۰ نفر
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۱

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در نشست‌های سه‌جانبه‌گرایی دستمزد مورد بررسی قرار می‌گیرد و اصلا هیچ رقمی در ذهن دولت نیست.

علی ربیعی در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره نرخ احتمالی دستمزد در سال آینده اظهار داشت: یک میلیون و 100 هزار تومان در حال حاضر رقم دستمزدی است که کارگران دریافت می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که مدنظر دولت برای نرخ دستمزد سال آینده چیست؟ با توجه به این‌که حداقل دستمزد حدود 800 هزار تومان است، آیا رقمی بیش از یک میلیون تومان برای حداقل دستمزد تعیین می‌شود؟ افزود: در نشست سه‌جانبه کارگران، کارفرمایان و دولت این موضوع بررسی می‌شود و اصلا دولت هیچ رقمی در ذهنش نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که نشست‌های سه‌جانبه نرخ را تعیین می‌کند، تصریح کرد: شما می‌گویید دولت چه نظری دارد، من به شما می‌گویم که در نشست‌های شورای عالی کار نرخ تعیین می‌شود.

بنا به این گزارش،موضوع تعیین دستمزد امسال کمی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بود. اگر هر ساله حداقل دستمزد صرفا با چانه‌زنی گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولت تعیین می‌شد، اما امسال پیش از ورود به مقوله تعیین دستمزد، توافقی بین سه ضلع شرکای اجتماعی حاصل شد و آن هم تهیه هزینه معیشت زندگی یک ماهه یک خانواده کارگری با میانگین ۳.۵ نفر بود که در نهایت این هزینه در کارگروه تخصصی دستمزد، ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان تعیین شد.

تعیین هزینه ۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان مقدمه‌ای شد برای آغاز جلسات شورای عالی کار که نخستین جلسه آن هفته گذشته بود. خروجی آن جلسه که با حضور اعضای کارگری، کارفرمایی و دولتی شورای عالی کار برگزار شد این بود که هر یک از گروه‌های کارگری و کارفرمایی در جلسه بعد که امروز برگزار می‌شود، جمع بندی و پیشنهادات خود را درباره دستمزد ارائه دهند.

 

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهنس معمار IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    99 1
    تکلیف کارگران بیچاره همیشه در 28 اسفند مشخص میشه که جای هیچ اعتراضی نباشه. چون همه رفتن برای تعطیلات عید نوروز. مسئولین لطفا قشر کارگر را هم درک کنید. فقط حقوق مدیران را با رقم ناقابل 24 میلیون در ماه طی یکهفته تصمیم گیری و اجرایی نکنید کارگران هم انسان هستند...
  • بی نام RO ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    65 1
    گیرم حق با دولت و تورم شده تک رقمی تورم سیصددرصدی از سال نود تا الان چی؟؟ کارفرما جنسشو گرون کرده پولشو گرفته اختیارشو داشته دیدم که میگم اما کارگر اول سال ۱۲درصد حقوقش رفت بالا ی ماه نشده توورم افسارگسیخته کل حقوقشو محو کرده شاخصها ی چیزی میگن من ی چیز دگ میبینم
  • محسن A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    48 0
    سال به انتها رسید تازه وزیر محترم میگویند که قرار است در نشست ببخشید تئاتر سه‌جانبه کارگران، کارفرمایان و دولت موضوع افزایش حقوق ها بررسی شود. به نظرم اصلا عجله نباید کرد. آخه موضوعات پیش پا افتاده ای مثل حقوق کارگران اصلا ارزش صرف وقت نداره.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    50 1
    واقعا وضعیت اسفناکه بخصوص در صنعت.....فرقی نمیکنه کارگر هستین یا کارشناس یا مهندس یا مدیر....شاغلین در صنعت تحت فشار زیادی هستن.....ساعات کار طولانی،حقوق پایین ،نبود پاداش و مزایا و عدم امنیت شغلی و قس علی هذا.......اگه با این وضع پیش بره مطعنا در چند سال آینده با بحران متخصص در صنعت روبرو خواهیم شد و مثل گذشته باید از مهندسین دیگر کشورها استفاده کنیم
  • آسو A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    71 3
    با مدرک کارشناسی ارشد برق دارم ماهی 950 میگیرم نه یک میلیون و صد
  • تقی A1 ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    65 0
    نه این دولت حتی دولتهای بعدی نیز کاری برای طبقات کارگر نخواهند کرد
  • حمید A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    45 0
    ما که بیکاریم همین ارقامی هم که میگید رو نداریم مدرک ارشد، سه سال سابقه کار، شب عیدی پولی هم در بساط نداریم...
  • کارگر IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    61 0
    توان کارفرماها را هم در نظر بگیرید این دیگه خیلی مسخره است کارفرماهای ما همه لکسوس و بی ام دبلیو و بنزs500 و ... سوار میشن و سفرهای خارجیشون هم که به راهه موقع حقوق کارگر که میرسه این حرفا رو از کجا میارین؟؟؟؟ خودتون رو زدین به خواب ؟؟؟ یه نگاه به خیابونای شهرتون بکنید راه دوری نمیره.
    • جلال A1 ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
      3 0
      دوستان اگه یکم به حرفای این دوست بی نام توجه کنید متوجه میشید وضعیت مملکتمون رو به قهقراست...من ی جوون 26 سالم...پدرم سرمایه لازمو داره و کارخونه و شرکت پیمانکاری داره...وضعیتش عالی نیست ولی واقعا دلش نمیاد حتی ی دونه کارگرشو حقوقشو کم کنه چ برسه کارخونرو تعطیل کنه و با جون دل پاش وایساده.با اینکه با پول کارخونه و دستگاهاش حداقل سود بانکیش به 100 تومن میرسه...ولی من نوعی تمام فکر و ذهنم تو این جوونی شده سود بانکی خوردنو اینکه اگه پولمونو بزاریم بانک فلان قدر میگیریم و چقدر راحت زندگی می کنیم...الان که بهش دقیق ترم فکر کردم اکثر دور و اطرافیانمونم همینجور شدن...تا میگی فلان قدر سرمایه داری میگه مگه دیونه ای می خوای سرمایه کار کنی بزار تو بانک سودشو بخور و با خیال راحت زندگی کن...
  • بی نام A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    12 0
    من موندم این یک نفری که به نظرات منفی داده کیه فکر کنم خود وزیر کار باشه
  • مهدی RO ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    3 1
    اصلا رقمی تو ذهنشون نیست دولتی ها اصلا شک نکنید خخخ
  • مصطفی A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    6 1
    هر سال افزایش دستمزد کمتراز تورم همان سال میباشد,فکر کنم باهمین روند در سالهای آینده یه چیزی به کارفرما باید بدیم تا کار کنیم.من در عجبم کجای دنیا اینجوریه که کسی کار کنه صبح تا شب و انقدر فقیر باشه.
  • شیری IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    5 0
    اگه همون رقم وزارت کار رو میدادن ما راضی بودیم. مثلا به جز 812هزارتومن، بن نقدی و حق مسکن و حق اولاد هم باید بدن... ولی کارفرماهای اکثر شرکت های خصوصی فقط همون 812 تومن خشک و خالی رو میدن. وزارت کار برای حل این مشکل باید کلیه مزایا رو با حقوق تجمیع کنه. مثلا بگه حقوق و مزایا کلهم روی هم رفته میشه یک میلیون. اینجوری دیگه کارفرماها نمیتونن سواستفاده کنن. برای استخدام ک زنگ میزنی پشت تلفن میگن حقوق وزارت کار میدیم. ولی دروغ میگن. از نظر کارفرما حقوق وزارت کار 812 تومنه و حق مسکن و بن و... رو نمیدن.من ی جایی دارم کار میکنم حدودا ماهی 80 ساعت اجباری اضافه کار وامیستم ولی پولش رو نمیدن. شبکارم باید قانونا 33 درصد حق شبکاری بدن ولی نمیدن. اضافه کردن حقوق پیشکش..جلو این اجحافها و دزدیا رو بگیرن
  • شیری IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    7 0
    مشکل کشور ما عدم تعادل عرضه و تقاضا در بخش کار و کاگریه...یعنی کار کمه و نیروی کار زیاد... نتیجه این میشه که کارفرما از این وضعیت به نفع خودش سواستفاده میکنه و حداقل حقوق و مزایا رو پرداخت میکنه....اگه اشتغال زایی افزایش پیدا کنه خودبخود حقوق ها هم بالامیره...اگه کارفرما در پیدا کردن نیروی کار با کمبود مواجه بشه و نیروی کار کاهش پیدا کنه، اون موقع دیگه کارفرماهای فرصت طلب نمیتونن کارگرا رو بردگی و فلاکت بکشونن و فضا رقابتی میشه. کارفرما مجبور میشه برای جذب نیروی کار حقوق و مزایا رو بالا ببره...نمونه بارزش در شغل پرستاریه..الان پرستارا حدود سه تومن حقوق میگیرن.حتی دانشجوهای ترم اول پرستاری هم راحت استخدام میشن..چرا؟؟؟؟چون پرستار کم داریم. باید ایران ی جوری بشه که با کمبود نیروی کار مواجه بشه.
  • عمو اصف A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    6 0
    متاسفانه در سالهای 90تا 92 با اون تورم بسیار بالا افزایش حقوق بسیار ناچیز بود ودر نتیجه کارگران نابود شدن والان هم هیچ کس جرات افزایش حقوق و رسوندن قدرت خرید حقوق بگیران به چند سال قبل رو نداره ..
  • حسین A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    0 0
    و همچنان همانطور که قبلا به استحضار رساندم این سریال همانند سنوات قبل ادامه دارد . خدایا خودت کمک کن .