پاسخ قاسم محب‌علی دیپلمات و سفیر اسبق کشورمان و تحلیلگر مسائل بین الملل به نظرخواهی خبرآنلاین که پرسیده بود ارزیابی شما از سیاست خارجی دولت یازدهم چیست؟

به نظر من  عملکرد دولت روحانی در عرصه سیاست دو وجه کاملا متمایز داشته است. توفیق شایان توجه و تاریخی در کسب توافق هسته ای و نجات کشور از بحرانی فاجعه بار و ناکامی در سیاست خاورمیانه ای.

البته علت اولی اجماع در سطوح تصمیم گیری و سپردن امور اجرایی به  وزارت امور خارجه و متخصصان امر دیپلماسی و علت دومی را  می توان در عدم اجماع صاحبان قرار و مداخله دستگاه های  خارج از دولت  و ناتوانی دولت در تبدیل دست‌اوردهای میدانی به دست اورد های دیپلماتیک جستجو نمود.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شمس تبریزی IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    0 2
    سلام خبرآنلاین. قربون شکل ماه ات. برای ارزیابی سیاست خارجی یک دولت باید از کارشناسان تمام گرایش های سیاسی لا اقل به اندازه سهم طرفدارانی که در جامعه دارن سوال پرسید. یعنی اگر 25 درصد جامعه فلان گرایش سیاسی را دارند، لا اقل 25 درصد نظرات کارشناسی درباره ارزیابی سیاست خارجی، مربوط به کارشناسان این طیف باشه. شما عمدتا از کارشناسان اصلاح طلب، آن هم آن دسته از اصلاح طلبانی که در گذشته و یا حال در نهادهای و پژوهشکده های حاکمیتی بودند و یا هستند نظرخواهی می کنید. بابا جان اصولگراها،مستقل ها، و اصلاح طلبان غیر حکومتی هم کارشناس دارن
    • حجت IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
      1 0
      آقای شمس تبریزی نماینده و نماد واقعی اصولگرایان تمامیت خواه هست. اقا جان همه صدا و سیما با اون عرض و طولش، خبرگزاری های وابسته به نهاد نظامی که تعدادشون الحمدلله داره از خبرگزاری های مستقل بیشتر میشه، سازمان های فرهنگی و هنری وابسته با بودجه های میلیاردی، افسران نرم در فضای مجازی، تریبون های رسمی کشور از جمله نماز جمعه و راهپیمایی ها و هیات مذهبی و مساجد و پایگاه ها و همه و همه در اختیار شماست که دولت و برجام و سیاست خارجی و همه چیز این دولت را تخریب کنید و بذرناامیدی در دل مردم بکارید بستون نیست؟ یه روزنه ای مثل خبرانلاین رو هم نمی تونید تحمل کنید؟ باز می گید ما اینجا هم باید حضور داشته باشیم و اینجا رو هم فتح کنیم؟
    • حجت در جواب شمس بخش دوم IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
      1 0
      تازه خبر آنلاین نظرات شما رو که ماشالله گویا از افسران نرم تشریف دارید مرتب منتشر می کنه نظرات من رو ده تا یکی منتشر می کنه و یا بعضا جرح و تعدیل می کنه و برخی از عبارت هاش رو حذف می کنه . من تا حالا سی تا نظر تو رسانه های اصولگرا نوشتم و ساده ترین انتقادات رو بهشون کردم مثلا تو ... نوشتم انصاف داشته باشید اگه نقد می کنید هم بکنید اما واقعا مسلمون باشید . حتی یه دونه اش رو هم منتشر نکردن و احساسم اینه که کامنتای خبرگزاری های اصولگرا یا همشون رو چند نفر خاص می نویسن یا اینکه فقط و فقط هم نظربا خودشون رو منتشر می کنن.
    • شمس تبریزی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
      0 0
      دوست عزیز، شما اگر به من دشنام می دادید بهتر از این بود که بیای بگی اصولگرای تمامیت خواه هستم. دوست عزیز، اگر هدف روکم کردن است که شما هم همان کاری را انجام بدهید که نهادهایی که بهش اشاره کردین انجام میدن. اگر هدف ارایه تصویر شفاف است که موضوع چیز دیگریست. داداش جون من سرجوخه هم نیستم چه رسد به افسر. همین کامنت ساعت 14:13 امروز راکه نوشتم، بخشی از آن را انداختن تو سطل خاکروبه. باور کن مال مرا هم سانسور میکنن.ضمنا دنبال کامنت نویسی برای سایتهای اصولگرا نباش. آنها از نظر شخصیتی چندان اهل گفتگو نیستن.دنبال ایجاد یک رابطه مرید و مرادی هستن که با مزاج من سازگاری نداره. سخت نگیر رفیق. اینجا که میدان جنگ نیست. از کامنتی که برایم نوشتی خیلی خندیدم. دمت گرم