نمایشگاه نقاشی‌های قاسمی‌زاده در فلورانس

نمایشگاه انفرادی امیرمحمد قاسمی‌زاده شامل ۲ مجموعه نقاشی با عنوان‌های «چوب زخم‌ها» و «دانته و دیگران» در فلورانس ایتالیا برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیرمحمد قاسمی‌زاده با دعوت کانون «دانته» در ایتالیا، از امروز ۲۷ خردادماه ۱۳۹۶ تا ۸ تیرماه ۱۳۹۶، نمایشگاهی انفرادی خود را در شهر فلورانس ایتالیا برگزار می کند. در این نمایشگاه ۲ مجموعه نقاشی با عنوان های «چوب زخم» و «دانته و دیگران» به نمایش در می آیند.

امیرمحمد قاسمی زاده که هم اکنون برای افتتاح نمایشگاهش در ایتالیا به سر می برد، درباره برگزاری این نمایشگاه گفت: حدود یک سال پیش چند تن از دوستان من در ایتالیا برخی از آثارم به همراه برخی از کتاب های نقاشی که از من چاپ شده را به کانون «دانته» برده بودند. آنجا کمیسیونی فرهنگی در بخش تجسمی وجود دارد که آثار من را دیدند و از آنها استقبال کردند. مدیر کانون «دانته» درباره آثارم گفته بود که در آثار این هنرمند چند نقاش وجود دارد.

او ادامه داد: کانون «دانته» چیزی شبیه به خانه هنرمندان ایران است. بعد از این ماجرا من عضو افتخاری کانون «دانته» شدم و قرار شد که نمایشگاهی از آثارم را در ایتالیا برگزار کنم. به همین دلیل مجموعه ای از آثارم که در جایی دیده نشده بودند را به سرانجام رساندم. همچنین به مرور آثار «دانته» مانند «کمدی الهی» پرداختم و فضاهای مختلفی برایم ایجاد شد. با همین فضاها توانستم تکنیک های مختلفی را روی پرتره «دانته» اجرا کنم. حاصل این کار مجموعه ای با حدود ۲۰ پرتره از دانته را شامل شده که قرار است به دو زبان ایتالیایی و فارسی منتشر شود.

قاسمی زاده بیان کرد: در همین زمان بود که به یاد رفیقان ۵۰۰ ساله ام افتادم؛ یعنی نقاشان بزرگی مانند داوینچی، میکل آنژ، رافائل و کاراواجیو که روی من بسیار تاثیر گذاشته اند. پس پرتره های این هنرمندان را کشیدم. همچنین از میان نقاشان معاصر هم روی پرتره جاکومتی و بوچینی کار کردم. هر پرتره را با برداشت های خودم از سبک و تکنیک و جهان شناسی این هنرمندان کشیدم.

در این نمایشگاه مریم بخشی مدیر هماهنگی و مترجم نمایشگاه فلورانس و کیوان صدیقی به عنوان مدیر برنامه فعالیت می کنند.

نمایشگاه نقاشی‌های امیرمحمد قاسمی زاده از ۱۷ تا ۲۰ ژوئن ۲۰۱۷ یعنی از ۲۷ خردادماه تا ۸ تیرماه ۱۳۹۶ در خانه «دانته» در شهر فلورانس برگزار می شود.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =