۰ نفر
۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۸

بازار مسکن همچنان بی‌رمق است؛ خبرها از درون اتحادیه مشاوران املاک نیز چنین موضوعی را تایید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رییس اتحادیه مشاوران املاک در تازه‌ترین اظهارنظر خود، از کاهش 40درصدی حجم معاملات مسکن در دی و بهمن امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داده است.

بنا به آماری که ارائه شده، در بهمن ماه سال‌جاری در پایتخت حدود ۱۷ هزار و ۴۶۷ قرارداد خرید و فروش و ۱۶ هزار و ۷۶۱ قرارداد اجاره به ثبت رسید؛ این درحالی است که در دی ماه سال امسال، ۱۹ هزار و ۲۷۱ قرارداد خرید و ۱۶ هزار و ۲۱۶ قرارداد اجاره به امضا رسیده است.

در چنین شرایطی، اما برخی کارشناسان پیش از این پیش‌بینی می‌کردند که در نیمه دوم امسال به تدریج بازار مسکن از رکود خارج شود و سال آینده نیز شاهد شکوفایی اقتصاد باشیم. در مقابل، گروهی نیز عنوان می‌کردند که انتخابات سال ۹۶ به رکود بازار مسکن می‌افزاید.

با این وجود، اغلب کارشناسان بر رونق بازار مسکن در سال‌های ۹۶ و ۹۷ تاکید دارند. به گفته فردین یزدانی، مدیر علمی طرح جامع مسکن، در نیمه اول سال آینده شاهد رونق بازار خواهیم بود. حسام عقبایی، رییس اتحادیه مشاوران مسکن نیز گفته است: پیش‌بینی می‌شود که سال ۹۵، پایان رکود بخش مسکن باشد و در سال ۹۶ و پس از برگزاری انتخابات، شاهد رونق بازار مسکن باشیم.

در این میان، برخی به منظور تحریک بازار، اقدام به اظهارنظر می‌کنند. مصطفی‌قلی خسروی، کارشناس بازار مسکن و رییس سابق اتحادیه مشاوران املاک عنوان کرده است: از اواخر اسفند امسال تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده معاملات مسکن قابل توجه نیست و به کمترین میزان خود می رسد، بنابراین به طور قطع تا پایان فروردین ماه سال ۹۶ قیمت مسکن تغییری نخواهد کرد، اما ممکن است پس از آن بازار مسکن تحت‌تاثیر انتخابات ریاست جمهوری قرار بگیرد.

به این ترتیب بنا به گفته وی، بهترین زمان خرید مسکن از اسفندماه امسال تا پایان فروردین ماه سال آینده است و پیش‌بینی می‌شود سال آینده بازار مسکن با افزایش قیمت‌ها همراه باشد و نرخ تورم مسکن بالاتر از نرخ تورم عمومی حرکت کند.

 

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 34
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    50 28
    زاد ولد در تهران بتدریج کند می شود و جمعیت تهران با مهاجرت در حال افزایش است و مهاجر هم توان مالی کمتری دارد انشالله در ایران مسکن از کالایی سرمایه ای مانند همه چای دنیا تبدیل به کالای مصرفی شود
  • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    20 7
    شک نکنید رکود خواهد داشت همین الان تعداد زیادی آپارتمان مازاد در هر شهری وجود دارد و قرار نیست تا ابد مسکن رشد کنه
  • بی نام A1 ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    29 27
    مسکن هیچ جای دنیا مصرفی نبوده و ماهیت مسکن اینکه سرمایه‌ای باشه.
    • بی نام A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      11 5
      نظر الکی از خودت در نیار.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    30 23
    چه چیزی ارزان شده که منتظرید مسکن ارزان شود.
    • بی نام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
      19 3
      هیچ چیزی هم مانند مسکن تا این حد گران نشده بوده است و توقع ارزان شدنش به حق است.
    • بی نام A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
      0 0
      یعنی مسکن از خودروهای بنجل چینی کم ارزش تره؟
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    3 2
    این چه آماری هست که همزمان هم افزایش رو نشون نمیده هم کاهش رو؟
  • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    10 4
    دوست عزیزی که می فرمایید مسکن هیچ جای دنیا کالای مصرفی نیست اگه اندکی مطالعه داشته باشید متوجه میشوید که در بسیاری از کشورها دنیا مردم مستاجر دولت اند و سرمایه شون رو در مسکن نمی خوابونند چون خرید ملک هیچ سودی براشون نداره.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    7 5
    آخه یه آپارتمان زیر 100 متر تو بالا شهر چه ارزش افزوده ای داره که یارو حاضره 450 یا 500 میلیون بابتش بده؟
  • بی نام A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    3 5
    قیمت منطقه 6 و یک و دو رشد داشته ولی بقیه رشدی ما ندیدیم
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    8 2
    نهایت زور تقاضای مصرفی همین هستش که الان در بازار مشاهده میشه. نکنه مسئولین میخوان سفته بازی راه بیافته دوباره؟ البته با وجود سود 20 درصدی و بالاتر در بانک هیچ کس فکر سوداگری در مسکن رو نمیکنه.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    6 4
    ممکنه رشد ناچیزی داشته باشه ولی جهش قیمتی یکم بی اعتبار بنظر میرسه ولی بازار اجاره افزایش خواهد داشت
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    13 2
    این آمارها غیر واقعیه اوضاع بازار خرابتر از اینه که با این شایعات بخواد تحریک بشه. هوش مالی و اقتصادی مردم توی این چند سال اخیر بالا رفته دیگه با نیمکره چپ مغز تصمیم میگیرن و از رفتارهای هیجانی اجتناب میکنن.خبرآنلاین شما هم به شایعاتی که منافعش تو جیب سوداگران و دلالان زالوصفت میره دامن نزنید.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    7 2
    انباشت تقاضا فقط با افزایش درآمد و ایجاد شغل ورونق موجب افزایش قیمت میشه که تو شرایط کنونی زیاد محتمل نیست ....
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    11 2
    قیمتها را بشکنید تا مردم بخرند. مردم ندارند
  • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    16 1
    با این اوضاع که جوانان بیکار پول تو جیبی هم ندارند چطور ازدواج کنن و پول جمع کنن که خونه بخرن هر چیزی میتونه یه رشد طبیعی داشته باشه قیمت مسکن 4 سال پیش حدود 3 تا 3.5 برابر شد ولی درآمد مردم نه تنها افزایش نیافت کاهش هم پیدا کرد با کدام پول خونه بخرند حتی اگر تمام پول مسکن هم وام بدهند با دام درآمد قسط ماهانه وام رو پرداخت کنن تا جوانان مشغول به کار نشوند و درامد برای زندگی نداشته باشند اوضاع جامعه مشخصه حالا خانه که با این قیمت نجومی جای خود داره . در خوش بینانه ترین حالت اگر جوانان مشغول به کار شوند چند سال زمان میبرد تا توان خرید مسکن داشته باشند
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    5 10
    اونی که میگه اجاره ده درصد فقط زیاد شده...بنده یه اپارتمان 110 متریو پارسال رهن کامل کردم 140 تومن و امسال صاحبخونه با کلی منت به 210 تومن راضی شد . این ده درصده؟ ده درصد یعنی ملکی که پارسال صد تومن گرفتی امسال 110 تومن واقعا همین قدر بالا رفته؟؟؟
    • بی نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      17 1
      خوب می رفتی یه جا دیگه اگه گرونه. شاید صاحب خونه ای دلش بخواد 5 برابر کنه. ادم مگه باید بده؟ ملاک تورم یک مورد نیست میانگین کل شهره. 50 درصد افزایش غیرممکنه. مگر اینکه قیمت قبلی که به شما داده خیلی ارزانتر از عرف بازار بوده و الا غیر ممکنه پارسال 140 باشه امسال بشه 210
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    13 2
    هر سه ماه میای دم از رونق میزنی قیمت مسکن را یه دفعه به ۳ برابر رسوندین حالا هم خواب اون روزها رو میبینید طرف پول نداره اجاره خونه بده نمیره ازدواج کنه درصد اشتغال پایین اومده درامدها هیچ تغییری نکرده بیکاری بیداد میکنه اونوقت تو نشستی داری از رونق دم میزنی امار کذب میدین که ملت رو تو هل و هوا بندازین نه بابا خبری نییست بهتره نظر بدین این هزاران هزار مشاور املاکی که متل قارچ یه شبه سبز میشن بروند دنبال یه شغل دیگر والسلام.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    3 12
    اونایی که با چشم باز بازار رو رصد می کنن می بینن حداقل طی سال جاری 10تا 15 درصد دربعضی مناطق قیمت بالا رفته یعنی برای یک آپارتمان 100 متری 50 تا 70 میلیون نسبت به پارسال گرونتر شده
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    12 5
    همه باهم برای کمپین نخریدن مسکن
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    9 4
    ه پولت توبانک بود تو ۴ سال گذشته ۲ برابر شده بود.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    10 1
    متاسفانه در کشور ما همه منتظر گرون شدن چیزی هستن تا از اون استقبال کنن، البته قیمت مسکن با توجه به تورم 10 درصدی رشد اندکی داشته ولی به نظر میاد قدرت خرید مردم کمه و همچنین دلال ها هم که باعث اصلی گرون شدن ملک بودن فعلا پولاشونو جاهای دیگه سرمایه گذاری کردن
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    12 3
    وقتی رشدقیمت مسکن ازتورم پایینتره یعنی شکست سرمایه گذاری یعنی مسکن مرد
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    3 10
    شدبهای مسکن دردی ماه95نسبت به دی ماه94معادل12درصدبوده که ازنرخ تورم8درصدی به مراتب بیشتراست.این اتفاق بیانگرخروج مسکن ازرکود4ساله است.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    11 2
    اونهایی که تونستند ملک بخرند حتما جایی ملکی را فروخته و با کوچک کردن محل زندگی شان از بافت فرسوه خارج شده اند. اینکه اسمش رونق نیست. مثل این می مونه که آمار ازدواج رو بدید ولی آمار طلاق رو ندید و بعد بگید ازدواج رونق یافته.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    8 7
    به نظر اغلب کارشناسان اقتصادی سال بعد معاملات مسکن آرام آرام افزایش پیدا میکنه فقط امیدوارم دولت مراقب باشه باز هم مثل تجربه قبلی انفجار قیمت رخ نده
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    5 1
    مسکن زیر ۱۰۰ متر همیشه خرید و فروشش راحت بوده چون اغلب زوج های جوان نیاز به یه خونه نقلی دارند که قدرت خریدش رو داشته باشند. اما من نمی فهمم با این قیمتهای بالا آپارتمان های بالای ۲۰۰ متر کجا ساخته میشه و چه کسانی می خرند؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    11 3
    غول مسکن فعلا شاخش شکسته
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    4 8
    مردم پول دارن خوبم دارن.اگه نداشتن این همه ماشین و کی ثبت نام میکنه 10 تا 10 تا بعد هم حوالش و تو بازار میفروشن؟اصلا همون حواله رو کی میخره؟پس مصرف کننده هم پول داره.چون ماشین سود داره اینقدر ثبت نام میشه و فروش میره.انگار کمپین نخریدن خودرو یادتون رفته که با یه وام 25 تومتی همه چی ول شد.مسکنم همونه.ولی هنوز موقع اش نرسیده
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    4 5
    نردبان این جهان ما و منیست عاقبت این نردبان افتادنیست لاجرم هر کس که بالاتر نشست استخوانش سخت تر خواهد شکست به نظرم کسایی که تقاضای مصرفی دارن بخرن ضرر نمی کنن برای خودشون سرپناه می خرند اگر نرخ سود بانکی کم بشه یا رونق مسکن شروع بشه دلال ها تقاص پنج سال رکودو در خواهند آورد و خرید مسکن دوباره تبدیل به آرزو خواهد شد مگر اینکه رونقی در کار نباشد موفق باشید
  • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    1 1
    چرا مسئولان تو اوج بحران بیکاری در فکر رونق خرید و فروش مسکن هستند؟ ساخت مسکن برای مردمی که ندارند خوبه ولی دلیلی نداره به فکر پر کردن جیب دلالان مسکن باشید. هر کسی به امیدی گرانی خریده در واقع داره از تورم کمرشکن حمایت می کنه
  • ایمان A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    2 1
    وقتی ازدواجی نیست .تولدی نیست.مسکن احتیاجی نیست.مسکن به اندازه پونصد سال در سال های قبل رشد داشته .