ایرنا نوشت: رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در گفت وگوی تلفنی با پترو پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین برای حفظ تحریم های ضدروسی که از سال 2014 وضع شده است، به این کشور اطمینان خاطر داد.

تیلرسون امروز (دوشنبه) در گفت وگوی تلفنی با پوروشنکو در باره اوضاع اوکراین و روند اجرای توافق نامه مینسک برای حل بحران این کشور تبادل نظر کرد.
خبرگزاری روسیا سگودنیا نوشت: وزیر خارجه آمریکا در این تماس تلفنی، پایبندی واشنگتن به حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را مورد تاکید قرار داد.
وی تاکید کرد: تحریم های آمریکا علیه روسیه تا زمانی که شبه جزیره کریمه تحت کنترل اوکراین قرار نگیرد و مسکو به تعهدهای خود در چارچوب توافق مینسک عمل نکند، حفظ خواهد شد.
تیلرسون همچنین گفت که اوضاع اوکراین مانع بهبودی روابط آمریکا و روسیه می شود.
وزیر خارجه آمریکا پیش از سفر اخیر خود به مسکو نیز امکان معامله با روسیه بر سر اختلاف های این کشور و اوکراین را رد کرده بود.


رئیس جمهوری اوکراین هم از حمایت آمریکا در برابر آنچه که تجاوز روسیه به منطقه دونباس خواند و نیز رد الحاق شبه جزیره کریمه به این کشور قدردانی کرد.
آمریکا به همراه اتحادیه اروپا از سه سال پیش به دلیل اختلاف با روسیه در مساله اوکراین چند بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد این کشور وضع کرده اند که واکنش متقابل روسیه را در پی داشته است.
مسکو بارها اعلام کرده که موضوع کریمه در کناره دریای سیاه دیگر پایان یافته است، زیرا شهروندان آن در سال 2014 با یک همه پرسی پیوستن به روسیه را خواستار شدند که عملی شده است.
در همین چارچوب، کاخ کرملین 12 اسفند ماه سال گذشته امکان معامله با آمریکا بر سر شبه جزیره کریمه در کناره دریای سیاه را رد کرد.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز دیدگاه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر مالکیت اوکراین بر این شبه جزیره را قاطعانه رد کرده و گفته است: مسکو قصد ندارد منطقه کریمه را به اوکراین بازگرداند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =