از ابتلاي شهروندان به بسياري از بيماريها جلوگيري مي كند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 627105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =