سی کانون فرهنگی در آموزش و پرورش لرستان فعالیت مستمر و جدی دارند

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت :عمل و رفتار مربیان تربیتی، بیش از سخنان آنان بر دانش آموزان تاثیر می گذارد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در دیدار معاونین پرورشی مناطق و شهرستان های لرستان با نماینده ولی فقیه بر ارجحیت و اولویت برنامه های تربیتی تاکید کرد و گفت : باید دانش آموزی را تربیت کنیم که با باور و اعتقاد به نظام دینی وارزشی جامعه ، در خدمت مردم و اجتماع باشد . خدانظر دریکوند افزود : عمل و رفتار مربیان تربیتی، بیش از سخنان آنان بر دانش آموزان تاثیر می گذارد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان ؛ وی با اشاره به فعالیت ۳۹ مرکز دارالقرآن و30 کانون فرهنگی ، تربیتی در آموزش و پرورش لرستان، گفت: امسال ۱۶۵ هزار نفر از دانش‌آموزان لرستانی داوطلبانه در مسابقات قرآن، اذان، احکام، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه شرکت کرده اند

دریکوند از همراهی نماینده ولی فقیه در برگزاری برنامه های تربیتی دستگاه تعلیم و تربیت تقدیر کرد و افزود : برگزاری جلسات تفسیر قرآن نماینده ولی‌فقیه و اقامه نماز جماعت در مدارس در راستای امور تربیتی است.
وی در ادامه افزود: یک هزار و540مربی و معاون پرورشی و ۴۶۰ مشاوره تربیتی در مدارس لرستان فعالیت می‌کنند این در حالی‌است که یک هزارو 500 نمازخانه مستقل در مدارس استان وجود دارد.
دریکوند با اشاره به این‌که ۳۹ مرکز دارالقرآن و 30 کانون فرهنگی در آموزش و پرورش لرستان فعالیت مستمر و جدی دارند، افزود: ۴۱ مدرسه امین هم در استان لرستان مشغول به فعالیت است ؛ این در حالی‌است که ۱۶۵ هزار نفر از دانش‌آموزان مدارس لرستان به طور ارادی و داوطلبانه در مسابقات قرآن، اذان، احکام، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه شرکت کردند.
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به این‌که برای تجهیز اردوگاههای د انش آموزی امسال ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شده، اضافه کرد: کسب رتبه سوم کشوری فراخوان تجربیات برتر تربیتی و کسب ۲۰ رتبه کشوری در مسابقات فرهنگی هنری از افتخارات آموزش و پرورش لرستان است.
وی با اشاره به این‌که ارتباط بین خانواده و مدرسه باید بیشتر تقویت شود، خاطرنشان کرد: سبک‌های فرزندپروری در آموزش و پرورش، آموزش داده می‌شود این در حالی‌است که کار پرورشی نسبت به کار آموزشی ارجحیت دارد.
دریکوند با اشاره به این‌که دانش‌آموزان ما به‌عنوان یک شهروند باید الگوی اخلاقی ایرانی ـ اسلامی را در مدرسه یاد بگیرند، اظهار کرد: شاخص‌های آموزه‌های دینی که نشان‌دهنده تربیت اسلامی است در مدارس ترویج داده می‌شود.
سرپرست آموزش و پرورش لرستان گفت: در آموزه‌های دینی ما حرمت به والدین اصل است و دانش‌آموزان باید محبت کردن و احترام به والدین را در مدرسه یاد بگیرند و اگراین نکته تربیتی را خوب بیاموزند قطعاً یاد می گیرند که بادیگران توام با احترام و محبت صحبت کند.
وی با اشاره به این‌که در کار تربیتی باید دانش‌آموز یاد بگیرد که حرفهای دیگران را گوش بدهد، خاطرنشان کرد: اگر گوش دادن در دانش‌آموزان نهادینه شود آن وقت است که دانش‌آموز پای منبر می‌نشیند ویا سخن معلم و مربی را به دقت گوش می دهد دریکوند به آیاتی از قرآن کریم هم اشاره کرد و افزود : قرآن کریم ما را دعوت می کند که سخنان را بشنویم و بهترین کلام را انتخاب کنیم و یا در جای دیگری اشاره می کند که یکدیگر را با القاب زشت خطاب قرار ندهید .
سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به این‌که در دین مبین اسلام بر برگزاری عبادت‌ ها و امور جمعی تاکید شده است، افزود: ایمان ما زمانی ارزشمند است که در خدمت جامعه باشد این در حالی‌است که تاکید آموزه‌های دینی ما بر ثواب جماعت به‌خاطر وحدت و انسجام است.دریکوند تاکید کرد : اسلام تنها دینی است که در آن رهبانیت و تنهایی نهی شده است .
وی در ادامه به متفاوت بودن اوضاع و شرایط جامعه در گذر زمان اشاره کرد و گفت: قطعاً اوضاع و شرایط جامعه ما با سی سال قبل متفاوت است و با روش های گذشته نمی توان دانش آموزان امروز را برای فردا تربیت کرد . دریکوند تاکید کرد :در فضای مجازی باید حرف برای گفتن داشته باشیم و برای ا ستفاده و مدیریت درست این فضاها باید برنامه داشته باشیم تا بتوانیم آسیب ها و تهدیدهای این فضا را به فرصت مبدل کنیم .وی تصریح کرد : ایمان دارم آن‌چه که مربیان و معاونان تربیتی انجام می‌دهند، اوج عبادت است لذا باید تلاش کنیم تا انسان‌های تربیت شده در آموزش و پرورش با الگوی عملی ایرانی ـ اسلامی تربیت شوند و در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =