رشد بالای ثبت نام زنان در انتخابات شوراهای شهر و روستا استان زنجان

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: افزایش میزان استقبال داوطلبان از نامزدی در انتخابات شوراها نشان از این دارد که شاهد انتخاباتی بانشاط ، فراگیر و با مشارکت گسترده مردمی در استان خواهیم بود.

به گزارش خبرآنلاین، سید بیوک موسوی  در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان با اعلام اینکه پنج هزار و 13 داوطلب در این استان در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا شرکت کردند که این میزان نسبت به دوره گذشته، 6.2 درصد رشد دارد اظهار داشت: از این تعداد داوطلب، 777 نفر از شهرها و چهار و 236 نفر از روستاهای استان هستند که تعداد ثبت کنندگان شهرها و روستاها در مقایسه با دوره گذشته به ترتیب 15.8 و 4.6 درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه 183 نفر از مجموع ثبت نام کنندگان در پنجمین دوره انتخابات شوراها در استان، زن هستند، ادامه داد: این میزان نسبت به دوره گذشته 29.8 درصد رشد داشته و تعداد داوطلبان مرد نیز نسبت به دوره گذشته، 5.4 درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه لیست نهایی نامزدهای احراز صلاحیت شده انتخابات شوراها تا 17 اردیبهشت سال جاری اعلام می شود، اظهار کرد: به لحاظ شرایط امنیتی و انتظامی شرایط قابل قبولی در سطح استان حاکم است و زمینه برای برگزاری یک انتخابات پر شور مهیا است.

موسوی افزود: در شهر زنجان نیز 271 نفر در انتخابات شورا ثبت نام کردند که 52 نفر از شرکت کنندگان از زنان هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: در تمامی حوزه های انتخابی به جز پنج روستا در استان، تعداد شرکت کنندگان به حد نصاب رسیده و شرایط رقابتی در آن ها ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه 911 نفر از ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراها در استان، بین 36 تا 40 سال دارند، افزود: 443 نفر از داوطلبان نیز زیر 30 سال سن دارند.

موسوی ادامه داد: از مجموع ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای استان، یک هزار و 339 نفر دارای سابقه عضویت در شوراهای شهر و روستا هستند.

معاون استاندار زنجان اظهار کرد: 925 نفر از ثبت نام کنندگان دارای مدرک تحصیلی بالاتر از کارشناسی هستند و سه هزار 405 نفر از داوطلبان روستاهای زیر 200 خانوار نیز سواد خواندن و نوشتن دارند.

موسوی به نقش رسانه ها و مطبوعات در کمک به انتخاب بهتر شهروندان از بین نامزدهای انتخابات اشاره کرد و گفت: شهرهای استان نیاز به تحول ، نگاه جدید و پوست اندازی دارند، بنابراین شهروندان باید تلاش کنند تا افراد صادق، امانت دار، پاک دست، خوش فکر و با انگیزه به عضویت شوراها در آیند.

پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: با نزدیک شدن به موعد انتخابات، عده ای می خواهند دولت را در زمینه های مختلف ناتوان ناکارآمد جلوه دهند و این تحرکات قابل کتمان نیست.

سید بیوک موسوی به درپیش بودن انتخابات شوراها و ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: در آستانه انتخابات فراز و نشیب های زیادی را ممکن است پیش رو داشته باشیم که بخشی از آن مربوط به نوع موضع گیری هایی است که از سوی برخی از گروه ها و تشکیلات نسبت به مجموعه دولت ایراد می شود.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم کارنامه قابل قبولی در تمامی حوزه ها دارد و نسبت به چهار سال گذشته توفیقات زیادی داشته است، افزود: امیدواریم در روزهای آینده شاهد بروز بداخلاقی ها ،هجوم های ناجوانمردانه و تخریب های غیرمعقول نسبت به عملکرد دولت نباشیم.

وی به اقدامات دولت تدبیر و امید در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: در نتیجه ایجاد شرایط لازم از جمله امنیت عمومی مطلوب در سطح کشور که با هماهنگی مجموعه های علاقمند به نظام فراهم شده، امیدواریم انتخاباتی آرام، قانونمند و به دور از حاشیه ای در پیش رو داشته باشیم.

موسوی اظهار کرد: پیش بینی ما این است که هرچه جلوتر می رویم نه از سوی دستگاه های رسمی، بلکه در فضای رسانه ای به نوعی توهین، تخریب و فشارعلیه دولت بیشتر شود چرا که عده ای می خواهند دولت را در زمینه های مختلف ناتوان و ناکارآمد جلوه دهند که این تحرکات قابل کتمان نیست.

وی به اقدامات دولت در حوزه های مختلف از جمله در صنعت نفت و حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: مخالفان دولت هر چقدر هم که بخواهند دست به تخریب بزنند مردم با مشاهده دستاوردهای دولت در زمینه های مختلف و نیز فراهم شدن فضای سیاسی مطلوب در جامعه، قضاوت درست را خواهند کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با ابراز خرسندی از اینکه در سطح استان معضلات و چالش های خاص امنیتی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: همراهی و همفکری اعضای شورای تامین استان ستودنی است و حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در کنار مسئولان اخلاق مدار دستگاه های قضایی و امنیتی، مایه آرامش و وحدت در استان است.

موسوی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون دستگیری چند تن از مدیران کانال های تلگرامی نزدیک به دولت، گفت: رئیس جمهوری، وزیر کشور را مأمور رسیدگی به این موضوع کرده اند که امیدوارم به نتیجه و سرانجام مطلوبی برسد.

معاون استاندار زنجان ادامه داد: ممکن است برخی مواقع ذهنیت هایی برای برخی دستگاه ها پیش بیاید و اقداماتی را انجام دهند، در این خصوص اگر تخلفی انجام شده، بحث دیگری است ولی اگر به خاطر موضوع خبررسانی بما هو خبر رسانی این دستگیری ها انجام گرفته باشد، به طور قطع تاثیرات منفی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در اثر شفافیت دولت یازدهم موضوع آسیب های اجتماعی نمایان و همه توجه ها به آن معطوف شد، به گونه ای که در طول سه سال گذشته در سطح فضای رسانه ای چیزی از موضوع آسیب های اجتماعی منعکس نمی شد و اگر قبل از دولت یازدهم کسی از آسیب های اجتماعی صحبتی می کرد متهم به سیاه نمایی می شد.

موسوی رسانه ها و مطبوعات به عنوان دماسنج و میزان الحراره جامعه دانست و خاطرنشان کرد: رسانه ها به نوعی فشارهای روحی و روانی جامعه را بازتاب می دهند و در پیشرفت و توسعه کشور و منطقه تاثیر بسزایی دارند.

وی تصریح کرد: در راستای تحقق توسعه در استان نیازمند همدلی، همفکری و وحدت هستیم تا با تلاش و پیگیری ها، کارهای مغفول مانده را جبران کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =