۰ نفر
۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۳

ایرنا نوشت:پنجاه و ششمین مجمع عمومی سالیانه بانک مرکزی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری آغاز به کار کرد.

 در این مراسم که در سالن همایش های بانک مرکزی در حال برگزاری است، رییس جمهوری از سامانه های حاکمیتی مربوط به بانکداری الکترونیکی و نظارتی بانک مرکزی همچون سامانه نسیم رونمایی می کند که کار آن انتقال حساب های دولتی به بانک مرکزی است. سامانه های دیگر همچون چکاوک، ‌صیاد و مکنا نیز در حال تکمیل شدن هستند.

همچنین در حاشیه این مراسم رییس جمهوری جلسه ای با مدیران بانک مرکزی خواهد داشت و از کتاب کره طلای جواهر نشان و اسکناس 10 هزار ریالی جدید رونمایی می کند.

براساس قانون برنامه پنجم توسعه، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر صنعت، معدن و تجارت، 2 تن از وزرا به انتخاب هیات وزیران، 2 کارشناس و متخصص پولی و بانکی به پیشنهاد رییس کل بانک مرکزی و تایید رییس جمهوری، دادستان کل کشور یا معاون وی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، رییس اتاق تعاون اعضای مجمع عمومی بانک مرکزی را تشکیل می دهند و دو نماینده از کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس به عنوان ناظر در آن حضور می یابند.

ریاست مجمع عمومی بانک مرکزی با رییس جمهوری است.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =