۰ نفر
۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰

انرژی باد و خورشید، سیستم های برق را مختل می سازند ، اما هیچ دلیلی برای حمایت نکردن دولت ها از آنها نیست.

به گزارش خبرآنلاين، تقریبا 150 سال از  اختراع سلول های فتوولتائیک و توربین های بادی می گذرد ولی آنها هنوز هم  تنها 7 درصد از برق جهان را تولید می کنند. با این وجود ،چیزی قابل توجه است،اينكه به زودي حركت به  سمت سیستم انرژی هاي نو اتفاق مي افتد.اگرچه بیش از یک دهه پیش حرکت ها آغاز شده،اما براي رسيدن به اين منبع انرژي نياز به سرمايه گذاري در سطح كلان است. در حال حاضر حركت به سمت اين انرژي سریع تر از هر منبع دیگر انرژی  در حال رشد  است و کاهش هزینه های  آن با سوخت های فسیلی رقابت می کند.

شرکت نفتي BP پيش بيني كرده كه انتظار  دارد انرژی های تجدیدپذیر،  نیمی  از رشد عرضه جهانی انرژی  را در  طول  20 سال آینده به خود اختصاص دهند.  دیگر دور از ذهن  نیست که جهان در حال ورود به عصر نيروي قدرتمند تمیز، نامحدود و ارزان است.

تنها نیاز به مقدار زیادی  سرمایه گذاری  در چند دهه آینده وجود دارد که جایگزین نیروگاههای دود زا شود  و  دکل  ها و سیم  ها را که برق را  به مصرف کننده  وصل كند.

 سرمایه گذاران به طور معمول در برق سرمایه گذاری می کنند به دلیل آن  که بازده قابل اعتماد ارائه می كند. با این حال، انرژی سبز یک راز کثیف دارد. هر  چه بیشتر  مستقر  شود، بیشتر قیمت  برق را کاهش می دهد که باعث می شود، مدیریت انتقال به آینده بدون کربن سخت تر شود.

براي  بسیاری از فناوری تولید، اعم از تمیز و کثیف، نیاز است  سودآور باقی بمانند ؛ اگر  بخواهیم چراغ  ها روشن باشند، بايد یارانه صنعت حتما رشد کند.

سیاست گذاران در حال حاضر شاهد این حقیقت ناخوشایند هستند و در  مورد حرکت به سمت  انرژی های تجدید پذیر  دچار ترديد و ابهام هستند. در بخش هایی از اروپا و چین، سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر در حال کند شدن است،  زیرا یارانه ها قطع شده اند. با این حال، راه حل کمتر کردن  انرژی  باد و خورشیدی  ارزان شدن توليد است.

منبع: اکونومیست

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =