۰ نفر
۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

مهر به نقل از رئیس سازمان ملی استاندارد نوشت: خودروسازان از اول دی ماه ۹۷ باید ۸۳ استاندارد را در تولید خودرو رعایت کنند.

نیره پیروزبخت در نشست خبری خود با خبرنگاران، با اشاره به استانداردسازی خودروهای تولیدی در کشور گفت: ۸۳ استاندارد خودرو را تدوین کردیم که باید در قراردادها به آن توجه شود و در محصولات فعلی هم، خودروسازان خود را با این استانداردها تطبیق دهند.

وی با اشاره به اینکه از تاریخ اول دی ماه ۹۷ تمام این استانداردها باید در خودروسازی‌ها رعایت شود، گفت: شرکت‌های خودروسازی باید تمامی این موارد را رعایت کنند؛ البته برخی از اینها برای خودروسازان پرهزینه است؛ اما انتخاب با آنها است که تصمیم به توقف تولید بگیرند یا تغییر پلتفرم را در دستور کار قرار دهند.

رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه این مهلت تمدید نخواهد شد، اظهار داشت: در حال حاضر تصمیمی برای تمدید این مهلت نداریم.

وی با اشاره به صحبت‌های وزیر صنعت در خصوص تولید خودروهای استاندارد گفت: به خودروهایی مجوز تولید می‌دهیم که استانداردها را رعایت کنند؛ بنابراین مردم نگران کیفیت خودروهای تولیدی نباشند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه قانون دست ما را باز گذاشته است و خودروسازان هم دو سال فرصت دارند تا محصولات استاندارد را تولید کنند، تصریح کرد: در این مدت خودروسازان می‌توانند تغییراتی در این خودروها ایجاد کنند.

پیروزبخت در خصوص آزمون کیفیت بنزین گفت: ما تعاملی را با وزارت نفت انجام دادیم تا استانداردسازی بنزین و کالاهای مصرفی انجام شود که طبق این تفاهم، اقدامات خوبی را انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: غیر از بنزین، ما در گازوئیل هم بررسی‌هایی را انجام دادیم؛ با وجودی که مشمول استاندارد اجباری نیست.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اعلام اینکه کیفیت بنزین روند رو به رشدی دارد و فقط در مورد عدد اُکتان نگرانی‌هایی داشتیم که در حال بررسی است، اظهار داشت: ارزیابی کیفیت بنزین ۷ کلانشهر انجام شده و نتایج اولیه را هنوز تحلیل نکرده‌ایم؛ ضمن آنکه این تحلیل‌ها را در دی‌ ماه که فصلی سرد است، انجام می‌دهیم.

پیروزبخت با اشاره به اینکه در گازوئیل مقداری گوگرد وجود داشته که برای ما نگران‌کننده است، افزود: بنزین‌های وارداتی را هم از زمان واردات کنترل می‌کنیم و این نظارت در زمان توزیع بنزین هم انجام می‌شود.

وی در خصوص آسانسورهای مسکن مهر گفت: در سال ۹۳ به این موضوع وارد شدیم و مکاتبات زیادی را انجام دادیم؛ به نحوی که پایان کار فقط به شرط استانداردسازی آسانسورها داده می‌شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: تا زمانی که آسانسورهای مسکن مهر پردیس استاندارد را رعایت نکنند، به آنها پایان کار نمی‌دهیم.

 

 

39224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسکن مهر IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    9 0
    آخه ما که وسط بیایون های اطراف تهران بهمون خونه فروختند بیشتر به آسانسور نیاز داریم یا گاز و برق و آب توروخدا به فکر ما مال باخته های مسکن مهر باشید از سال ۹۱ منتظر یه سرپناهیم
  • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    13 0
    بعید می دونم این خودروسازها به این چیزا توجه کنند براشون استاندارد و بنزین و آلودگی هوا مهم نیست فقط پول مهمه پوووووول
  • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    5 0
    احتمال داره یهویی بنزین با کیفیت تولید کنند از این آلودگی هوا نجات پیدا کنیم ؟؟؟؟ باورم نمیشه
  • بی نام A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    5 0
    اول دی ماه ۹۷ تمام این استانداردها باید در خودروسازی‌ها رعایت شود معلوم نیست تا اون موقع چند نفر باید تلف بشن تازه قیمت خودرو رو با این بهانه حتما می برند بالا
  • بی نام A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    4 0
    بدون استاندارد این خودرو ها رو گرون می خریم وای به حال اینکه اینهمه استاندارد هم داشته باشه
  • بی نام A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    4 0
    سال بعد خودروسازها خودرو هاشون رو با آپشن های استاندارد می فروشند
  • بی نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    4 0
    واقعا از خودروسازهای داخلی انتظار نمی ره این استانداردها رو تا ۱۰۰ سال آینده هم رعایت کنند چه برسه تا ۲ سال آینده
  • بی خانه A1 ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    3 0
    این فکر ها رو باید همون ۵ سال پیش که این خونه های مخروبه رو به ما انداختید می کردید من الان هر روز باید ۵ طبقه رو از راه پله برم پایین و بیام بالا چون آسانسور اصلا نداریم که استاندارد باشه
  • بی خانه A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    4 0
    مسکن مهر و استاندارد ؟؟؟؟؟ مگه زمینش استاندارده؟ مگه ساختموناش استاندارد هستن؟ مگه شیرآلات و برقش استاندارده؟؟؟؟ هر هفته ۳ بار قطع برق داریم حالا آسانسور نداشته باشه
  • بی خانه A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    3 0
    البته برخی از اینها برای خودروسازان پرهزینه است؛ اما انتخاب با آنها است که تصمیم به توقف تولید بگیرند یا تغییر پلتفرم را در دستور کار قرار دهند..... همین یه جمله یعنی که منتظر باشید خودرو های داخلی گرون بشه
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
    0 0
    به نظرم کلا مجوز ندید راحت ترید نیست که اینا مجوزهای شما رو خیلی نیاز دارند
  • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
    0 0
    اگه روی ماشین ها ۳۸ تا استاندارد رعایت بشه که دیگه کسی ماشینش رو از خونه بیورننمیاره. چون رانندگی ها غیر استاندارده
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
    0 0
    اول برید آمار مرگ و میر جاده ای رو دربیارید بعد جاده ها رو استاندارد کنید بعد بیایید به ماشین ها استاندارد بدید
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
    0 0
    از وقتی بنزین استاندارد بشه خودروها هم استاندارد می شن چون بنزین استاندارد گرون تره کسی دیگه ماشین غیر استاندارد نمی خره که بنزین گرون بریزه توش
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
    0 0
    خانم پیروزبخت شما خودتون از این مسکن مهر ها بازدید کردید؟ واقعا مشکل مردم استاندارد آسانسور است؟ در و دیوار و جاده و برق و آب استاندارد نمی خواد؟ خونه بعد از ۲ سال که تحویل گرفتیم نشست کرده
  • بی نشان IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
    0 0
    غذا را آشپز چون شور می کرد سر سفره نمکدان را گرفتند .. التماس تفکر