مهندس رحیمی شهردار قائم شهر و دکتر ادیانی و دکتر رضیان نمایندگان محترم مردم قایم شهر، سوادکوه،سوادکوه شمالی،سیمرغ،جویبار در مجلس شورای اسلامی فرماندار و ریاست شورای اسلامی شهر با مهندس جهانگیر حبیبی معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت آب کشور ،نمایندگان آب منطقه ای استان و شهرستان ،مهندسین مهدیزاده و محمودزاده معاونین شهرداری جهت بررسی حریم بستر رودخانه های قائم شهر دیدار کردند

به گزارش خبرآنلاین منطقه مازندران، در این بازدید به چگونگی رفع موانع حریم بستر و ایمن سازی حریم رودخانه های تلار و سیاهرود قائم شهر، تعیین بستر حریم و افزایش آن با رعایت منافع مالکین واقع در این حریم جهت استفاده بیشتر از فضاهای شهری بحث و تبادل نظر گردید.

با وجود وقوع سیلاب های ویرانگر در دهه های اخیر در استان های شمالی متأسفانه موضوع لایروبی رودخانه ها در این مناطق مورد توجه جدی مسوولان امر قرار نگرفته است.

مهندس رحیمی اعلام میدارد به طور قطع لایروبی رودخانه ها و نهرها می تواند در پیشگیری از خسارت های احتمالی سیل بسیار موثر باشد، حال - پرسش این است که آیا نهادهای متولی تاکنون برای لایروبی رودخانه ها و انهار این مناطق اقدام اساسی صورت داده اند.

شهردار قائمشهر با اشاره به بروز خسارتهای گزاف ناشی از بارندگیهای فصلی و موسمی در این شهر ‌گفت: با اجراي طرح هاي عمراني و خدماتي از سوي شهرداري در ماههای اخير،اين منطقه به محیطی امن و زیبا به لحاظ زیست محیطی مبدل شده است.

رحیمی تاکید داشت : در حالي كه در گذشته از رودخانه سياهرود و حريم آن به عنوان يك تهديد و چالش مهم شهري ياد مي شد،اجرايي شدن طرح هاي عمراني و خدماتی باعث شده اين منطقه به يك مكان مناسب براي جذب گردشگر و توريسم تبديل شود.

شهردار قائم شهرگفت: سياهرود كه قبلا به دليل آلودگي و زشت بودن حريمش به عنوان نقطه ضعف شهر قائمشهر به شمار مي رفت،امروز با اجراي طرح هاي مختلف به منطقه و فرصتي مستعد براي جذب گردشگر تبديل شده است.

شهردار قائم شهر گفت: رودخانه سیاهرود برای جلوگیری از بروز سیل نیازمند لایروبی است،اما آیا نسبت به این مهم، اقدام اساسی صورت گرفته است؟

احمدی گرجی ریاست شورای اسلامی قائمشهر نیز اذعان دارد : اگر با مدیریت و نظارت اصولی، هر ساله بخشی از رودخانه ساماندهی و دیواره سازی می شد اکنون مشکلات این بخش بسیار کمتر از آن بود که امروز بحث آن بر سر زبان است.

وی بیان کرد: خوشبختانه هم افزایی خوبی در این زمینه میان مسوولان وجود دارد و ادارات ذیربط برای تحقق این امر در بستر رودخانه ها همکاری لازم را با شهرداری صورت داده اند ولی عزم جدی برای تبدیل تهدید به فرصت شکل نگرفته است.

دکتر ادیانی افزود: سرریز سیلاب به مناطق شهری از مشکلات اصلی قائم شهر است و باید با اقدامات ویژه، سیلاب های فصلی این شهر به ویژه در حوزه های آبریز و رودخانه های سیاهرود و تلار را کنترل کرد.

وی گفت: آزادسازی، پاکسازی و رعایت حریم رودخانه ها، اعمال مدیریت زباله و پسماند جهت جلوگیری از ورود به رودخانه، جمع آوری فاضلاب شهری و اعمال ضوابط در این زمینه از جمله مواردی است که باید کاملاً جدی گرفته شود.

دکتر رضیان نیز با تاکید بر نگاه حفاظتی به این رودخانه تصریح کرد : در نگهداری بعد از لایروبی رودخانه ،مردم باید مشارکت و با این شهرداری همکاری داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =