۰ نفر
۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵

میزان نوشت:قیمت نفت برنت امروز با ۱۹ سنت کاهش به ۵۶ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید.

پس از آنکه  آمارهای رسمی منتشر شده در اواخر روز پنجشنبه نشان داد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته برای هفتمین هفته متوالی افزایش یافته، قیمت نفت خام آمریکا کاهش یافت، هرچند که با توجه به افزایش کم حجم ذخایر، افت قیمت ها محدود بود.

همچنین نشانه هایی دیده می شود مبنی بر اینکه تجار تصمیم به ذخیره سازی نفت در تانکرهای نفتی در آسیا و انبارهای نگهداری نفت در آمریکا گرفته اند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 16 سنت کاهش به 54 دلار و 29 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا در مسیر افزایش هفتگی حدودا 1.6 درصدی قرار دارد که بزرگترین افزایش هفتگی در طی سال جاری میلادی خواهد بود.

قیمت نفت برنت نیز امروز با 19 سنت کاهش به 56 دلار و 39 سنت رسید و در مسیر افزایش هفتگی حدودا یک درصدی قرار داشت.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 17 فوریه 564 هزار بشکه افزایش داشته که هفتمین هفته متوالی افزایشی بوده است. این در حالی است که تحلیلگران انتظار داشتند رقم افزایش 3.5 میلیون بشکه باشد.

در حالی که به نظر می رسد اوپک در حال عمل کردن به توافق کاهش تولید است، تولید کنندگانی که عضو این توافق نیستند به ویژه تولید کنندگان نفت شیل آمریکا تولید خود را افزایش داده اند و این مسئله موجب رشد ذخایر نفت خام آمریکا شده است.

موسسه ای بی برنستین روز جمعه در یادداشتی نوشت: «قیمت های فعلی نفت نه برای اوپک پایدار است و نه برای صنعت نفت... از این رو، حجم ذخایر باید کاهش یابد و ما انتظار داریم این کاهش در فصل بهار پس از افزایش فصلی، مشهودتر باشد.» 

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =