ایسنا نوشت: مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی فعال به کشور از بارش باران در اکثر مناطق کشور خبر داد.

احد وظیفه بیان کرد: امروز با عبور موجی از شمال غرب کشور، شاهد ابرناکی، بارش باران، گاهی وزش باد به نسبت شدید و در نواحی کوهستانی و مرتفع شاهد بارش برف خواهیم بود. همچنین، امروز بعدازظهر تا اوایل صبح یکشنبه در بعضی ساعات در استان اردبیل و غرب سواحل دریای خزر وزش باد جنوبی شدید با افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

ورود سامانه بارشی به کشور از روز یکشنبه

وی با اشاره به اینکه روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی فعال ابتدا در مناطق غربی، جنوب غرب، جنوب کشور و به تدریج بخش های مرکزی کشور، دامنه های جنوبی البرز و شمال غرب کشور و در اواخر وقت مناطقی از شرق و جنوب شرق کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد، افزود: پیامد این سامانه بارشی افزایش ابر، بارش باران و در پاره ای مناطق وزش باد شدید، در مناطق جنوبی رگبار و رعدوبرق، در مناطق مستعد تگرگ و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بارش برف است.

کاهش دما در برخی مناطق کشور

به گفته وظیفه ، روز دوشنبه اکثر مناطق به جز مناطق جنوبی جنوب شرق کشور تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت و سه شنبه بارش به شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور محدود خواهد شد . در روز سه شنبه با شمالی شدن جریان باد در دریای خزر، بارش در سواحل شمالی کشور تشدید خواهد شد و انتظار می رود که آسمان ابری همراه با بارش باران و کاهش دما از سه شنبه شب تا پنج شنبه تداوم یابد که بارش در دامنه های البرز و نقاط کوهستانی به صورت برف خواهد بود .

شدت بارش ها در 11 استان کشور و پیش بینی آبگرفتگی معابر

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: شدت بارش روز شنبه در نوار مرزی استان آذربایجان غربی و روز یکشنبه، در استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، فارس، بوشهر، جنوب اصفهان و غرب کرمان خواهد بود و روز دوشنبه شدت بارش در شمال و شرق خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و شرق فارس، کرمانشاه، خراسان جنوبی، نیمه غربی کرمان، خراسان شمالی و خراسان رضوی است از اینرو در روزهای یکشنبه و دوشنبه آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در مناطق مذکور پیش بینی می شود.

وقوع گردو خاک در جنوب و شرق کشور

وظیفه ضمن اشاره به اینکه به سبب وزش باد شدید و همچنین تشکیل توده گردوخاک بر روی شمال عربستان و جنوب عراق طی روز یکشنبه گردوخاک در استان های جنوب غربی و جنوب (خوزستان، بوشهر و ایلام) رخ خواهد داد، گفت: همچنین به سبب وزش باد شدید از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه گردوخاک نیز برای پاره از مناطق جنوب شرق، شرق کشور و استان هرمزگان پیش بینی می شود.

وضعیت آسمان تهران در روز اول سال جدید

وی درپایان درباره وضعیت آسمان تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران روز یکشنبه نیمه ابری دربعدازظهر ابری در بعضی ساعات بارش باران در اواخروقت وزش بادشدید واحتمال رعدوبرق با حداقل دمای 8 و حداکثر دمای 15 درجه سانتی گراد و روز دوشنبه ابری و بارش باران گاهی وزش بادشدید واحتمال رعدوبرق با حداقل دمای 5 و حداکثر دمای 13 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =