مصباحی‌مقدم: اصلاح‌طلبان خودشان کنار رفتند/ اصغرزاده: نخیر با نظارت استصوابی تو کاسه ما گذاشتید

درحالی که اصغرزاده معتقد بود که سهم احمدی نژاد و خاتمی از قدرت به ترتیب 80 درصد و 20 درصد بوده است؛ مصباحی مقدم تاکید داشت که اگر کسی با اصلاح طلبان نیست، لزوما علیه آنها هم نیست.

به گزارش خبرآنلاين، در ادامه مناظره ميان حجت الاسلام مصباحي مقدم و ابراهيم اصغرزاده، موضع شب گذشته اسحاق جهانگيري در مناظره نامزدهاي رياست جمهوري دوازدهم عنوان شد که او خودش را نماينده اصلاح طلباني خواند که به گفته او مدت هاست در محاق هستند.

مصباحي مقدم با بيان اينکه قطعا چنين حرفي را قبول ندارد، اظهار داشت: اين دستاورد خودشان است. دولت آقاي خاتمي در دو دوره نماد اصلاح طلبي بود. مجلس ششم هم همينطور. رفتار آن مجلس و آقاي خاتمي زمينه ساز مشکلاتشان شد. از جمله اينکه انتخابات را تحريم کردند. راي آقاي خاتمي در دماوند هم کلي سر و صدا کرد که او تحريم را شکست. پس از آن هم فتنه 88 و جرزني سياسي از سوي برخي کانديداها رخ داد. نتيجه آن چالشي براي خود اصلاح طلبان بود و ماه ها نظام را با مشکلاتي روبرو کردند و حاضر نشدند به قانون و نتيجه انتخابات تمکين کنند.

به گفته وي اگر ميرحسين موسوي نتيجه انتخابات را مي پذيرفت و 4 سال بعد وارد عرصه مي شد؛ مي توانست مقتدرانه برگردد. اما او چنين نکرد و برخي از اصلاح طلبان هم همچنان بر سر مواضع خود باقي ماندند و مشکلات داخلي وبين المللي ايجاد کردند.

اصغرزاده که مي‌گفت نمي خواهد تعريضي به سخنان مصباحي مقدم داشته باشد، اظهار داشت: اصلاح طلبان در حوزه هاي مختلف تحت فشار هستند. حتي اساتيد و چهره هايي که اصلاح طلب معرفي مي شوند از نظر حکومت با شک و ترديد نگريسته مي شوند.

وي با اشاره به دو دولت اصلاحات به رياست خاتمي و دولت محمود احمدي نژاد، ادامه داد: در دولت آقاي احمدي نژاد ابر و باد و مه و خورشيد و فلک آمدند تا او با همه ظرفيت ها بتواند کار کند. در حالي که دولت خاتمي فقط 20 درصد قدرت را داشت؛ دولت احمدي نژاد 80 درصد قدرت را داشت و همه نيروهاي نظامي و امنيتي و قضايي حامي او بودند. در حاليکه کسي به خاتمي کمک نمي کرد و هر 9 روز يک بحران داشت و به جايي رسيد که او خودش گفت رئيس جمهور يعني تدارکاتچي!

به گفته وي اگر چه در سال‎هاي آخر دولت احمدي نژاد، هم تيپ و تفکرهاي آقاي مصباحي مقدم منتقد او شدند. اما قدرت احمدي نژاد تا جايي بود که کشور را فلج کرد و منابع را جابجا کرده قانون برنامه را کنار گذاشت، سازمان برنامه را تعطيل کرد و ....

اصغرزاده با تاکيد بر اينکه اصولگرايان رفتار احمدي نژاد در 6 سال اول را نمي توانند پنهان کنند؛ تصريح کرد: من برخلاف دوستان اصولگرا معتقد بودم که احمدي نژاد بايد در اين انتخابات شرکت مي کرد و از طريق صندوق راي کنار گذاشته مي شد. اين مصلحت بيشتري براي کشور به همراه داشت. مناظره ديشب نشان داد که برخي نامزدها به دنبال کسب آراي احمدي نژاد هستند. نگاه همه به بلوک رايي در آن وسط است که خيلي ليدئولوژيک نيست و احمدي نژاد از آن منظر آن را به خود اختصاص داده بود که آن طبقه را ديده است. ديشب رئيسي و قاليباف هم نگاه ايدئولوژيک نداشتند و به دنبال جذب راي بلوکي بودند که يارانه برايشان مهم است. اين مساله کمي مصنوعي است. اما با حضور احمدي نژاد، اين انتخابات واقعي تر بود.

به گفته وي بخشي از راي احمدي نژاد بين اين دو نامزد تقسيم خواهد شد.

اصغرزاده به ممانعت هاي ايجاد شده در مقابل دولت روحاني هم اشاره کرد که در مسائلي همچون برجام نيز بالا گرفت و نشان مي داد که اصولگرايان، حتي اعتداليون نزديک به اصلاح طلبان را نيز در استرس قرار مي دهند. از ابتداي انقلاب اگر چه اصلاح طلبان و اصولگرايان دو بال نظام بوده اند اما بارها مزاحم يکديگر شده اند. اين به دليل عدم شفافيت نظام حزبي در ايران است. گاهي اوقات مسائل حتي خود دين ابزار مي شوند. متاسفانه کسي نبايد از جايگاه امام رضا و امام زمان و دين استفاده ابزاري کنند. اما متاسفانه نامزدهاي اصولگرا اين کار را مي کنند. همين الان شعار دولت انقلابي مي دهند که استفاده ابزاري از آرمان‎هاي نظام است. اصلاح طلبان هم در پيروزي و هم در تداوم انقلاب نقش داشته اند. اما چه برخوردي با چهره اي همچون آيت الله هاشمي شد؟ زماني برخي او را رد مي کردند در حاليکه هاشمي از ارکان نظام بوده و انتقال قدرت پس از امام را معماري کرد و رهبري آيت الله خامنه اي را بي هيچ حرف و حديثي به ثمر رساند.

او سخنان مصباحي مقدم را رد کرد که گفته بود «کسي براي اصلاح طلبان مشکل آفريني نکرده است» و ادامه داد: اتفاقا طرفين خيلي هم در مقابل هم موضع داشتند و اينگونه نيست که تو کاسه اصلاح طلبان نگذاشته باشند. اصلاح طلبان با نظارت استصوابي دچار مشکلاتي شدند و خيلي اوقات حذف شدند.

2727

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 659649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =