۱۰ تیترداغ دنیای آی‌تی از راه‌اندازی وای‌فای ارزان در هند توسط فیس‌بوک تا اتهام رسمی به اوبر

باهم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای فناوری اطلاعات در روز شنبه مورخه 16 اردیبهشت 1396 می‌کنیم:

 

خبرآنلاین:

شماره 1 - وزارت دادگستری آمریکا رسماً وارد تحقیقاتی شده است که در آن اوبر، تاکسی آنلاین معروف با استفاده از نرم‌افزار مخفی به رانندگان اجازه دور زدن مأموران پلیس‌راه را داده است.

شماره 2 - استارتاپ نوظهور 1 میلیارد دلاری Ve Interactive فقط 2 میلیون دلار معامله شد. این کمپانی هفته گذشته نتوانست 20 میلیون دلار کمک مالی برای سرمایه‌گذاری را به‌دست بیاورد.

شماره 3 - شریک سخت‌افزاری اپل در بخش گرافیک، Imagination Technologies که اخیراً تحت‌فشار از سوی اپل قرارگرفته دو واحد تجاری خود را به حراج گذاشته است. بعدازآنکه اپل اعلام کرد از سال آینده خودش گرافیک محصولات سخت افزاری‌اش را می‌سازد، این کمپانی به‌سوی نابودی پیش رفته است.

شماره 4 - گوگل می‌گوید اسناد «گوگل داک» آلوده به بدافزار فقط 0.1 درصد از کاربران جی میل را آلوده کرده است که این رقم معادل 1 میلیون کاربر است. کارشناسان می‌گویند از باز کردن اسناد مشکوک در گوگل داک خودداری کنید.

شماره 5 - اولین ابزار رسمی برای کمپانی‌های تبلیغاتی از سوی اسنپ چت به فروش گذاشته شد. پیش‌بینی می‌شود از بابت تبلیغات اسنپ چت بتواند در یک سال 1 میلیارد دلار کسب درآمد کند.

شماره 6 - آمازون مرکز تحقیقات و توسعه خود در کمبریج را با 400 کارشناس جلو می‌برد.

شماره 7 - موسسه Glodman Sachs می‌گوید کمپانی‌هایی به ارزش 1 میلیارد دلار به بالا (ملقب به یونیکورن) به پایداری رسیده‌اند. یونیکورن ها در سال 2016 با افت شدید سرمایه‌گذاری مواجه شده و در معرض خطر قرارگرفته بودند.

شماره 8 - سرویس ارزان موسوم به Express Wi-Fi در هند توسط فیس‌بوک راه‌اندازی شد.

شماره 9 - اداره متروکه توئیتر در برلین، تبدیل به مرکز کارآفرینی برای شهروندان شد.

شماره 10 - اریک اشمیت، رئیس هیئت‌مدیره آلفابت (پدر گوگل) از اینکه گفته می‌شود ربات‌ها کار را از انسان‌ها می‌قاپند، اضطراب ندارد.

(عکس خبر: تراویس کالانیک موسس و مدیر اوبر)

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 662200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =